کشور سنگال/همه چیز درباره کشور سنگال

سه‌شنبه 21 شهریور 1402 جاذبه های گردشگری
کشور سنگال

کشور سنگال

کشور سنگال با نام رسمی جمهوری سنگالکشوری در غرب قاره آفریقا است. پایتخت آن داکار است. سنگال از شمال با کشور موریتانی از شرق باکشور  مالی از جنوب شرقی با کشور گینه و از جنوب غربی باکشور گینه بیسائو همسایه است. جمهوری سنگال در آفریقای غربی و در حاشیه اقیانوس اطلس، میان گینه بیسائو و موریتانی واقع شده‌است.

این کشور از سمت شمال با موریتانی، از سمت شرق بامالی و از سمت جنو با گینه با گینه بیسائو مرز مشترک دارد. از سوی دیگر کشور گامبیا

تاریخچه مختصر کشور سنگال:

سنگال هزاران سال است که مسکونی شده است. اعراب در قرن یازدهم وارد شدند و بسیاری از قبایل محلی به اسلام گرویدند. بعدها، در قرن 13 و 14 امپراتوری ماندینگو و جولوف در سنگال شکل گرفتند.

هنگامی که اروپایی ها برای اولین بار وارد سنگال شدند، منطقه اصلی برای بردگان شد. در دهه 1850 بود که فرانسوی ها شروع به کاوش بیشتر در داخل و استعمار سرزمین کردند. در سال 1959 سنگال و سودان فرانسه ادغام شدند و کشور فدراسیون مالی را تشکیل دادند. این خیلی طول نکشید زیرا در سال 1960، سنگال استقلال خود را اعلام کرد و لئوپولد سدار سنگور اولین رئیس جمهور سنگال شد.

کشور سنگال

کشور سنگال

همه چیز درباره کشور سنگال

پایتخت: داکار

جمعیت: 16,296,364

مساحت کل: 196190 کیلومتر مربع

مختصات جغرافیایی: 14 00 N, 14 00 W

منطقه یا قاره جهان: آفریقا

زمین عمومی: به طور کلی کم ارتفاع، نورد، دشت هایی که در جنوب شرقی به سمت کوهپایه ها بالا می روند

نقطه پست جغرافیایی: اقیانوس اطلس 0 متر

نقطه مرتفع جغرافیایی: ویژگی بی نام در نزدیکی نپن دیاخا 581 متر

آب و هوا: گرمسیری; گرم، مرطوب؛ فصل بارانی (مه تا نوامبر) بادهای جنوب شرقی قوی دارد. فصل خشک (دسامبر تا آوریل) با باد گرم، خشک و هارماتان غالب است

شهرهای بزرگ: داکار (پایتخت) 2.777 میلیون (2009)، طوبی، تیس

 

کشور سنگال

کشور سنگال

مردم کشور سنگال

نوع حکومت: جمهوری

زبان های صحبت: فرانسوی (رسمی)، Wolof، Pulaar، Jola، Mandinka

استقلال: 4 آوریل 1960 (از فرانسه)؛ توجه – استقلال کامل با انحلال فدراسیون با مالی در 20 اوت 1960 به دست آمد.

تعطیلات ملی: روز استقلال، 4 آوریل (1960)

ملیت: سنگالی (مفرد و جمع)

ادیان: مسلمان 94٪، مسیحی 5٪ (بیشتر کاتولیک رومی)، اعتقادات بومی 1٪

نماد ملی: شیر

سرود یا آهنگ ملی: Pincez Tous vos Koras، Frappez les Balafons (کوراهای خود را بردارید، بالافون ها را بزنید)

 

کشور سنگال

کشور سنگال

اقتصاد کشور سنگال

صنایع عمده: فرآوری کشاورزی و ماهی، استخراج فسفات، تولید کود، پالایش نفت، مصالح ساختمانی، ساخت و تعمیر کشتی

محصولات کشاورزی: بادام زمینی، ارزن، ذرت، سورگوم، برنج، پنبه، گوجه فرنگی، سبزیجات سبز؛ گاو، طیور، خوک؛ ماهی

منابع طبیعی: ماهی، فسفات، سنگ آهن

صادرات عمده: ماهی، بادام زمینی (بادام زمینی)، فرآورده های نفتی، فسفات ها، پنبه

عمده واردات: مواد غذایی و آشامیدنی، کالاهای سرمایه ای، سوخت

واحد پول: Communaute Financiere Africaine franc (XOF); تبصره – مرجع مسئول بانک مرکزی است

تولید ناخالص داخلی ملی: 25,150,000,000 دلار

کشور سنگال

کشور سنگال

 شهرهای بزرگ سنگال

شهر داکار پایتخت کشور سنگال است که در لیست شهرهای بسیار مهم این کشور قرار دارد. این شهر بسیار بزرگ است و مردمانی بسیار شاد دارد، رتبه فستیوال‌های جهانی گسترده برای این شهر رقم خورده است که شرایط را بسیار عالی در نظر گرفته است. این شهر به نوبه خود ارزش بازدید گسترده‌ای دارد.

شهر دیوربل در لیست شهرهایی قرار دارد که شاید در ابتدا بازدید از آن در اولویت سفر شما نباشد اما پس از دوره‌ای می‌توانید بازدید از این شهر را به سادگی فراهم سازید. مشخص است که بازدید از دیوربل می‌تواند جنبه اقتصادی بالایی داشته باشد.

شهر فاتیک یک شهر تحصیلی و دانشگاهی در کشور سنگال محسوب می‌شود و البته که فضای تحصیلی در این شهر بسیار خوب و دلچسب است. در این شهر هر شخص می‌بایست در مسیر‌های دانشگاهی به نتیجه خوبی برسد.

شهرکاولاک در لیست شهرهایی قرار دارد که مردم آن می‌توانند با کشاورزی نیز زندگی خود را بچرخانند به این ترتیب کاولاک یکی از ارزان‌ترین شهرهای کشور سنگال محسوب می‌شود. در سفر به این کشور سری به لوگا بزنید و همینطور از لوئیس و تامباکوندا نیز دیدن نمایید.

شهر تیس برای مسابقات ورزشی و فستیوال‌های موجود بسیار با ارزش اعلام شده است. مشخص است که کشور سنگال یکی از کشورهایی است که توانسته بخش‌بندی و تقسیم درستی برای هر یک از شهرهای خود داشته باشد. فضای شهری در این کشور جنبه‌های خاصی دارد و مردم می‌توانند با ویزای توریستی از همه مناطق دیدن کنند.

کشور سنگال

کشور سنگال

دیدنی های کشور سنگال

رودخانه ربتا در داکار

رودخانه ربتا از شهر داکار کشور سنگال شروع می‌شود.رودخانه ربتا به خاطر وجود نوعی جلبک خاص تغییر رنگ داده است به طوری که انگار چند سطل رنگ صورتی در این رودخانه خالی کرده‌اند. جلبکی که در این رودخانه می‌روید، دونالیلا سالینا نام دارد و این جلبک از خودش رنگ انتشار می‌دهد که رنگ آب رودخانه ربتا را به صورتی کم رنگ تغییر داده‌اند.

جزیره نگور داکار 

جزیره ی کوچکی در شهر داکار سنگال وجود دارد، که نام آن نگور است. این جزیره زیبا، محلی مناسب برای کمپ زدن گردشگران وجود دارد

موزه ایفان (موزه هنر آفریقایی) داکار 

یکی از قدیمی ترین موزه های هنر در غرب آفریقا موزه هنری است که در سنگال قرار دارد. این موزه توسط اولین رییس جمهور سنگال لئوپولد سنقور تاسیس شد.

عمارت برده‌های داکار

عمارت برده‌های داکار چهره تمام نمای استعمار در آفریقا را نشان می‌دهد که دیدن آن خالی از لطف نیست. این عمارت در سال 1978 در فهرست میراث یونسکو ثبت شده است.

تم پارک ماجراجویی آکروبائوباب

اینجا یک تم پارک یا همان پارک موضوعی است. این پارک جنگلی که در آن درختان غول پیکر و چندین متری بائوباب رشد می کنند، به محلی برای تفریح و گشت و گذار گردشگران تبدیل شده است. در این پارک، صخره نوردی، بالا رفتن از درخت با طناب و زیپ لاین انجام

فانوس دریایی لس ماملز داکار

فانوس دریایی ۱۶ متری که در سال ۱۸۶۴ ساخته شده و اکنون تبدیل به مکانی ساحلی برای بازدید و گشت و گذار گردشگران تبدیل شده است.

کشور نیجریه

کشور نیجریه/همه چیز درباره کشور نیجریه

جاذبه گردشگری کشور ارمنستان

جاذبه گردشگری کشور ارمنستان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا