معرفی کتاب آخرین روزهای یک محکوم به اعدام از ویکتور هوگو

شنبه 3 دی 1401 کتاب
کتاب آخرین روزهای یک محکوم به اعدام

معرفی کتاب آخرین روزهای یک محکوم به اعدام

نام کتاب: کتاب آخرین روز یک محکوم به اعدام

نویسنده: ویکتور هوگو

زبان :فرانسوی

موضوع: ادبیات

گونه: ادبی رمانتیسم

ناشر: گوستلین

ناشر فارسی: عالمگیر

تاریخ نشر:۱۸۲۹

تاریخ نشر فارسی: 1334

کتاب آخرین روزهای یک محکوم به اعدام

کتاب آخرین روزهای یک محکوم به اعدام

ویکتور هوگو کیست؟

ویکتور هوگو، زاده ی 26 فوریه 1802 و درگذشته 22 می 1885، شاعر، داستان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی بود.ویکتور دوران کودکی را در کشورهای گوناگونی گذراند.

او مدت کوتاهی در کالج اشراف در مادرید کشور اسپانیا درس خواند و در فرانسه تحت آموزش معلم خصوصی خود، پدر ریوییر، قرار گرفت.هوگو سرودن شعر را با ترجمه ی اشعار ویرژیل آغاز کرد و همراه با این اشعار، قصیده ای بلند در وصف سیل سرود

نخستین مجموعه اشعار او در سال 1822 و در بیست سالگی، و نخستین رمانش در سال 1826 به چاپ رسیدند.

 

ویکتور هوگو

ویکتور هوگو

درباره کتاب آخرین روز یک محکوم

کتاب آخرین روز یک محکوم، رمانی نوشته ی ویکتور هوگو است که نخستین بار در سال 1829 انتشار یافت. این رمان که در زمانه ی خود، اثری بسیار شوکه کننده بود، داستانی ژرف و تکان دهنده و کتابی بسیار بااهمیت در عرصه ی تحلیل های اجتماعی است.

مردی طرد شده از اجتماع و محکوم به مرگ، هر روز صبح با این فکر از خواب بیدار می شود که این روز ممکن است آخرین روز عمرش باشد.

 

کتاب آخرین روزهای یک محکوم به اعدام

کتاب آخرین روزهای یک محکوم به اعدام

خلاصه‌ داستان کتاب آخرین روز یک محکوم

در قرن نوزدهم فرانسه، مردی محکوم به مرگ شده است، آن هم با گیوتین. برای این مرد پذیرفتن این واقعیت که زندگی‌اش به پایان رسیده سخت و دردناک است. او پنج هفته است که زندانی شده و در تمام این مدت، فکر مرگ لحظه‌ای او را رها نکرده است.

در تمام طول کتاب، احساسات عمیق و درونی مردی را می‌شنویم که با تمام وجود از اتفاقی که افتاده، متاسف است. او خواستار بخشش و عفو مردم و قانون است.

اما به‌نظر می‌رسد، مردم چنان از او متنفر هستند که هیچ اهمیتی به حرف‌هایش نمی‌دهند و تنها خواسته‌شان، نابودی و مرگ او است. همه او را به نام قاتل، جانی، مجرم و… خطاب می‌کنند. شخصیت و هویت این مرد از دست رفته است.

حتی زمانی که دخترش در پای گیوتین حاضر می‌شود، او از مردم می‌خواهد او را به‌خاطر دختر کوچکش ببخشند، چون اگر او بمیرد دیگر کسی نیست مراقب فرزندش باشد. اینجاست که حتی دخترش هم هم‌صدا با مردم می‌گوید که او پدر ندارد، پدرش مرده است. و این یعنی پایان زندگی، آن هم در حالی که هنوز زنده هستی.

کتاب جنگ و صلح

معرفی کتاب جنگ و صلح اثر نیکلایِ ویچ تولستوی

کتاب رومئو و ژولیت

معرفی کتاب رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا