لوازم آرایشی طبیعی ارزان قیمت که هر دختری باید بداند

جمعه 16 مهر 1400 آرایش پوست ومو
 لوازم آرایشی

 لوازم آرایشی زیبایی ارزان قیمت که هر دختری باید بداند

بازار لوازم آرایشی در حال افزایش است و محصولات جدیدی هر روز معرفی می شوند. این بازار به طور کلی مسائل زیبایی زنان در زمینه هایی مانند ناخن ها ، پوست و دندان ها را هدف قرار می دهد. اکثر این محصولات برای کمک به زیبایی ظاهری شما تبلیغ می شوند.

تعدادی از مواد طبیعی وجود دارد که می تواند برای مراقبت از پوست شما استفاده شود و حتی نگرانی های زیبایی خاصی را که در بین خانم ها رایج است ، هدف قرار دهد. این مقاله به درمان های طبیعی اشاره می کند که ارزش امتحان کردن را دارند.

نکته:مواد طبیعی زیر می توانند به طرق مختلف برای رفع نگرانی های زیبایی شما و بهبود روال کلی زیبایی شما عمل کنند. بهتر است قبل از امتحان روش های درمانی ، یک تست پچ انجام دهید تا هرگونه حساسیت یا واکنش حساسیت را رد کنید.

1. گلاب به عنوان تونر

تونرهای حاوی گلاب می توانند تا حد زیادی به پوست شما جلوه ای درخشان و جوان ببخشد. گل رز ، یک مایع شفاف و معطر است که می تواند به آبرسانی ، مرطوب سازی و طراوت پوست کمک کند.

علاوه بر استفاده از تونر ، گلاب را می توان در اسپری های صورت ، مرطوب کننده ها ، ماسک های صورت و پاک کننده های آرایش نیز یافت. شما می توانید گلاب را از فروشگاه های لوازم آرایشی خریداری کنید ، اما می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید و گلاب تازه تری را به شما هدیه دهید.

گلاب

گلاب

2. آلوئه ورا برای آکنه

آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که در دوران قاعدگی نوجوانان و زنان با آن روبرو می شوند. این شامل جوش های صورت ، پشت ، گردن ، شانه ها و قفسه سینه و سایر جوش های پوستی مانند جوش های سرسفید و سرسیاه است.

این مشکلات به دلیل افزایش تولید سبوم رخ می دهد ، که منافذ پوست را مسدود کرده و باعث رشد باکتری ها می شود.

آلوئه ورا یک درمان طبیعی عالی برای مشکلات پوستی مرتبط با آکنه است. این نه تنها حاوی خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که به کنترل آکنه کمک می کند ، بلکه پوست را آرام ، تغذیه و آبرسانی می کند.

 

خواص آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا

 

3. آرد نخودچی برای لایه برداری

آرد نخودچی به عنوان لایه بردار طبیعی و همچنین برای صورت ، درمان کل بدن و ماسک مو استفاده می شود. دانه های کوچک آرد نخود پوست را به آرامی لایه برداری می کند و به حذف سلول های مرده پوست و انسداد منافذ کمک می کند.

آرد نخودچی همچنین به عنوان عامل روشن کننده پوست عمل می کند و به کاهش رنگدانه های پوستی کمک کرده و درخشندگی درخشانی به پوست می بخشد.

 

ماسک آرد نخودچی

ماسک آرد نخودچی

 

4. ماسک زغال برای کنترل روغن

پوست چرب اغلب ناشی از فعالیت بیش از حد غدد چربی است. این تولید بیش از حد روغن های طبیعی تحت تأثیر عوامل متعددی مانند استرس ، ژنتیک ، رطوبت و تغییرات هورمونی است.

پاکسازی پوست با استفاده از ماسک ذغالی که روغن را جذب کرده و تولید روغن را کنترل می کند می تواند مفید باشد. در صورت استفاده طولانی مدت ، می تواند چهره ای شفاف و درخشان به شما بدهد.

 

زغال فعال برای افزایش زیبایی

زغال فعال برای افزایش زیبایی

 

5. کیسه های سرد چای سبز برای کنترل پف

کیسه های سرد و چای سبز می توانند به تسکین پف دور چشم کمک کنند

پف اطراف چشم ممکن است به دلیل کمبود خواب ، استرس ، گریه ، عدم تعادل هورمونی ، آلرژی یا حتی عوامل ژنتیکی ظاهر شود. اگرچه به ندرت یک نگرانی جدی پزشکی وجود دارد ، اما اگر پوست نازکی دارید ، پف دور چشم کاملاً قابل مشاهده است و بنابراین می تواند یک مشکل زیبایی باشد.

استفاده از کیسه های چای سرد روی چشم ها می تواند به آرامش چشم و سفت شدن پوست اطراف کمک کند. علاوه بر این ، دمای سرد عروق خونی را منقبض کرده و پف را کاهش می دهد.

 

خواص شگفت انگیز چای سبز

خواص شگفت انگیز چای سبز

 

6. اسکراب شکر برای ترک خوردن لب

برای جلوگیری از ترک خوردن لب های خود را با اسکراب شکر لایه برداری کنید

خشکی و ترک خوردگی لب ها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد ، از جمله از نظر زیبایی آزاردهنده نیست. هدف این است که لب های نرم و نرم داشته باشیم. با این حال ، عواملی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب ، مصرف زیاد کافئین ، سیگار کشیدن ، استفاده از محصولات لب با کیفیت پایین و تغییرات هورمونی می تواند باعث ترک خوردن لب ها شود.

لایه برداری از لب ها با استفاده از اسکراب طبیعی قند می تواند به بازگرداندن رنگ صورتی طبیعی و لطافت آنها کمک کند.با حذف سلولهای مرده انباشته شده پوست ، آبرسانی به پوست و افزایش گردش خون عمل می کند.

 

 اسکراب شکر برای ترک خوردن لب

اسکراب شکر برای ترک خوردن لب

 

7. روغن نارگیل و آب لیمو برای درمان شوره سر

شوره سر به پوسته پوسته پوسته شدن پوست سر معمولاً چرب اشاره دارد ، که می تواند کاملاً در برابر موها قابل مشاهده باشد و اغلب منبع خجالت می شود. خوشبختانه ، یک روال بهداشتی برای مراقبت از مو می تواند به مبارزه با این مشکل کمک کند.

ترکیب آب لیمو و روغن نارگیل یک درمان خانگی محبوب برای شوره سر است. آب لیمو به تعادل مجدد PH پوست سر کمک می کند ، در حالی که روغن نارگیل پوست سر را هیدراته کرده و با باکتری ها مبارزه می کند.

 

 

روغن نارگیل و آب لیمو برای درمان شوره سر

روغن نارگیل و آب لیمو برای درمان شوره سر

 

8.پودر بچه برای موهای چرب

برای جلوگیری از چرب شدن موها ، پودر بچه را روی پوست سر بمالید

موهای چرب می توانند ناخوشایند باشند زیرا احتمال ایجاد شوره ، آکنه پوست سر و خارش را افزایش می دهد. همچنین موهای چرب می توانند نامرتب و کثیف به نظر برسند.

در حالی که شستن موهای شما اغلب راه حل خوبی به نظر می رسد ، شستشوی زیاد موها می تواند چربی های طبیعی آن را از بین ببرد. برای جبران ، تولید نفت افزایش می یابد و این مشکل به صورت چرخه ای ادامه می یابد. بنابراین ، فقط 2-3 بار در هفته موهای خود را با آب ولرم یا سرد بشویید.

 

پودر بچه برای موهای چرب

پودر بچه برای موهای چرب

 

9. نمک دریا و روغن بادام برای نرم شدن پاها

نمک دریا و روغن بادام به مرطوب کردن خشکی پا کمک می کند

پاها ، علیرغم تحمل بار بدن در طول روز و پوشیدن انواع مختلف کفش ، هنگام مراقبت از پوست اغلب نادیده گرفته می شوند. در نتیجه ، لایه هایی از پوست مرده بر روی پاها تجمع می یابد و پوست را خشن و خشک می کند.

لایه برداری و مرطوب کردن پاها بسیار مهم است. لایه بردارهای نمک دریایی و روغن بادام برای پا بسیار عالی هستند زیرا نه تنها سلول های مرده پوست را از بین می برند بلکه مرطوب کننده خوبی نیز هستند.

 

مرطوب کردن خشکی پا

مرطوب کردن خشکی پا

 

حرف پایانی

اخیراً توجه زیادی به مراقبت از پوست با آگاهی روزافزون مردم از سلامت پوست و خودآگاهی شده است. اما برای آشکار کردن بهترین پوست ، نیازی به تکیه بر محصولات بازار و مملو از مواد شیمیایی نیست. بسیاری از مواد طبیعی می توانند سلامت طبیعی پوست شما را افزایش دهند.

این مواد طبیعی علاوه بر کمک به حل مشکلاتی مانند آکنه و شوره سر ، می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده ، پوست را تقویت کرده و با اکسیدان های مخرب مبارزه کرده و سلامت کلی پوست شما را بهبود بخشد. علاوه بر این ، این داروها می توانند به راحتی در خانه استفاده شوند و تا حد زیادی مقرون به صرفه و دوستدار پوست هستند.

زیبایی و پوست

زیبایی و پوست/ماسک صورت زردچوبه برای داشتن پوستی درخشان و سالم

آموزش کامل و مرحله ای آرایش چشم در خانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا