آشنایی با کاربردهای جالب خمیر دندان

دوشنبه 2 اسفند 1400 خانه داری
کاربردهای جالب خمیر دندان

آشنایی با کاربردهای جالب خمیر دندان

خمیر دندان ها به علت داشتن قدرت بالا در تمیزکنندگی در موارد بسیار دیگری نیز کاربرد دارند. در این مقاله چند نمونه از این کاربرد ها را برای شما آورده ایم!

1. سینک دستشویی را با خمیر دندان تمیز کنید

شاید برای همه ما حداقل یک بار پیش‌ آمده که موقع مالیدن خمیر‌ دندان روی مسواک، خمیر‌ دندان کف سینک دستشویی افتاده باشد. دفعه بعد اگر این اتفاق افتاد، از این فرصت استفاده کنید و برای تمیز‌کردن سینک دستشویی از آن استفاده کنید. کافی است با یک اسفنج، یک تکه دستمال توالت و یا حتی با انگشت، خمیر دندان را روی سینک بمالید.

 


2. خمیر دندان، راه حل از بین بردن بخار آینه حمام

همیشه بعد از دوش‌گرفتن با آیینه بخار گرفته روبرو می‌شویم. اگر قبل از دوش‌گرفتن مقداری خمیر‌ دندان معمولی روی آیینه حمام بمالید دیگر آیینه شما بخار نمی‌گیرد و لازم نیست برای دیدن خود در آیینه چند دقیقه منتظر بمانید.

آشنایی با کاربردهای جالب خمیر دندان

آشنایی با کاربردهای جالب خمیر دندان


3. کفش‌های قدیمی را از کمد در بیاورید

اگر کفش‌های قدیمی‌تان هنوز قابل پوشیدن است اما به خاطر کثیف شدن آنها را کنار گذاشته اید، بدون انداختن آن در ماشین لباسشویی هم می‌توانید آن ها را تمیز کرده و دوباره بپوشید. کافی است به شیار‌های پلاستیکی و کف کفش مقداری خمیر‌ دندان بمالید و با یک پارچه خیس آن را پاک کنید. خمیر‌دندان سیاهی و کثیفی قسمت‌های پلاستیکی کفش را به راحتی تمیز می‌کند.


4. تمیز کردن کف اتو با خمیر‌دندان

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که یک لباس تمیز را اتو کنید و بعد از اتو زدن ببینید لباس شما رنگ گرفته و لک شده است. خوشبختانه می‌توانید به راحتی کف اتو را تمیز کنید تا دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشید. برای این کار وقتی اتو سرد است مقداری خمیر‌ دندان را با یک تکه پارچه کف اتو بکشید و آن را تمیز کنید. به همین راحتی.

 


5. پاک‌کردن مداد‌شمعی از دیوار

آیا فرزندتان موقع نقاشی‌ کشیدن از خود خلاقیت به خرج داده و دیوار ها را با مداد‌ شمعی خط‌خطی کرده است؟ نگران نباشید. با استفاده از یک مسواک کهنه یا یک فرچه نرم و مقداری خمیر‌ دندان می‌توانید دیوار‌ها را تمیز کنید. حتی از آنجایی که از مواد شیمیایی خبری نیست می‌توانید از فرزندتان بخواهید خودش خراب‌کاری که به بار آورده را تمیز کند.

آشنایی با کاربردهای جالب خمیر دندان

آشنایی با کاربردهای جالب خمیر دندان


6. پاک کردن حلقه آب روی میز چوبی

اگر لیوان نوشیدنی را بدون زیر‌لیوانی روی میز چوبی قرار دهید، ردی از لیوان خیس روی میز باقی می‌ماند. برای از بین‌بردن آن مقداری خمیر دندان روی میز بمالید و با دستمال پاک کنید. فقط مواظب باشید که پارچه را زیاد روی میز نکشید چون ممکن است رنگ خود میز هم پاک شود!


7. جلا دادن فلزات با خمیر‌‌ دندان

دوده و گرد و غبار موجود در هوا ممکن است جواهرات، لوازم آشپزخانه و همین‌طور دستگیره‌های در خانه را کدر و مات کند. اما می‌توانید با استفاده از خمیر‌ دندان خیلی راحت جلا و تمیزی این سطوح را بازگردانید. تنها با یک دستمال خیس خمیر‌دندان را روی سطح مورد نظر مالیده و بعد آن را با آب بشویید.

 


8. دی‌وی‌دی‌هایتان را نجات دهید

اگر DVD  فیلم مورد علاقه‌تان خش افتاده دیگر نگران نباشید. می‌توانید مقدار کمی خمیر‌ دندان را روی آن بگذارید و بعد با یک حوله نرم خمیر‌دندان را به صورت دایره‌ای روی سطح DVD بمالید و بعد با یک دستمال مرطوب اضافه خمیر‌دندان را پاک کنید. حالا دوباره می‌توانید از دیدن فیلم مورد علاقه خود لذت ببرید.

آشنایی با کاربردهای جالب خمیر دندان

آشنایی با کاربردهای جالب خمیر دندان


9. برطرف‌کردن بوی بد ظروف پلاستیکی

خمیر‌ دندان خاصیتی جادویی در برطرف‌کردن بوی‌ بد دارد. ظروف پلاستیکی که برای نگهداری مواد‌غذایی از آنها استفاده می‌کنیم، ممکن است به خاطر بعضی غذاها بو بگیرند. برای بر‌طرف‌کردن بوی‌ بد این ظروف، مقداری خمیر‌دندان داخل ظرف بمالید و بعد از چند دقیقه ظرف را با آب بشویید. بو کاملا از بین می‌رود.

 

این‌ها تنها چند مورد ساده از کاربرد‌های شگفت‌انگیز خمیر‌دندان در زندگی بود. اگر با هر کدام از موارد بالا روبرو شدید، خمیر‌ دندان را به یاد بیاورید.

گیاهان تصفیه کننده هوا

استفاده های جالب از دهان شویه ها

استفاده های جالب از دهان شویه ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا