کلیسای لاس لاخاس در کلمبیا

چهارشنبه 3 خرداد 1402 جاذبه های گردشگری
کلیسای لاس لاخاس در کلمبیا

کلیسای لاس لاخاس در کلمبیا

پناهگاه( Las Lajas)کلیسای لاس لاخاس مسلما زیباترین کلیسای کلمبیا محسوب می شود. همچنین یکی از زیباترین کلیساهای جهان قلمداد می شود.پناهگاه لاس لاجاس یک کلیسای کوچک باسیلیکا است که در ایپیالس واقع شده است و در دپارتمان ناریانو در جنوب کلمبیا واقع شده است.این کلیسا بر روی پلی با ارتفاع 130 فوت بر روی رودخانه گوآیتارا قرار گرفته است. علاوه بر این ، در کمتر از هفت مایل از مرز اکوادور واقع شده است

کلیسای لاس لاخاس در کجا واقع است؟

این مکان در جنوب کلمبیا واقع شده و از قرن هجدهم مقصد گردشگری و زیارتی بوده است.کلیسای لاس لاخاس (Las Lajas Sanctuary) بر فراز دره‌ی رودخانه گوایتارا در کلمبیا قرار دارد و مانند پلی، دو طرف دره را به یک‌دیگر متصل می‌‌کند.این کلیسا برعکس اغلب بناهای ساخته دست بشر در دره ای به اسم دره رودخانه گوآیتارا ساخته شد.کلیسای کنونی بین سالهای 1916 و 1949 به سبک گوتیک ساخته شد و ساخت آن در کل مدت زمان 33 سال طول کشید.

کلیسای فعلی با کمک مالی از طرف اهالی کلیسای محلی ، از اول ژانویه 1916 تا 20 آگوست 1949 ساخته شده است.از پایین دره 100 متر (330 فوت) ارتفاع می گیرد و توسط پلی 50 متری (160 فوت) به طرف مقابل دره متصل می شود.این کلیسا و پل روبروی آن که ۵۰ متر طول دارد امکان عبور از روی دره را میدهند که این منظره ای بی همتا را بوجود آورده است.پناهگاه Las Lajas در سال 1952 از واتیکان تاج گذاری قانونی دریافت کرد و در سال 1994 از یک کلیسای کوچک ساخته شد.

کلیسای لاس لاخاس در کلمبیا

کلیسای لاس لاخاس در کلمبیا

درون محراب لاس لاجاس

وقتی وارد داخل کلیسا شوید، فضای داخلی سفید و زیبایی با تزئینات طلایی را خواهید دید. مانند اکثر کلیساهای کلمبیا، این کلیسا پیست‌های چوبی دارد. علاوه بر این، چندین پنجره شیشه‌ای رنگی زیبا در کلیسا وجود دارد. شیشه‌های ویترای کلیسا شامل تصاویری از گلدسته‌های کلیسا و ماهی‌های تراشیده شده است که با الهام از موقعیت کنار رودخانه، درها را تزئین می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از آثار هنری مذهبی در سراسر کلیسا و خارج از آنیز وجود دارد. به عنوان مثال، مجسمه‌های فرشتگان سفید که ساز می‌نوازند، پل را زینت می‌دهند. همچنین، سقف کلیسا به شکل صلیب طراحی شده است.

نمای داخلی کلیسای لاس لاخاس

نمای داخلی کلیسای لاس لاخاس

داستان دیدن معجزه مریم مقدس

پناهگاه لاس لاجاس به دلیل معماری خیره کننده و مجموعه ای از افسانه ها که مربوط به ظهور مریم مقدس و یک نقاشی دیواری مرموز است که هیچ کس ریشه آن را نمی داند ، مشهور استامروزه یکی از مشهورترین مکان های مذهبی در کلمبیا که گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما و پرواز خارجی به آنجا می روند کلیسای لاس لاخاس است که با مرز کشور اکوادور فاصله ی کمی دارد. جالب است بدانید این کلیسا بعد از دیدن معجزه مریم مقدس در این محل ساخته شده است.

طبق باورهای رایج ، مریم مقدس در سال 1754 دقیقاً در همان مکانی که اکنون کلیسا در آن ایستاده است ، برای زنی و دختر کر و لال او ظاهر شد.داستان می گوید که در حالی که این دو زن به دنبال پناهگاه بودند ، احساس کردند نیرویی آنها را به سمت غاری هدایت می کند ، جایی که آنها می توانند تصویر مریم مقدس را بر روی یکی از دیوارها ببینند. سپس دخترک با اشاره به تصویر ، مادر خود را فریاد زد. اعتقاد بر این است که ظهور مریم مقدس روزا را درمان کرد. زن در مورد این معجزه سکوت کرد تا اینکه اتفاق باورنکردنی دیگری هم افتاد. هنگامی که روزا درگذشت ، مادر رزا به محلی که مریم مقدس را دیده بودند بازگشت تا برای روح دخترش دعا کند. سپس مریم مقدس به طرز معجزه آسایی رزا را زنده کرد و مادر و دختر دیگر نمی توانستند این معجزه را مخفی نگه دارند.

ظهور معجزه آسای مریم مقدس تنها اولین افسانه و رمز و راز مرتبط با پناهگاه لاس لاجاس است

 

 

سواحل زیبا کانکون

سواحل زیبا کانکون مکزیک

سفر ۴۸ ساعته به بانکوک، تایلند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا