کتاب هری پاتر و سنگ جادو

سه‌شنبه 16 اسفند 1401 کتاب

مشخصات کتاب هری پاتر و سنگ جادو

نویسنده : جی.کی. رولینگ

کشور : پادشاهی متحده

زبان : انگلیسی

مجموعه : هری پاتر

تعداد جلد : نخستین

گونه(های) ادبی : فانتزی

معرفی کتاب هری پاتر و سنگ جادو

کتاب هری پاتر و سنگ جادو نخستین کتاب از مجموعه کتاب‌های هری پاتر است. این کتاب نوشته‌ی جی کی رولینگ است که نخستین‌بار در سال ۱۹۹۷ منتشر شده است. این کتاب علی‌رغم شگفت‌انگیزی‌اش، در ابتدا طرف‌دار مناسبی نداشت اما چهار سال بعد از انتشارش و دقیقا در زمانی که فیلمی موفق از آن ساخته شد، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرد. به‌طورکلی این کتاب به نوجوانان می‌آموزد که اگر احساس تعلق به این دنیا ندارند خود را سرزنش نکنند چرا که دنیایی دیگر برای آن‌ها وجود خواهد داشت که جرقه‌ی آن در قوه‌ی تخیل خودشان خواهد بود.

خلاصه کتاب هری پاتر و سنگ جادو

زندگی هری پاتر دردناک است. مادر و پدرش فوت شده‌اند و او به‌ناچار در کنار اقوام بی‌احساس خود زندگی می‌کند به‌طوری‌که آن‌ها او را مجبور می‌کنند در یک کمد کوچک زیرپله زندگی کند اما یک نامه همه‌ی زندگی‌اش را دستخوش تغییر می‌کند؛ او یک جادوگر است. هری پاتر با آن نامه به مدرسه‌ی جادوگری فراخوانده می‌شود. یک فرد مرموز به نام هاگرید که ظاهری خشن و شبیه غول‌ها دارد، او را از دست اقوام خود نجات می‌دهد و به خانه‌ی جدید خود یعنی دانشکده جادوگری هاگوارتز می‌برد.

او برای رسیدن و کشف دنیایی که به آن تعلق دارد، به مشکلاتی بر می‌خورد اما نهایتا موفق می‌شود تا سوار قطار سریع‌السیری بشود و به مدرسه‌ی جدیدش یعنی هاگوارتز اسرارآمیز قدم گذارد. هری با هم‌مدرسه‌ای‌های خود تفاوت‌های محسوسی دارد زیرا او تنها پسری است که از دست نفرین جادویی شیطان لرد ولدمورت جان سالم به در برده است. سال اول حضور هری پاتر در هاگوارتز قطعا بهترین سال است اما بدیهی است که همیشه شرایط خوب نیست؛ یک سنگ مهم معروف به سنگ جادو در دیوار قلعه پنهان شده است و هری محافظت از آن را وظیفه‌ی خود می‌داند که این امر باعث رویارویی‌اش با نیروهای وحشتناکی می‌شود.

معرفی نویسنده کتاب هری پاتر و سنگ جادو

جوآن رولینگ که در دنیای هنری با اسم جی کی رولینگ شناخته می‌شود، سال ۱۹۶۵ در بریتانیا متولد شد. وی نویسنده‌‌ی مجموعه داستان‌های هری‌پاتر است به همین منظور کمتر کسی وجود دارد که از او شناختی هرچند کم نداشته باشد. جوآن شهرت خود را با خلق هری‌پاتر بدست آورد زیرا که به طور تقریبی ۴۵۰ میلیون نسخه از این مجموعه در سراسر دنیا به چاپ رسیده است.

جوآن رولینگ

جوآن رولینگ

بخشی از متن کتاب هری پاتر و سنگ جادو

آن‌ها خانواده‌ی مرفه‌ای بودند و هیچ کم و کسری نداشتند اما در این خانواده رازی وجود داشت که نباید برملا می‌شد. آن‌ها همیشه در هول و هراس بودند که مبادا روزی کسی به رازشان پی ببرد. حتی تصور این که کسی از خانواده‌ی پاتر چیزی بداند برایشان غیرقابل تحمل بود. خانم پاتر خواهر خانم دورسلی بود اما سا‌ها بود که یکدیگر را ندیده بودند. در واقع خانم دورسلی وانمود می‌کرد که خواهری ندارد زیرا خواهر او و شوهر بی‌مصرفش ذره‌ای به خانواده‌ی آن‌ها شباهت نداشتند.

دورسلی‌ها همیشه از این واهمه داشتند که روزی خانواده‌ی پاتر در آن حوالی آفتابی شوند و سرزبان‌ها بیفتند. آن‌ها این را نیز می‌دانستند که خواهر خانم دورسلی یک پسر کوچک دارد ولی هرگز او را ندیده بودند و این خود بهانه‌ی دیگری برای دوری کردن از پاترها به دست آن‌ها می‌داد زیرا نمی‌خواستند پسرشان با پسر خانواده‌ی پاتر دوست و همبازی شود

کتاب سالار مگس‌ها اثر ویلیام جرالد گلدینگ

کتاب داستان دو شهر اثر چارلز دیکنز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا