خواص نخود /8 دلیل که امروز باید خوردن نخود را شروع کنید!

جمعه 22 بهمن 1400 سلامت
فواید نخود

خواص فوق العاده نخود

از نظر غذایی، نخود یکی از حبوبات غنی از پروتئین گیاهی به همراه لوبیا، نخود فرنگی و عدس است.

نخود منبع پروتئین، ویتامین B9، فیبر، اسیدهای آمینه ضروری، مواد معدنی و عناصر کمیاب، نخود خواص متعددی برای بدن شما دارد و می‌توان آن را به روش‌های مختلف طبخ کرد که از نظر تغذیه‌ای آن را به غذایی بسیار جالب تبدیل می‌کند.

نخود سرشار از مواد مغذی است، در واقع حاوی منگنز، مس، ویتامین B9، فسفر، روی یا حتی آهن است که به عملکرد مناسب بدن شما و رشد جنین در زنان باردار برای ویتامین B9 کمک می کند.

نخود نیز مانند سایر حبوبات، فیبر بالایی دارد. فیبر محلول مانند یک برس زبر، سیستم گوارشی را پاک می‌کند. این نوع فیبر،  گلوکز (قند) و کلسترول (چربی) خون را کاهش می‌دهد و نیاز به انسولین را در افراد دیابتی کم می‌کند. در بین گروه‌های غذایی؛ نخود، عدس و نخود فرنگی، پروتئین، کلسیم و آهن را به مقدار کافی و لازم برای رفع نیاز بدن فراهم می‌کنند

مزیت عمده دیگر این است که می توان آنها را به اشکال مختلف پخت ، و بعد از جوشاندن ساده آنها را نیز خورد. ادامه مطلب را بخوانید تا از مزایای شگفت انگیز آنها بر روی پوست ، مو و سلامت کلی بدانید.

فواید نخود

فواید نخود

 

فواید  شگفت انگیز نخود

نخود به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد به طور گسترده ای شناخته شده است. علاوه بر تقویت سیری و انتقال روده، یک متحد عالی برای حفظ سلامت قلب و عروق است و همچنین به پیشگیری از بسیاری از آسیب شناسی ها کمک می کند. علاوه بر این، منبع عالی پروتئین گیاهی است، بنابراین جایگزین جالبی برای محصولات حیوانی است.

از ویژگی های نخود

منبع عالی پروتئین گیاهی؛
غنی از فیبر رژیمی؛
انتقال روده را ترویج می کند.
اثر سیری را افزایش می دهد.
سلامت قلب و عروق را حفظ می کند.

۱-کاهش وزن:

بدون چربی اضافی و کالری اضافی ، channa یکی از بهترین راه های کاهش وزن است. آنها را به صورت روزانه و ترجیحاً بدون روغن بخورید. می توانید آن را به خیچدی ، کاری ، یا حتی نخود فرنگی آب پز شده اضافه کنید. سرشار از فیبر و پروتئین ، احساس سیری در فرد ایجاد می کند و احساس گرسنگی را کاهش می دهد. با این کار اصرارهای میان وعده در بین وعده های غذایی ، که دلیل اصلی افزایش وزن است ، متوقف می شود. آنها همچنین می توانند به غذاهای دیگر مانند سبزیجات و میوه ها اضافه شوند که به کاهش وزن کمک می کنند.

7 مزیت سلامتی کرفس

 

۲-هضم بهتر:

آنها به تمیز کردن دستگاه گوارش کمک می کنند و باکتری های بد معده را از بین می برند و معده را تمیز نگه می دارند. همچنین محتوای فیبر زیادی نیز روند هضم را بهبود می بخشد. Channa کمک می کند تا از یبوست جلوگیری کنید و حرکت سریع غذا را از طریق دستگاه گوارش امکان پذیر می کند.

 

۳-ایمنی بدن را تقویت می کند:

آنها غنی از آنتی اکسیدان و مواد معدنی و ویتامین های مختلف هستند. نتیجه نهایی ایمنی بهتر است ، به ویژه به دلیل فولات ، روی ، آهن و pH متعادل در بدن. این همچنین به بدن کمک می کند تا با عفونت ها مقابله کند.

 

۴-دیابت را کنترل می کند:

در حالی که برخی از غذاها مانند شکلات ها به دلیل افزایش سطح قند معروف هستند ، غذاهایی مانند چانا باعث می شوند قند با سرعت آهسته و ثابت ترشح شود. این فرایند کشیده به جلوگیری از دیابت کمک می کند ، که اساساً ناشی از غذاهایی است که به شدت قند را افزایش می دهند.

 

فواید نخود

فواید نخود

۵-محافظت در برابر بیماری های قلبی:

نخود به کنترل سطح کلسترول که مقصر اصلی ایجاد بیماری قلبی است ، کمک می کند. همچنین ، به دلیل محتوای فیبر زیاد در نخود ، تجمع وزن را اجازه نمی دهد. روند تجمع پلاک در عروق کند شده است. سطح فشار خون نیز کاهش می یابد ، که به دلیل محتوای فیبر بالا است. کاهش تجمع پلاک همچنین از بروز سکته های مغزی و قلبی می کاهد.

 

۶-پوست:

منگنز و مولیبدن موجود در نخود به کنترل چین و چروک و پاکسازی پوست کمک می کند. خمیر نخود را می توان به عنوان بسته صورت نیز روی پوست قرار داد. پیری می تواند با استفاده منظم از نخود در رژیم غذایی به تأخیر بیفتد.

 

۷-مو:

ریزش مو را کاهش می دهد ، شوره سر را کنترل می کند ، حجم مو را بهبود می بخشد و بنابراین برای سلامت مو بسیار مفید است.

 

۸-ترمیم زخم:

با توجه به اینکه چانا سرشار از پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است ، به بهبود زخم نیز کمک می کند.

نوشیدنی برای پاکسازی سیستم لنفاوی

نوشیدنی برای پاکسازی سیستم لنفاوی

تفاوت دیابت نوع یک و نوع دو

تفاوت دیابت نوع یک و نوع دو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا