بیوگرافی چارلز بوکوفسکی

چهارشنبه 12 بهمن 1401 بیوگرافی
چارلز بوکوفسکی

نام اصلی : هنری چارلز بوکوفسکی
متولد: ۱۶ اوت ۱۹۲۰
زادگاه : آندرناخ، استان راین، پروس، جمهوری وایمار
محل زندگی : لس آنجلس
درگذشت : ۹ مارس ۱۹۹۴ (۷۳ سال)
پیشه : شاعر، رمان‌نویس
ملیت  : آلمانی
سبک نوشتاری : واقع‌گرایی

 

 

بیوگرافی چارلز بوکوفسکی

چارلز بوکوفسکی شاعر و داستان‌نویس آمریکایی متولد آلمان و نویسنده‌ی کتاب‌های مطرحی چون «عامه‌پسند» و «هالیوود» است. بوکوفسکی به دلیل سبک متفاوتش در شاعری و نویسندگی و نشان دادن لایه‌های تاریک زندگی و فقر در آمریکا مورد توجه قرار گرفت. به او لقب «ملک‌الشعرای فرودستان» داده‌اند.

آغاز فعالیت چارلز بوکوفسکی

رؤیاهای نویسندگی برای اولین بار در جوانی به ذهن چارلز بوکوفسکی خطور کرد، اما شکست در اولین گام‌ها، باعث ناامیدی این نویسنده 24 ساله و صرف‌نظر از نویسندگی به مدت یک دهه شد. در این دوران تمام‌مدت مشروب می‌نوشید و تغذیه نامناسبی داشت. در سال 1952 یک شغل موقت در اداره پست پیدا کرد و به‌مدت سه سال در این شغل باقی ماند. در سال 1955 به سبب زخم‌معده شدید در بیمارستان خیریه بستری شد، بیماری که او را تا دم مرگ پیش برد.

چارلز بوکفسکی پس از مرخص شدن از بیمارستان به لس‌آنجلس بازگشت و پس از 10 سال مجددا اقدام به نوشتن و انتشار اشعارش در مجلات کوچک کرد. اولین مجموعه شعری‌اش به نام «گل، مشت و ناله حیوانی» در سال 1959 به چاپ رسید.

بیوگرافی چارلز بوکوفسکی 

بیوگرافی چارلز بوکوفسکی

اولین کتاب چارلز بوکوفسکی

چارلز بوکوفسکی نخستین داستانش را زمانی که 24ساله بود منتشر کرد و سرودن شعر را در 35سالگی آغاز کرد. داستان‌های او اغلب در محیط‌های فاسد یا فقیرنشین شهری شکل می‌گیرند و خشونت بخشی از آن‌هاست.

هم‌زمان با انتشار داستان‌های کوتاه چارلز بوکوفسکی در مجلات، او طرفداران زیادی پیدا کرد و مورد توجه منتقدان ادبی نیز قرار گرفت، اما شرایط برای بوکوفسکی خیلی هم مطلوب نبود و به دلیل سبک متفاوتش در داستان‌نویسی، مورد هجوم و انتقاد فراوان منتقدان قرار داشت. با این حال، نوشته‌های او خیلی زود در ادبیات آمریکا راهی برای خود یافتند و موجی از نویسندگان آمریکایی را با خود همراه کردند.

 بهترین اثر چارلز بوکوفسکی

کتاب عامه‌پسند (Pulp) شناخته‌شده‌ترین اثر چارلز بوکوفسکی است که در سال 1993 منتشر شد. این رمان در ایران نخستین بار در سال 1388 با ترجمه‌ی پیمان خاکسار به چاپ رسید. «عامه‌پسند» آخرین رمان منتشرشده از بوکوفسکی، شاعر و نویسنده‌ی آمریکایی نسل بیت، در زمان حیاتش است؛ نسلی که بعد از جنگ جهانی دوم شناخته شدند و هنجارشکنی یکی از ویژگی‌های بارز آثارشان بود.

 بهترین اثر چارلز بوکوفسکی

بهترین اثر چارلز بوکوفسکی

  • نکته‌ی جالب درباره‌ی آثار چارلز بوکوفسکی این است که اکثر رمان‌های این نویسنده بر اساس تجربیات حقیقی او نوشته شده‌اند. «هنری چیناسکی» در واقع همان چارلز بوکوفسکی است که در دنیای داستان نقش‌آفرینی می‌کند؛ شخصیتی عجیب و خاص که منتقد شرایط اطرافش است و تا حدی مردم‌گریز به نظر می‌رسد.
  •  چارلز بوکوفسکی دچار نوعی اختلال در خواندن بود و وقتی نمی‌توانست تکالیف مدرسه‌اش را به درستی انجام دهد به شدت مورد ضرب و شتم پدرش قرار می‌گرفت. پدرش اغلب بیکار بود و مادرش هم در مقابل خشونت‌های پدرش از چارلز بوکوفسکی دفاع نمی‌کرد.
  •  مضمون پدری شرور و بدرفتار که نتوانسته به رؤیای آمریکایی خود دست یابد، بخشی از تجربه‌ی زیستی چارلز بوکوفسکی بوده که در آثار این نویسنده و شاعر بارها تکرار شده است.
  •  گرچه چارلز در کودکی از دعوا اجتناب می‌کرد، اما اغلب در بزرگسالی به دنبال آن بود و شاید به همین دلیل است که بوکوفسکی در سال‌های آخر نوجوانی به ورزش بوکس روی آورد.
  •  چارلز بوکوفسکی که از پدری آمریکایی و مادری آلمانی متولد شده بود، در کودکی زبان انگلیسی را با لهجه‌ی آلمانی صحبت می‌کرد و به همین دلیل اغلب مورد تمسخر هم‌سن و سالانش قرار می‌گرفت.
  •  چارلز بوکوفسکی معتقد بود برای نوشتن، خلق کردن یا جاودانه شدن، نباید سعی کرد! روی سنگ قبر او نیز در کنار نام و تاریخ تولد و فوتش، فقط یک جمله نوشته شده است: «سعی نکن!»
چارلز بوکوفسکی

چارلز بوکوفسکی

پرفروش‌ترین نویسنده‌ آمریکایی

در سال ۱۹۸۴ وی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های آمریکایی بود و بیش از سه میلیون نسخه از آثارش به فروش رسید. موسیقی طبیعی و گوش نواز شعر، استفاده از کلام و زبان روزمره و شعریت دادن به لحظات وحشتناک زندگی شخصی‌اش که چیزی جدا از احساسات مبتذل و سانتیمانتالیسم رایج بود، او را نسبت به دیگر شاعران آن دوره متمایز می‌کند. سبک غیر رسمی و ناهماهنگ این نویسنده آمریکایی با رویه ادبی روز و تقدس زدایی و سادگی در شعرش او را در میان میلیون‌ها هوادارش محبوب کرده است.

متیو مک‌کانهی

بیوگرافی متیو مک‌کانهی کارگردان معروف آمریکایی

هوشنگ مرادی کرمانی

بیوگرافی هوشنگ مرادی کرمانی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا