کتاب دراکولا اثر برام استوکر

پنج‌شنبه 18 اسفند 1401 کتاب

مشخصات کتاب دراکولا

نام کتاب : کتاب دراکولا

نویسنده : برام استوکر

کشور : بریتانیا

گونه ادبی : ترسناک

سال انتشار : 1897

تعداد صفحات : 418

زبان اصلی : انگلیسی

معرفی کتاب دراکولا

دراکولا، رمان ترسناکی است که در سال ۱۸۹۷ توسط نویسنده ایرلندی، برام استوکر (۱۸۴۷-۱۹۱۲) نوشته شده است. رمان، معرفی شخصیت کنت دراکولای خون آشام، و داستانی از تلاش دراکولا برای سفر از ترانسیلوانیا به انگلستان، برای پیدا کردن خون تازه و گسترش مردگان زنده (خون آشام) و هم چنین شرح جنگ میان دراکولا و گروه کوچکی از زنان و مردان به رهبری پروفسور ون هلسینگ، می‌باشد. اگرچه استوکر خون آشام را اختراع نکرد، اما سبک جدیدی از آن را ایجاد کرد که منجر به ساخت فیلم‌ها و تئاترهای مختلفی در تفسیر آن گردید. داستان دراکولا، خاطرات روزانه‌ای است که توسط مجموعه‌ای از نامه‌ها، تعریف می‌شود و حوادث رمان به صورت گسترده در ترانسیلوانیا و انگلستان در دهه ۱۸۹۰، رخ می‌دهد.

معرفی کتاب دراکولا

معرفی کتاب دراکولا

معرفی نویسنده کتاب دراکولا

برام استوکر (Bram Stoker)، نویسنده‌ی بزرگ اهل ایرلند، به سال 1847، در منطقه‌ی کلونتارف، دیده به جهان گشود. استوکر فرزند سوم خانواده‌ای معمولی با هفت فرزند بود. او در کودکی به بیماری نادری دچار شد که بر اثر آن، برای مدت‌ها توانایی راه رفتن را از دست داد و این‌چنین، بخش اعظمی از دوران کودکی و نوجوانی خویش را در بستر گذرانید. تا این‌که با سر رسیدن شفایی ناگهانی و معجزه‌گون، مجدداً بر پای خویش ایستاد و حتی به عضویت تیم فوتبال دانشگاه دوبلین درآمد! برام استوکر در همین دانشگاه به تحصیل رشته‌های تاریخ، فیزیک و ادبیات پرداخت.

خلاصه کتاب دراکولا

جاناتان هارکر، یک وکیل انگلیسی جوان است که قصد دارد از کنت دراکولا در کوه‌های کارپات دیدن کند و به او در خرید خانه‌ای در نزدیکی لندن کمک کند. اما اهالی منطقه به او بارها هشدار می‌دهند که به آن عمارت نرود و خودش را به دردسر نیندازد. اما گوش این مرد جوان بدهکار نیست. او به قلعه رفته و گرفتار خون‌آشامی ترسناک می‌شود.

درست پیش از آن‌که بروم، بانوی کهنسال آمد طبقهٔ بالا به اتاق من و ترسیده و عصبی گفت: «لازم است بروید؟ آه! آقای جوان، لازم است بروید؟ » حالتی چنان هیجان‌زده داشت که به نظر می‌رسید آن مقدار آلمانی‌ای که بلد بود از یادش رفته و آن را با زبانی دیگر می‌آمیخت که من به‌هیچ‌وجه نمی‌شناختم. تنها با پرسش‌های بی‌شمار مفهوم حرف‌هایش را فهمیدم. وقتی به او گفتم که باید فوری بروم و قرار شغلی مهمی دارم، دوباره پرسید: «می‌دانید امروز چه روزی است؟ روز قبل از روز سنت‌جرج است. مگر نمی‌دانید که امشب هم‌زمان با صدای زنگ نیمه‌شب، شرارت‌های جهان سلطهٔ کامل پیدا خواهند کرد؟ »

کنت دراکولا، صاحب این عمارت است و به هارکر توصیه می‌کند که در عمارت او، بیهوده نچرخد. اما هارکر با نادیده گرفتن هشدار کنت، در قلعه سرگردان می‌شود و با سه زن خون‌آشام روبرو می‌شود. هارکر در رختخواب بیدار می‌شود. اندکی بعد، دراکولا قلعه را ترک کرد و او را به زنان واگذار می‌کند. هارکر از قلعه فرار می‌کند و در نهایت در یک بیمارستان بوداپست هذیان‌گویان به هوش می‌آید. در ادامه، او در شکار این خون‌آشام ترسناک و پلید درگیر می‌شود و اتفاقات هیجان‌انگیز مختلفی در داستان، رخ می‌دهد

خلاصه کتاب دراکولا

خلاصه کتاب دراکولا

بخشی از متن کتاب دراکولا

صبح خاکستری سپری شده و خورشید بر فراز افقِ دوردستی است که به نظر می‌رسد دندانه‌دار باشد، نمی‌دانم با درخت یا تپه، چون به‌قدری دور است که چیزهای بزرگ و کوچک در هم می‌آمیزند. خواب‌آلود نیستم و ازآنجاکه قرار نیست صدایم بزنند تا موقعی که خودم بیدار شوم، به‌طبع می‌نویسم تا خواب بیاید سراغم. چیزهای غریب بسیاری هست که باید بنویسم و اجازه دهید به‌دقت نقل کنم که پیش از ترک بیستریتسا چه شامی خوردم، مبادا کسی که این مطالب را می‌خواند تصور کند آن شب پرخوری کرده‌ام. شامم چیزی بود که به آن «استیک سارقان» می‌گویند؛ تکه‌هایی از گوشت خوک، پیاز و گوشت گاو با چاشنی فلفل قرمز که با سیخ روی آتش کباب کرده‌اند، به همان شیوهٔ ساده‌ای که در لندن برای گربه‌ها گوشت اسب مهیا می‌کنند! شرابش گُلدن مدیاش بود که سوزشی عجیب روی زبان ایجاد می‌کند و البته ناخوشایند نیست. من فقط چند لیوان از آن نوشیدم و چیز دیگری نخوردم.

 

 

کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

کتاب سالار مگس‌ها اثر ویلیام جرالد گلدینگ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا