چگونه خوابیدن با چراغ روشن می تواند موجب بیماری شود

دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 بازار

هر چند وقت یک بار با چراغ روشن به خواب می روید؟ مطمئنم همه ما در مقطعی این کار را انجام داده ایم. گاهی اوقات این اتفاق می افتد – به خصوص اگر تا به حال به طور تصادفی روی کاناپه در حالی که می خواهید فقط برای یک لحظه استراحت کنید. اما اگر به طور منظم با چراغ ها می‌خوابید، ممکن است بخواهید در این مورد تجدید نظر کنید.ما در فروشگاه کالای خواب بالیشما تحقیقات جدید در مورد اثرات منفی بالقوه ای که خواب با چراغ روشن می تواند بر بدن شما داشته باشد، انجام داده ایم. و در حالی که برق قطعا زندگی ما را آسان تر و راحت تر کرده است، متاسفانه این خبر خوبی برای خواب شما نیست.

 

آیا مردم واقعاً با چراغ روشن می خوابند؟

آره! و ما فقط در مورد چراغ شب صحبت نمی کنیم. معمولاً افراد با نوعی نور روشن به خواب می روند، از لامپ های کنار تخت گرفته تا چراغ های سقفی. در واقع، 60 درصد از آمریکایی ها درست قبل از خواب تلویزیون تماشا می کنند. و 61 درصد از آنها با روشن بودن تلویزیون به خواب می روند.توجه شما را به مقاله ای درباره ی حالت های مختلف خوابیدن جلب می نماییم.

چرا مردم با چراغ روشن می خوابند؟

همه ما روی مبل با تلویزیون روشن خوابمان برده است. و به طور معمول، زمانی که شما چرت می زنید، معمولاً یک تصادف است. اما افراد ممکن است به دلایلی با چراغ روشن به خواب بروند. در اینجا تعداد کمی از آنها هستند:

  • آنها به تازگی یک فیلم ترسناک تماشا کرده اند. طبق یک نظرسنجی، 36 درصد از افرادی که در شب فیلم های ترسناک تماشا می کردند، گزارش کردند که در آن شب با چراغ خوابیده اند.
  • آرامش بخش است، به خصوص اگر از تاریکی می ترسند. 32 درصد از آمریکایی ها ادعا می کنند که تاریکی باعث ایجاد احساس ناراحتی در آنها می شود، در حالی که 29 درصد از مردم می گویند که به سادگی از تاریکی می ترسند.
  • شریک رختخواب شما چراغ را روشن نگه می دارد. به اشتراک گذاشتن رختخوابپر از مصالحه است، اما اگر چراغ کتاب، چراغ رومیزی یا تماشای تلویزیون همسرتان خواب شما را خراب می کند، آن را نادیده نگیرید! مانند هر رابطه ای، ارتباط کلیدی برای رسیدن به خواب آرام و هماهنگ با یک شریک است.

چرا نباید با چراغ روشن بخوابید

قرار گرفتن در معرض نور شبانه باعث می‌شود مغز شما «خاموش» شود و به خواب عمیقی که برای احساس آرامش در صبح نیاز دارید، کمک کند.

بدون آن مراحل خواب عمیق تر، خواب شما کیفیت پایین تری دارد که می تواند اثرات منفی بر بدن و مغز شما داشته باشد. برخی از این موارد عبارتند از:

  • این برای سلامت روان شما مضر است – خوابیدن با چراغ روشن می تواند شما را بد خلق، تحریک پذیر کند و حتی با افسردگی مرتبط است.
  • این برای سلامت جسمانی شما مضر است – یک مطالعه نشان داد که چاقی در زنانی که با چراغ یا تلویزیون روشن می‌خوابیدند، شیوع بیشتری داشت. خواب و وزن شما به هم مرتبط هستند – هر چه کمتر بخوابید، احتمال دارد روز بعد غذای بیشتری بخورید.
  • این می تواند شما را مستعد تصادف کند، زیرا خواب ضعیف بر تمرکز، تمرکز شما تأثیر می گذارد و می تواند خطرات غیرضروری را در زندگی روزمره تان بیشتر کند.
  • احتمال اینکه بیمار شوید بیشتر است. خواب خوب شبانه برای داشتن سیستم ایمنی سالم و قوی مهم است. خواب ناکافی نه تنها می تواند شما را بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار دهد، بلکه می تواند شما را در برابر مشکلات جدی مزمن سلامت آسیب پذیر کند.

دانستن این موضوع قبل از ورود به این مطالعات جدید بسیار مهم است. صحبت از اینکه…

مطالعه جدید پیامدهای شگفت انگیز خوابیدن با چراغ روشن را نشان می دهد

من در مورد تأثیرات نور آبی بر خواب شما مطالب زیادی نوشته ام، اما مهم است که در نظر بگیرید قرار گرفتن در معرض انواع نور مصنوعی چگونه می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد. در واقع، مطالعه‌ای که اخیراًدر سایت کالای خواب بالیشما منتشر شده است ، چگونگی تأثیر محیط خواب شما را در طول خواب بررسی کرده است. چیزی که آنها دریافتند جالب بود

– خوابیدن با چراغ روشن ممکن است به بیماری قلبی و دیابت کمک کند.

این مطالعه با هدف تقویت نتایج مطالعه قبلی انجام شد، جایی که محققان دریافتند قرار گرفتن در معرض نور در شب با چاقی در زنان مرتبط است. قبلاً به طور خلاصه به آن مطالعه اشاره کردم. همچنین هدف آن این بود که ببیند آیا قرار گرفتن در معرض نور شدید در طول خواب بر نحوه حفظ قند خون بدن شما تأثیر منفی می‌گذارد یا خیر.

جنگ یا پرواز” در مقابل نور

محققان 20 جوان سالم را که به مدت دو شب در آزمایشگاه می خوابیدند، مشاهده کردند. نیمی از شرکت کنندگان در این مطالعه در آن شب ها با نور کم می خوابیدند – مانند نور شب. نیمی دیگر با نور روشن تری می خوابیدند – شبیه به روشن گذاشتن چراغ های سقفی. سپس شب بعد با نور کم خوابیدند.

محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که زیر نور روشن‌تر می‌خوابیدند، اثرات جالبی را تجربه کردند. این شرکت کنندگان در زمانی که بدنشان قرار بود در حال استراحت باشد، همراه با ضربان قلب سریعتر، احساس هوشیاری شدیدتری را تجربه کردند. توانایی آنها در استفاده مؤثر از انسولین نیز کاهش یافت.

علاوه بر افزایش ضربان قلب، این شرکت‌کنندگان در مقایسه با افرادی که در نور کم می‌خوابیدند، تنوع کلی ضربان قلب (HRV) کمتری داشتند. تغییرات ضربان قلب زمانی است که مقدار زمان بین هر ضربان قلب کمی تغییر کند. این تغییر در HRV همچنین با دوره های کوتاه مدت مقاومت بالاتر به انسولین همراه بود.

بنابراین از چه نوع نوری باید استفاده کنم؟

این مطالعه معیارهای ثابتی را برای نور توصیه شده در روز ارائه می‌کند – اما مگر اینکه قبلاً در واحدهای اندازه‌گیری نور مهارت کافی داشته باشید، در نهایت برای مصرف‌کننده روزمره چندان کاربردی نیست. بنابراین اجازه دهید آن را برای شما خلاصه کنم.

وقتی صحبت از نور روز در داخل خانه می شود، این مطالعه توصیه می کند که نور داخل خانه باید تا حد امکان از نور طبیعی روز تقلید کند. همچنین باید پرده ها و پرده های خود را باز کنید و هر روز صبح مقداری از آن نور طبیعی روز را بگذارید.

در شب – حداقل 3 ساعت قبل از خواب – نور داخل خانه باید به میزان قابل توجهی کم شود. و البته، هنگام خواب، محیط خواب شما باید تا حد امکان تاریک باشد.

چراغ خاموش برای خواب بهتر

من همیشه می گویم که نور دارو است – دریافت مقدار مناسب نور می تواند برای سلامتی و استراحت شما معجزه کند. اما با قرار گرفتن تقریباً دائمی در معرض نور الکتریکی – از دستگاه های الکترونیکی گرفته تا چراغ های سقفی – می تواند تأثیرات جدی بالقوه ای بر توانایی شما برای داشتن خواب راحت داشته باشد.

اما نگران نباشید، لازم نیست برای محافظت از استراحت خود در تاریکی زندگی کنید. شما هنوز هم می توانید از سهولت و راحتی نور الکتریکی و وسایل الکترونیکی لذت ببرید بدون اینکه خواب مورد نیاز خود را از دست بدهید.

فروشگاه کالای خواب بالیشما

تعمیرات گوشی شیائومی به‌صورت تخصصی با مناسب ترین قیمت

کاربرد پیچ ام دی اف در قفسه ریلی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا