روشن‌سازی پوست با ماسک آرد نخودچی

یکشنبه 8 دی 1398 آرایش پوست ومو
ماسک آرد نخودچی

طرز تهیه ماسک صورت با آرد نخود چی

ماسک آرد نخودچی همراه با موادی مثل عسل و زردچوبه را به سادگی می‌توانید در منزل تهیه کنید. این ماسک داری خواص زیادی از جمله روشن‌سازی پوست و رفع جوش صورت است.

۱-ماسک آرد نخودچی و عسل

این ماسک از ترکیب خامه با آرد نخودچی درست می‌شود. این ماسک برای کسانی مناسب است که به طور طبیعی پوست خشکی دارند، زیرا پوست را آبرسانی و مرطوب می‌کند. برای تهیه این ماسک به مواد که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، نیاز است.
مواد لازم
آرد نخودچییک قاشق غذاخوری
خامهیک قاشق غذاخوری
عسلنصف قاشق چایخوری
آبلیموی تازهچند قطره

دستور تهیه:

تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یک‌دست حاصل شود. سپس این خمیر را به طور یکنواخت روی صورت بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید آن را با آب خنک آبکشی نمایید. پس از آنکه ماسک را از روی پوست پاک کردید، پوست را خشک کرده و مقداری کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب استفاده کنید.
به مدت ۳ تا ۴ هفته هر روز از این ماسک استفاده کنید. بعد از آن، یک نوبت در هفته کافی خواهد بود.
طرز تهیه ماسک آرد نخودچی با عسل

۲-ماسک آرد نخودچی و بادام

این ماسک صورت که از ترکیب بادام و آرد نخودچی تهیه می‌شود، یک روش عالی برای از بین بردن رنگ برنزه و روشن کردن پوست است. همچنین این ماسک پوست را پاکسازی و سفت می‌کند. به منظور تهیه ماسک آرد نخودچی و بادام به مواد زیر نیاز دارید.
مواد لازم
بادام۴ تا ۶ عدد
آرد نخودچی۲ قاشق چایخوری
آبلیموی تازه۳ قطره
شیریک قاشق چایخوری

طرز تهیه و نحوه مصرف:

بادام‌ها را یک شب خیس کنید و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس بادام‌ها را آسیاب و با آرد نخودچی و سایر مواد ترکیب کنید تا یک خمیر نرم به دست آید. خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند تا مواد جذب پوست شوند. در نهایت به آرامی با آب خنک بشوئید و صورت را خشک کنید.
ماسک آرد نخودچی برای روشن‌سازی پوست

طرز تهیه ماسک صورت با آرد نخود چی

۳-ماسک آرد نخودچی و زردچوبه

این ماسک صورت یک درمان فوق‌العاده برای از بین بردن جای جوش و آکنه است. افزودن مقداری زردچوبه به ماسک آرد نخودچی می‌تواند به کاهش زخم‌های آکنه کمک کند. همچنین می‌توانید از این ماسک روی تمام نواحی بدن استفاده کنید تا نقاط تیره ناشی از آفتاب سوختگی از بین بروند و به مرور پوست روشن‌تری داشته باشید. مطالعات نشان داده‌اند که زردچوبه آنزیم‌هایی تولید می‌کند که تولید ملانین (رنگدانه‌های تیره) را در سلول‌های پوست به عهده دارند. زردچوبه همچنین یک آنتی‌اکسیدان است که از پوست در مقابل سموم محیطی محافظت می‌کند.

به منظور تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید.

مواد لازم
آرد نخودچی۲ قاشق غذاخوری
شیر تازه۲ قاشق غذاخوری
پودر زردچوبهیک چهارم قاشق چایخوری

شیوه آماده سازی و مصرف:

مواد تشکیل دهنده را به خوبی مخلوط کنید تا خمیری یک‌دست بدست‌آید. سپس خمیر را روی صورت و گردن بمالید و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت صورت خود را با آب ولرم آبکشی و خشک کنید.
طرز تهیه ماسک آرد نخودچی با زردچوبه

۴-ماسک آرد نخودچی با خیار و سیب زمینی

این ماسک، از ترکیب آرد نخودچی با خیار، سیب‌زمینی و آب لیمو تهیه می‌شود. آب سیب زمینی و خیار به طور طبیعی پوست را جمع می‌کنند و برای روشن‌سازی پوست مفید هستند. علاوه بر این خیار برای از بین بردن کبودی زیر چشم نیز مفید است. برای تهیه این ماسک به موادی که در جدول زیر مشاهده می‌کنیدف نیاز است.
مواد لازم
آرد نخودچی۴ قاشق غذاخوری
خیار با پوست۲ تکه
آبلیمو تازه۲ عدد
آب سیب زمینییک قاشق غذاخوری
پرتقال آب گرفتهیک عدد کوچک

دستور تهیه و شیوه مصرف:

سیب زمینی را رنده ریز بزنید و سپس آن را در پارچه بریزید و فشار دهید تا آب سیب زمینی گرفته شود. سپس همه مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیری غلیط و یک‌دست درست شود. تنها یک قاشق غذاخوری از این خمیر را روی صورت بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس شستشو دهید. مانع از ورود این ماسک به چشم‌ها شوید.
در صورتی که قصد ندارید بلافاصله این ماسک را استفاده کنید، مقداری شکر و نمک به آن اضافه نمایید و ماسک را در یخچال قرار دهی

۵-ماسک آرد نخودچی و پوست پرتقال

مواد لازم
پوست پرتقال خشک و آسیاب شدهنصف قاشق غذاخوری
آرد نخودچی۲ قاشق غذاخوری
خامهبه مقدار لازم برای تهیه یک خمیر غلیظ

دستور تهیه و مصرف:

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس ماسک را روی پوست صورت و گردنقرار دهید. تا زمانی که ماسک خشک شود آن را رها کنید. سپس با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را می‌توانید حتی بدون آرد نخودچی، با ترکیب پوست پرتقال و خامه نیز درست کنید.
خواص فوق العاده ماسک جینسینگ برای پوست

خواص شگفت انگیز ماسک جینسینگ برای پوست

قرص نورکرین

معرفی شامپو تثبیت کننده رنگ مو ایرانی

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا