چرا نباید از روغن نارگیل استفاده کرد

پنج‌شنبه 23 دی 1400 سلامت
روغن های معطر

روغن نارگیل

در ارزیابی تازه مشخص شده است که روغن نارگیل حتی چربی اشباع بیشتری در مقایسه با گوشت خوک و کره دارد و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.دانشمندان انجمن قلب آمریکا هشدار می‌دهند که استفاده از روغن نارگیل به همان اندازه استفاده از کره و گوشت گاو دارای چربی‌های اشباع شده برای بدن مضر است.در گزارش تازه منتشر شده انجمن قلب امریکا آمده است که روغن نارگیل حاوی شش برابر چربی اشباع شده بیش از روغن زیتون است. این روغن حاوی چربی‌های اشباع ناسالم است و باعث افزایش میزان کلسترول می‌شود. سطح بالای کلسترول بد ال دی ال در خون می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. 

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل

در ارزیابی تازه مشخص شده است که روغن نارگیل حتی چربی اشباع بیشتری در مقایسه با گوشت خوک و کره دارد و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. این روغن در دمای اتاق به صورت جامد است. افزایش کلسترول ال دی ال بر اثر مصرف روغن نارگیل می‌تواند به آرامی باعث انسداد جریان خون و رسوب در دیواره شریان‌ها شود. روغن نارگیل شامل ۸۲ درصد چربی اشباع شده است در حالی که این میزان در گوشت خوک شامل ۳۹ درصد و در گوشت گاو شامل ۵۰ درصد است.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل

برخی از افراد حتی برای موهای خود نیز از این روغن استفاده می‌کنند. با این حال، به گفته بسیاری از کارشناسان مو، روغن نارگیل در واقع می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و برای موها تقویت کننده و مرطوب کننده نخواهد بود. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

اصولاً استفاده از هر نوع روغنی برای موها ایده خوبی نیست. مردم اغلب برای مرطوب کردن موهای خود از روغن مخصوص مو استفاده می‌کنند، اما مو به رطوبت نیاز دارد نه چربی. مو به آبرسان نیاز دارد نه روغن زیرا در حقیقت روغن و آب با هم مخلوط نمی شوند و روغن در واقع آب را دفع می کند در نتیجه روغن و چربی مو باعث خشکی بیشتر مو خواهد شد. به این ترتیب روغن نارگیل نمی‌تواند خشکی مو را از بین ببرد و موها را آبرسانی کند یا رطوبت موها را تامین نماید. در نتیجه روغن نارگیل برای مو ساخته نشده و کاربردی نخواهد بود

 

 

سرطان های‌ زنانه

سرطان های‌ زنانه

نشانه های کمبود کلسیم در بدن

نشانه های کمبود کلسیم در بدن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا