گلکسی اس 9 از ترکیب تشخیص چهره و عنبیه برای احراز هویت استفاده می‌کند – فناوری

دوشنبه 7 اسفند 1396 فناوری

گلکسی اس ۹ مجهز به یک سیستم احراز هویت جدید به نام «اسکن هوشمند» است که بر مبنای ترکیب دو روش تشخیص چهره و تشخیص عنبیه عمل می‌کند.

در ابتدا، گلکسی نوت ۷ فناوری اسکن عنبیه‌ی سامسونگ را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد و این سیستم از آن هنگام تاکنون در تمام پرچمداران این شرکت قرار گرفته است. سامسونگ در گلکسی اس ۸، از تشخیص چهره نیز برای بازگشایی قفل گوشی استفاده کرد؛ با این حال، از آنجایی این ویژگی از امنیت لازم برخوردار نبود، امکان بهره‌گیری از آن در پرداخت‌های موبایل وجود نداشت. با وجود این مشکل در گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸، کاربر ناگزیر بود برای احراز هویت خود در پرداخت‌ها از یک روش دیگر استفاده کند. بنابراین، تشخیص چهره‌ی نامطمئن بدین مفهوم است که کاربر برای پرداخت‌های موبایل باید از اثر انگشت یا تشخیص ایمن عنبیه بهره بگیرد.

گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس همان گزینه‌های تشخیص چهره و عنبیه‌ی موجود در پرچمداران پیشین سامسونگ را ارائه می‌دهند؛ با این حال، بهبود‌هایی در بهره‌گیری از آن‌ها صورت گرفته که ممکن است کاربران بیشتری را به استفاده از ‌‌آن‌ها ترغیب کند. بدین صورت که اکنون با ترکیب این دو قابلیت، یک شیوه‌ی احراز هویت واحد به وجود آمده است. حالت جدید «اسکن هوشمند» به کاربر امکان می‌دهد تا چهره و عنبیه‌های خود را ثبت کند و سپس از وی درخواست می‌کند تا با توجه به شرایط نوری یا عمل در حال انجام، از یکی از آن‌ها استفاده کند.

Samsung IRIS Scan

تشخیص چهره شیوه‌ی احراز هویت پیش‌فرض در گلکسی اس ۹ است و تشخیص عنبیه به عنوان روش پشتیبان عمل می‌کند؛ با این حال، در صورت نبود نور لازم برای تشخیص چهره، گوشی به تشخیص عنبیه تغییر حالت می‌دهد. علاوه بر این، در صورت نیازمندی به روش احراز هویت ایمن، برای مثال هنگام انجام یک پرداخت موبایل، از احراز هویت مبتنی بر تشخیص عنبیه استفاده می‌شود. همانند قبل، در هر موقعیتی که نیازمند تشخیص عنبیه باشد، می‌توان از اثر انگشت نیز استفاده کرد. در گلکسی اس ۹ کاربر دیگر مجبور به انتخاب بین تشخیص چهره و عنبیه نخواهد بود.

بدون شک، تشخیص چهره‌ی سامسونگ به عنوان یک روش احراز هویت ایمن شناخته نمی‌شود و در مقایسه سیستم فیس‌آی‌دی اپل از پیچیدگی کمتری برخوردار است. علاوه بر این، از سیستم احراز هویت آیفون ۱۰ می‌توان در پرداخت‌های موبایلی نیز استفاده کرد.

هرچند تشخیص عنبیه به مراتب امنیت بالاتری دارد؛ اما استفاده از آن ممکن است همیشه راحت نباشد. با این وجود، خوشبختانه گلکسی اس ۹ همچنان از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد.


منبع : زومیت

نوکیا از گوشی نوکیا 6 جدید رونمایی کرد - فناوری

بیل و ملیندا گیتس؛ زندگی و کار کردن موفق در کنار یکدیگر چگونه امکان پذیر است؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا