کرونا انگلیسی چه علائم دارد؟

سه‌شنبه 10 اسفند 1400 سلامت
کرونا انگلیسی

کرونا انگلیسی

کرونا انگلیسی این گونه جدید کرونا VUI-۲۰۲۰۱۲/۰۱ نام دارد و با مجموعه ای از ۱۷ تغییر یا جهش تعریف می شود.از نظر تئوری ، تغییرات در  پروتئین «اسپایک» ممکن است منجر به عفونی تر شدن ویروس و انتشار راحت تر آن در میان افراد شود.این نوع از ویروس کرونای جدید که در انگلیس شناسایی شده با تغییرات ژنتیکی که پیدا کرده رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهد.

به گزارش مجله دایان:متاسفانه این نوع ویروس کرونا که به کرونای انگلیسی معروف شده، با تغییرات ژنتیکی که پیدا کرده رفتارهای متفاوتی در بحث بیماری زایی و سرعت انتقال بیماری از خود بروز داده است.ویروس کرونای جدید مه معروف به (کرونا انگلیسی) قدرت چسبندگی بیشتری به سلولهای تنفسی پیدا کرده و از طرفی قدرت ورود این ویروس به سلولهای تنفسی هم افزایش پیدا کرده است.

این دو سبب شده تا این ویروس از قدرت انتقال بالاتری برخوردار بوده و با سرعت بیشتری  منتشر شده و ایجاد بیماری کند.خوشبختانه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون تفاوتی در شدت کشندگی این ویروس جدید کرونا انگلیسی با ویروس کرونای فعلی مشاهده نشده، اما با توجه به اینکه تغییرات و رفتارهای ویروس قابل پیش بینی نیست، این نگرانی وجود دارد که در آینده میزان کشندگی این ویروس افزایش یابد.

این ویروس سریعتر از نسخه های دیگر گسترش می یابد – بطوریکه ۷۰ درصد عفونی تر است وتغییراتی در پروتیین «اسپایک» آن ایجاد شده است.

که این گونه واگیردارتر است، یا می‌تواند با کارایی بیشتری گسترش پیدا کند، اما تایید آزمایشگاهی نشده است بیشترین نگرانی دانشمندان در حال حاضر، تغییر در پروتئین سنبله‌ی این گونه است – بخشی از ویروس که به آن اجازه‌ می‌دهد تا از طریق برهم‌کنش با گیرنده‌ای به نام ACE۲، به سلول‌های ریه، گلو و حفره‌ی بینی نفوذ کند. جهش در پروتئین سنبله ممکن است به ویروس مزیت رشد دهد.  از طرف دیگر، می‌تواند واکسن را از انجام وظیفه باز دارد.

پیشگیری از ابتلا به کبد چرب

درمان بیماری کبد چرب گرید 1

دانستنی های جالب از کبد

تشخیص و تست کبد چرب در خانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا