کپسول نرم لیموترش باریج

چهارشنبه 20 بهمن 1400 سلامت
کپسول نرم لیموترش باریج

کپسول نرم لیموترش باریج

کپسول نرم لیموترش باریج از اسانس طبیعی لیموترش تشکیل شده است که در کاهش وزن و کاهش کلسترول خون موثر است.

کپسول نرم لیموترش باریج

کپسول نرم لیموترش باریج

” از سال 1980 تاکنون تعداد افراد مبتلا به چاقی بیش از 2 برابر شده است. در سال 2014 بیش از 9/1 میلیارد نفر از افراد 18 سال و بزرگتر دچار اضافه وزن و از این تعداد بیش از 600 میلیون نفر مبتلا به چاقی بوده‌اند. همچنین 39 درصد از افراد 18 سال و بزرگتر دچار اضافه وزن و 13 درصد چاق بوده‌اند. اکثر جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که اضافه وزن و چاقی بیش از کمبود وزن موجب مرگ و میر می‌شود. در سال 2013 تعداد بچه‌های کوچکتر از 5 سال مبتلا به اضافه وزن یا چاقی 42 میلیون نفر بوده است. به طور کلی 13 درصد از جمعیت بالغین (11درصد مردان و 15 درصد زنان) در سال 2014 مبتلا به چاقی بوده‌اند.” این آمار تکان دهنده سازمان بهداشت جهانی(WHO) نشان می‌دهد جامعه مدرن امروزي با يک تراژدی و همه‌گيري مرگبار به نام اضافه وزن و چاقي مواجه است که تقريباً يک سوم جمعيت جهان را گرفتار نموده و همچنان رو به افزايش مي‌باشد حال آنکه چاقی پدیده‌ای است قابل پیشگیری. علت اساسي چاقي و اضافه وزن عدم تعادل بين کالري دريافتي و کالري مصرفي است. چاقي منجر به عواقب خطرناک مانند بيماري‌هاي قلبي‌عروقي، ديابت، اختلالات عضلاني اسکلتي به ويژه اوستئوآرتريت و بعضي از سرطان‌ها مانند سرطان آندومتر رحم، پستان و روده بزرگ مي‌شود.

نتایج مطالعات فارماکولوژيک و بالینی:

براي کاهش وزن و درمان چاقي روش‌هاي درماني داروئي و غيردارويي فراواني مطرح است که هيچکدام تأثير قطعي ندارند. بر اساس تحقيقات انجام شده، به منظور ايجاد کاهش وزن يا تثبيت آن، همچنين بهبود فيزيک بدن و افزايش توده عضلاني بدون چربي مي‌توان ترکيبات استخراج شده از مرکبات را به صورت خوراکي در انسان به کار برد. همچنين براي کاهش يا کنترل وزن مي‌توان اين ترکيبات را با يا بدون محدود نمودن کالري مورد استفاده قرار داد. مکانيزم تأثير؛ عمدتاً افزايش ترموژنز (افزايش سرعت متابوليسم و تسهيل ليپوليز) و نيز سرکوب گرسنگي ذکر شده که مورد اخير به خصوص با مصرف مقادير زياد و در کساني که مواد مؤثره به سهولت از سد خوني- مغزي عبور مي‌کنند، آشکارتر است.(2)در بررسي اثرات اسانس ليمو در کاهش وزن موش‌ها به صورت تنها يا همزمان با تجويز داروي کتوتيفن (آنتي هيستاميني که باعث افزايش وزن مي‌شود)؛ در طي يک دوره 45 روزه، در مقايسه با گروه کنترل، در موش‌هاي دريافت کننده کتوتيفن افزايش مصرف غذا و وزن بدن مشاهده شد. موش‌هاي درمان شده با اسانس ليمو؛ کاهش وزن و دريافت غذا را احتمالاً به علت بي‌اشتهايي نشان دادند. به طور جالب توجهي تجويز همزمان اسانس ليمو با کتوتيفن موجب سرکوب قابل توجه وزن گرفتن و کاهش وزن بدن موش‌ها شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده در اين مطالعه، اسانس ليمو نقش مهمي در کاهش وزن ايفا مي‌کند و مي‌تواند در درمان چاقي ناشي از داروها و بيماري‌هاي مربوطه مفيد باشد.(3)به منظور ارزیابی اثرات مصرف روزانه ترکیب کپسول نرم زیره و لیمو بر کاهش وزن و وضعیت متابولیک در افراد دارای اضافه وزن، طی یک کارآزمایی بالینی تصادفی دوسو بی‌خبر کنترل شده بر روی 74 فرد دارای اضافه وزن در محدوده سنی 65- 15 سال، پس از دو هفتهRun-in period، افراد به طور تصادفی برای مصرف دوز 75 میلی‌گرمی کپسول نرم زیره و لیمو (24 نفر) یا دوز 25 میلی‌گرمی کپسول نرم زیره و لیمو (24 نفر) یا دارونما (24 نفر) تقسیم شدند. از افراد مورد بررسی خواسته شد به مدت 8 هفته کپسول نرم و دارونما را 2 بار در روز، هنگام وعده غذایی ناهار و شام مصرف کنند (کپسول نرم لیمو نیم‌ساعت قبل از غذا و کسپول نرم زیره بعد از غذا). تغییرات وزنی و BMI در پایان مداخله در سه گروه ثبت شد. اندازه‌گیری‌های بیوشیمیایی شامل پروفایل‌های متابولیک، ظرفیت آنتی‌اکسیدانی تام پلاسما (TAC) و گلوتاتیون تام (GSH) قبل و پس از مداخله انجام شد.

کپسول نرم لیموترش باریج

کپسولنرم لیموترش باریج

کپسولنرم 25 و 75 میلیگرمی لیموترش باریج® به منظور کمک به افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی تجویز می‌شود تا همراه با رعایت رژیم غذایی منطقی و علمی تجویز شده توسط متخصصین تغذیه و انجام منظم تمرینات ورزشی به کاهش وزن اضافه خود اقدام نمایند. در ذیل اطلاعات لازم برای تجویز این فرآورده آمده است:

دستور مصرف:

2بار در روز (هنگام وعده غذایی ناهار و شام)، هر بار يك كپسول نرم همراه با مقداري مايعات قبل از غذا ميل شود.

موارد منع مصرف:

دوران بارداري و شیردهی (مدارک کافی برای مصرف وجود ندارد.)

عوارض جانبي:

با مصرف مناسب مقادير توصيه شده درماني هيچگونه عارضه‌اي مشاهده نشده است.

تداخلات دارويي:

بر اساس مدارک موجود، مورد احتياطي از نظر تداخلات دارويي وجود ندارد.

نکات قابل توصيه:

·فرآورده را از ديد و دسترس اطفال دور نگهداريد.

·براي کاهش وزن، مصرف كپسول نرم ليموترش باریج® با كپسول نرم زيره باریج® توصيه مي‌شود.

·به منظور افزايش آمادگي فيزيکي در کوتاه مدت و افزايش توده عضلاني و بهبود عملکرد عضلات در دراز‌‌ مدت مي‌توان مصرف كپسول نرم زيره را با رژيم پرپروتئين (بيش از 25/1 گرم پروتئين به ازاي هر کيلوگرم وزن ايده آل بدن در روز) توأم نمود.

·افزايش مصرف ميوه‌جات، سبزيجات و غلات، فيبرهاي غذايي آماده، کاهش مصرف قند و چربي و افزايش فعاليت فيزيکي (حداقل 30 دقيقه فعاليت متوسط منظم در اکثر روزهاي هفته) نقش مهمي در کاهش وزن و تثبيت آن دارد.

·بلافاصله پس از مصرف فرآورده، در آن را محکم ببنديد.

کپسول نرم لیموترش باریج

فشار خون در دوران بارداری

فشار خون در دوران بارداری

نکاتی برای لاغری ران و ساق پا

نکاتی برای لاغری ران و ساق پا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا