نیسان قشقایی فیس‌لیفت 2017 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد – فناوری

چهارشنبه 18 اسفند 1395 فناوری

نیسان قشقایی فیس‌لیفت با ظاهری خشمگین‌تر و فناوری نیمه خودران در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ معرفی شد.

نیسان قشقایی فیس‌لیفت چند ساعت پیش در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 رونمایی شد. این کراس‌اور ژاپنی قصد دارد تا بار دیگر رکورد فروش خوبی از خود به‌جای بگذارد.

مدل به‌روز شده‌ی قشقایی یکی از اولین شبه SUVهایی است که از تکنولوژی نیمه‌خودکار برای فرمان پذیری، شتاب و ترمزگیری در یک مسیر مستقیم بهره می‌برد. این سیستم در سال آینده نیز به‌روزرسانی شده و قادر خواهد بود تا به‌طور خودکار مسیر خود در خطوط جاده‌ای را تغییر دهد. به گفته‌ی نیسان، سیستم خودران تا سال ۲۰۲۰ به تکامل رسیده و می‌تواند به‌راحتی از چهارراه‌ها عبور کند.

نیسان قشقایی فیس لیفت

پونز پاندیکوتیرا، معاون برنامه‌ریزی محصولات نیسان در اروپا، می‌گوید:

مشتریان ما به‌موجب این سیستم، رانندگی نرم و آرامی را تجربه خواهند کرد. این فناوری برای قشقایی یک برگ برنده خواهد بود.

قشقایی از زمان معرفی در سال ۲۰۰۶ تاکنون موردتوجه بسیار در سطح جهانی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که این کراس‌اور فیس‌لیفت شده می‌خواهد همچنان در صنعت خودروسازی بدرخشد.

نیسان قشقایی فیس لیفت

بااین‌حال، قشقایی در چند سال اخیر با رقبایی سرسخت دیگری نیز مواجه شده است. آتکا از شرکت Seat، فولکس‌واگن تیگوان، هیوندای توسان، تویوتا RAV4 و کیا اسپورتیج رقبای اصلی قشقایی هستند. درنتیجه قشقایی فیس‌لیفت این شانس را به نیسان برای حکمرانی مجدد در این دسته خواهد داد.

طراحی داخلی قشقایی نیز با تغییراتی نظیر نمایشگر اطلاعات و فرمان با ظاهر جدید به همراه کنترلرهای چندکاره همراه شده است. از دیگر آپشن‌های به‌روز شده در داخل قشقایی می‌توان به سیستم صوتی با هفت بلندگو، تودوزی جدید Tekna باهدف حضور در بازار خودروهای لوکس، صندلی‌های چرمی Nappa و به‌کارگیری مواد باکیفیت در اطراف کنسول مرکزی اشاره کرد. این تجهیزات به قشقایی برای رقابت با کراس‌اورهای لوکس نظیر BMW X1 و آئودی Q3 کمک می‌کند.

نیسان قشقایی فیس لیفت

پیشرانه‌های قشقایی فیس‌لیفت نیز به‌مانند مدل کنونی خواهند بود. به این معنی که مشتریان می‌توانند از میان چهار پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری بنزینی، ۱.۶ لیتری بنزینی، ۱.۵ لیتری دیزلی و ۱.۶ لیتری دیزلی، یکی را انتخاب کنند.

قشقایی جدید همچنین مجهز به سیستم‌های ایمنی نیز خواهد بود. ترمز اضطراری در هنگام تشخیص عابران پیاده و سیستم هشدار ترافیک، اطلاعات ایمنی و ضروری را در اختیار راننده قرار خواهند داد.

نیسان قشقایی فیس لیفت

قیمت مدل کنونی قشقایی از ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار آغاز می‌شود، اما به خاطر وجود تغییرات جدید در مدل فیس‌لیفت، انتظار می‌رود که این قیمت افزایش یابد. بااین‌حال به نظر نمی‌رسد که قیمت با شیب ناگهانی بالا رود زیرا نیسان می‌خواهد تا در دسته‌ی کراس‌اورها همچنان با رقبا نبردی نزدیک داشته باشد. در حال حاضر قیمت قشقایی اندکی بیشتر از Ateca و اسپورتیج است.

اگرچه هیچ اشاره‌ای به وجود پیشرانه‌ی الکتریکی در مدل فیس‌لیفت قشقایی نشده است، اما پاندیکوتیرا فاش کرده است که خودروهای الکتریکی بیشتر نیز در راهند. او گفته است:

ما در حال حاضر مشغول ساخت خودروهای الکتریکی بیشتری هستیم، پس بهتر است تا منتظر شنیدن خبرهای خوب و شگفت‌انگیز باشید.


منبع : زومیت

تصاویر/ در نمایشگاه خودروی اروپا چه می‌گذرد؟-فناوری

اعتراف مدیر اینستاگرام: از اسنپ چت کپی کردیم-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا