8 عادت های بد که شما را به آرامی می کشد

شنبه 19 تیر 1400 گوناگون ، سلامت
عادت بدی که شما را به آرامی می کشد!

بهترین راه ترک عادت های بد

بیشتر اوقات افراد حتی از عادت های بدی که می توانند از چند طریق به سلامتی آنها آسیب برسانند آگاهی ندارند. با این حال ، ما آنها را مداوم انجام می دهیم بدون اینکه متوجه شویم این عادت ها در واقع به سلامتی ما آسیب می رسانند و می توانند منجر به مشکلاتی مانند بیماری های قلبی ، اختلالات خواب یا خوردن ، استرس و غیره شوند.

شخصیت شما، نتیجه‌ی مجموعه‌ای از عادت‌های شماست. وقتی اجازه می‌دهید تا عادت‌های بد قدرت بگیرند، این عادت‌ها به شکل موانعی در مسیر موفقیت شما قرار می‌گیرند. چالش اصلی اینجاست که عادت‌های بد، موذی هستند و به آرامی در وجود شما ریشه می‌کنند، تا جایی که حتی متوجه زیانی که به شما می‌رسانند نیز نمی‌شوید.

انسان میتواند تمایلش به هر چیزی را تغییر بدهد و چه بهتر که این تمایلات به سمت بهترین روش ها باشد.عادت های بدی وجود دارند که ممکن است خود شما هم این عادات را داشته باشید و بهترین راه ترک آن ها است.این عادات عبارتند از

 

بهترین راه ترک عادت های بد

بهترین راه ترک عادت های بد

 

در اینجا 8 مورد از این عادت های بد آورده شده است.

 

1-کشیدن سیگار و اعتیاد به نیکوتین:

همه می دانند که سیگار باعث سرطان می شود ، به خصوص اگر بیش از حد سیگار کشیده شود. تعداد کمی از افراد می دانند که نیکوتین همچنین می تواند منجر به کوچک شدن مغز و بیماری هایی مانند آلزایمر شود. بنابراین ، باید فوراً این عادت بد را ترک کرد.

 

2- نخوردن  مهمترین وعده غذایی روز:

این روزها ، همه ما یک سبک زندگی شلوغ را دنبال می کنیم که شامل صرفه جویی در صبحانه یا ناهار به صورت روزانه است. اتفاقاً ، بسیاری از مردم از این واقعیت که صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است ، آگاهی ندارند و به هیچ وجه نباید از آن صرف نظر کرد.

 

3-غذا خوردن بدون گرسنه شدن و پرخوری:

همانطور که نباید از وعده های غذایی مهم در یک روز صرف نظر کنید ، پرخوری نیز بد است. بسیاری از ما عاشق غذا هستیم و در هنگام تماشای یا خواندن چیزی عادت به خوردن غذا داریم. خیلی زود ، این عادت پرخوری می تواند باعث چاقی  شود.

 

4-عادت های غذایی بسیار بد:

اغلب اوقات ، ما ترجیح می دهیم فقط انواع مختلفی از مواد غذایی را که دوست داریم ، در آن قرار دهیم. برعکس ، طبق نیاز بدن ، فرد باید از یک رژیم غذایی سالم و متعادل شامل کربوهیدرات ، پروتئین ، چربی ، ویتامین ، مواد معدنی و آب پیروی کند.

 

5-اختلالات خواب:

فرد باید هفت تا هشت ساعت بدون وقفه بخوابد تا چرخه خواب مناسب را حفظ کند. اختلال خواب می تواند مشکلات جدی سلامتی ایجاد کند.

 

6-تماشای تلویزیون یا استفاده از تلفن همراه قبل از خواب:

برای داشتن یک خواب آرام ، باید عادت تماشای هر فیلم ، سریال تلویزیونی ، فیلم ، بازی با تلفن همراه را ترک کنید. ذهن ما تمایل به یادآوری آن فیلم ها دارد و این می تواند خواب ما را مختل کند. در عوض ، می توانید کمی بخوانید.

 

7-مصرف بیش از حد الکل:

مقدار بی رویه الکل در بدن ممکن است ما را هیجان زده کند ، و این در شرایطی که می خواهید رانندگی کنید یا بخوابید خوب نیست. همیشه بررسی مصرف الکل خود را انجام دهید.

 

8-استرس و خستگی:

مصرف استرس می تواند باعث خستگی ، اختلالات خواب و خوردن و غیره شود. بنابراین ، شما باید یاد بگیرید که چگونه استرس را کنترل کنید و تعادل بین زندگی خصوصی و کاری خود را حفظ کنید.

 

10نکته برای از بین بردن عادات بد باید بدانید

1 – به خاطر داشته باشید که راه حل هر مسئله در خود آن نهفته است و جواب هر معادله هم با خود آن است. هوش و خرد ذاتی شما زمانی جواب مسائل را می دهد که شما با ایمان و اعتقاد کامل آن را طلب کرده باشید.

2 – اعتیاد و عادت بد تابع ضمیر ناخودآگاه است و انسان همواره موجودی تابع عادت می باشد.

3 – نمونه های عادت در ضمیر ناخودآگاه از طریق تمرین و تکرار میسر می شود تا جایی که در اعماق ضمیر جای بگیرند؛ مثل رانندگی، شنا کردن و …

4 – هرکس در زندگی از آزادی انتخاب برخوردار است و در نتیجه هرکس آزاد است تا عادتی بد یا خوب داشته باشد.

5 – هر تصویر ذهنی که با ایمان راسخ به ضمیر خودآگاه می سپارید، ضمیر ناخودآگاه تان نتیجه آن را بر اساس قانون جذب باز پس خواهد فرستاد.

6 – قانون جذب با صراحت می گوید تنها مانع موفقیت هرکس، اندیشه خود او و تصویر ذهنی او از خودش و جهان بیرونی اش می باشد.

7 – شما برای ایجاد یک عادت خوب و جدید باید متقاعد شده باشید که این عادت از هر جهت پسندیده و مطلوب است. میل و اراده شخصی برای ترک عادت بد عامل مهمی در راه مبارزه با آن می باشد.

8 – اعتیاد و عادات بد به تمایل ناآگاهانه گریز ار واقعیات مربوط می شود. بنابراین اعتیاد به مواد مخدر نوعی تفکر منفی و مخرب است. درمان آن در نحوه فکر کردن به آزاد شدن و به کمال رسیدن و رضایت باطنی است.

9 – قانون ضمیر ناخودآگاه از طرفی شخص را برده و اسیر خود می کند و مانع آزادی عمل او می شود، ولی در عین حال قادر خواهد بود که به انسان آزادی و سعادت ببخشد. پس این امر بستگی به این دارد که شخص چگونه از آن استفاده کند.

10 – نیروی تخیل آدم را به اعتیاد می کشاند. برای یک بار هم که شده باید امکان داد تا شخص را به آزادی و رها شدن از قید آن رهنمون شود.

کلام آخر

با تمرین خودکنترلی برای حذف این عادت‌های بد، می‌توانید به طور هم‌زمان، خودکنترلی را در خود تقویت کنید و به عادت‌های بدی که می‌توانند تاثیر مخربی بر حرفه‌ی شما داشته باشند، پایان دهید.

منبع:www.lybrate.com

مزیت آغوش برای سلامتی

فواید آغوش برای سلامتی /6 فواید سلامتی آن

بیماری‌های آمیزشی

بیماری‌های آمیزشی/هر آنچه باید درباره بیماریهای مقاربتی بدانید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا