چند راهکار برای جان بخشیدن دوباره به کولرهای آبی خسته

سه‌شنبه 31 فروردین 1400 بازار
سرویس کولر آبی

اگر از عملکرد کولر خود راضی نیستید و کولر شما، به خوبی محیط را خنک نمی‌کند، این مقاله برای شما است! راهکارهایی که در ادامه مطرح می‌شوند، در بهبود عملکرد کولر آبی شما بعد از ، دارای نقش کلیدی، هستند.

راهکار اول: کولر به حمام آفتاب نیاز ندارد.

یکی از دلایل افت عملکرد کولر، قرار گرفتن آن در مسیر تابش مستقیم نور خورشید است، اگر هنگام نصب آن به این نکته توجه نکرده‌اید، لازم است برای کولر خود سایه بان ایجاد کنید. با استفاده از یک ایرانیت روی کولر می‌توانید از رسیدن نور مستقیم خورشید به کولر خود، جلوگیری کنید. همچنین سایه‌ بان‌های آماده برای کولر نیز امروزه در بازار پیدا می‌شوند.

راهکار دوم: کولر را ترد نکنید

فاصله زیاد کولر تا دریچه خروج هوا، باعث هدر رفت انرژی در مسیر انتقال می‌شود. اگر کولر شما فاصله زیادی تا کانال دارد،  در صورت امکان این فاصله را کاهش دهید و یا اقدام به عایق بندی کانال خارجی کنید.

راهکار سوم: کولر را سیراب کنید

یکی از عوامل مهمی که در تولید باد خنک توسط کولرهای آبی تاثیرگذار است، وجود میزان آب استاندارد در آن است. پس برای رفع مشکل وزش باد گرم از کولر، از صحت پمپ، شلنگ و وصل بودن آب کولر، اطمینان حاصل کنید. اگر میزان آب موجود در کولر آبی، پایین‌تر از حد استاندارد باشد، باد تولید شده توسط کولر گرم بوده و به جای خنک کردن محیط، آن را گرم خواهد کرد.

راهکار چهارم: بررسی کنید که کولر نشتی نداشته باشد

وجود حفره در کف کولر ممکن است باعث خالی شدن و افت سطح آب کلر شما شود. پس هنگام بررسی کولر خود، از عدم وجود حفره در کف آن مطمئن شده و در صورت مشاهده هر گونه زنگ زدگی و یا حفره قبل از بزرگتر شدن مشکل آن را تعمیر و رفع کنید.

راهکار پنجم: از تپش قلب کولر خود مطمئن شوید

در صورتی که دینام کولر، عملکرد درستی نداشته باشد، ادامه حیات کولر با مشکل مواجه خواهد شد. اختلال در دینام مشکلاتی همچون شنیده شدن صدای زیاد از کولر و یا روشن نشدن کولر آبی را در پی دارد. با سرویس و روغن کاری به موقع آن، می‌توانید از بروز مشکلات فراوانی در کولر جلوگیری کنید. فقط توجه کنید که روغن کاری دینام از حساسیت بالایی برخوردار است و در صورت عدم انجام درست آن، ممکن است دچار مشکلات متعددی شوید.

راهکار ششم: تسمه ‌ها را بررسی کنید.

انتخاب سایز مناسب برای تسمه اهمیت بالایی دارد، در صورتی که تسمه کولر شما شل و یا سفت باشد، به موتور و دینام فشار زیادی وارد شده و ممکن است این قطعات، معیوب شوند. حتما صحت و استاندارد بودند تسمه کولر را بررسی و در صورت نامناسب و یا کهنگی آن، تسمه را تعویض کنید.

راهکار هفتم: ریه کولر را تعویض کنید

پوشال‌ها مانند ریه برای کولر شما هستند. همواره سعی کنید که در زمان سرویس و راه اندازی کولر آبی، آنها را تعویض و یا به خوبی تمیز کنید. گرفتگی و کثیفی پوشال‌ها، مسیر گردش هوا را مختل کرده و ممکن است باعث بیماری‌های ریوی در اثر انتقال باکتری و قارچ‌های موجود در پوشال، به ریه شما شود.

راهکار هشتم: در حد ظرفیتش از آن انتظار داشته باشد.

هنگام خرید کولر آبی همیشه فروشندگان این سوال را از شما می‌پرسند که از این کولر برای خنک کردن چه متراژی استفاده خواهید کرد؟ در صورتی که ظرفیت کولر شما متناسب با متراژ منزلتان نباشد. خنک کردن محیط با آن دشوار خواهد بود. بهتر است اگر ظرفیت کولرتان پایین است، از آن برای خنک سازی اتاق‌ها استفاده و برای منزل کولر دیگری با ظرفیت بالاتر تهیه کنید و یا از ترفندهای خنک کردن خانه، استفاده کنید.

راهکار نهم: برزنت کولر را چک کنید

پارگی، پوسیدگی، خرابی برزنت کولر می‌تواند، تمام زحمات شما را به هدر داده و باعث از دست رفتن باد خنک تولید شده توسط کولر شود. همچنین آسیب دیدیگی برزینت گاه می‌تواند باعث افزایش فشار روی موتور و معیوب شدن آن گردد. بنابری این پس از بررسی و انجام، آنچه که تا به اینجا گفته شد، بررسی برزنت کولر را فراموش نکرده و اقدام به بررسی و در صورت نیاز تعویض آن کنید.

در کشور خودتان سفر کنید

چند دلیل که بهتر است در کشور خودتان سفر کنید!

درج رپورتاژ آگهی

لینکدونی بهترین محیط برای درج رپورتاژ آگهی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا