چرا پوستر دیواری تا به این اندازه محبوب است؟

سه‌شنبه 29 تیر 1400 بازار

پوستر دیواری یکی از جدیدترین محصولات دکوراسیون داخلی است که توانست در مدت زمان اندکی به یکی از محبوب‌ترین صنایع ممکن در این زمینه مبدل گردد. امروزه خرید پوستر دیواری به یکی از مهمترین اقداماتی تبدیل شده است که در راستای طراحی داخلی صورت می‌گیرد، به نحوی که حتی طراحان داخلی نیز اجرای یک سبک شیک و قاعده مند را بدون خرید پوستر دیواری مناسب برای هر فضا، امکان پذیر نمی‌دانند. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا پوستر دیواری تا به این اندازه محبوب است؟ در ادامه به تشریح این موضوع می‌پردازیم.

پوستر دیواری چهره

پوستر دیواری یک محصول مدرن است

شاید بتوان در جواب سوال فوق، ده‌ها پاسخ منطقی بیان کرد، اما بی شک یکی از مهمترین علل محبوبیت پوستر دیواری در عصر کنونی، مدرن بودن و به روز بودن است. امروزه اغلب ارکان دکوارسیون داخلی به عنوان یک وسیله مدرن شناخته می‌شوند، اما در این میان می‌توان به جایگاه پوستر دیواری اشاره کرد که سابقه چندانی ندارد و حتی بسیاری از مردم نیز با آن آشنایی نداشته و از آن به عنوان کاغذ دیواری پوستری یاد می‌کنند. مدرن بودن یکی از مهمترین زوایای محبوبیت این صنعت را تشکیل می‌دهد، چرا که انسان همواره در تغییر است و از محصولات جدید استقبال می‌کند.

پوستر دیواری مفهوم خاصی را القا می‌کند

یکی دیگر از تفاوت های بارز پوستر دیواری با سایر ارکان دکوراسیون داخلی همانند کاغذ دیواری یا کفپوش در این است که پوسترها می‌توانند یک مفهوم خاص را القا کنند چرا که شما در سراسر پوستر شاهد تصاویر تکرار شونده نیستید و یک تصویر با مفهوم خاص را مشاهده می‌کنید که توانایی القای احساسات خاصی در مخاطب را هم دارد.

این امر باعث شده است تا پوستر دیواری بیش از کاغذ دیواری مورد توجه علوم خاصی همانند روانشناسی و فنگ شویی واقع شود. از دیدگاه علوم فوق می‌توان با خرید پوستر دیواری مناسب تاثیرات مطلوبی را بر روحیه و شخصیت افراد وارد نمود.

پوستر دیواری لاکچری

پوستر دیواری پترن های متنوع تری دارد

اگر سری به بازار فروش محصولات دکوراسیون داخلی بزنید به خوبی متوجه می‌شوید که تنوع پترن های پوستر دیواری در مقایسه با پترن های کاغذ دیواری چقدر بیشتر است. البته این مقوله صرفا در مقایسه با کاغذ دیواری مطرح نمی‌گردد و شما به خوبی می‌توانید شاهد تنوع پوسترها در مقایسه با کفپوش‌ها و دیوارپوش‌ها هم باشید.

این امر باعث شده است تا انواع پوستر دیواری در دسته های مختلفی طبقه بندی شده و هر کدام از این دسته‌ها نیز قابلیت تقسیم شدن به مجموعه های کوچکتر را داشته باشند. اکنون که با مهمترین علل محبوبیت پوستر دیواری آشنا شدید بهتر است به معرفی انواع پوسترها بپردازیم.

انواع پوستر دیواری

همانطور که در مطالب اخیر نیز بیان کردیم محبوبیت پوستر دیواری بسته به این مسئله است که در چه مکانی از چه پترنی استفاده می‌کنید. این مسئله به شدت حائز اهمیت است و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. انواع پوستر دیواری که با هدف قرار گرفتن در مکان های مختلف طراحی شده‌اند عبارتند از:

  • پوستر طبیعت
  • پوستر لاکچری
  • پوستر دیواری گل
  • پوستر دیواری سه بعدی
  • پوستر دیواری پشت تلویزیون
  • پوستر دیواری چهره
  • پوستر دیواری نستعلیق
  • پوستر دیواری پتینه
  • پوستر دیواری کودک

پوستر دیواری گل رز صورتی

هر پوستر دیواری مناسب چه فضایی است؟

پاسخ دقیق به این سوال می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد، به همین دلیل است که در همه مقالات حوزه دکوراسیون تاکید می‌شود قبل از خرید پوستر دیواری باید از دریافت یک مشاوره اصولی بهره مند شوید. در این مقاله کلیات مربوط به هر کدام از موارد فوق را بیان می‌کنیم:

پوستر دیواری طبیعت

خرید پوستر طبیعت که با عنوان پوستر منظره نیز شناخته می‌شود بیشتر با هدف طراحی پذیرایی در ساختمان های مسکونی و طراحی لابی در برخی از ساختمان های اداری و تجاری است.

پوستر لاکچری

هدف از خرید پوستر دیواری لاکچری ایجاد یک سبک اشرافی و گرانبها در ساختمان است، بدون اینکه بخواهید هزینه های زیادی را پرداخت کنید. از این پترن برای طراحی پذیرایی و اتاق خواب زن و شوهر استفاده می‌کنند. برخی از موسسات تجاری نیز با خرید پوستر لاکچری سعی می‌کنند سبک خاصی را در ساختمان خود ایجاد نمایند.

پوستر دیواری گل

خرید پوستر دیواری گل نیز همانند پوستر طبیعت متداول است، چرا که در اغلب فضاهای رسمی‌،  نیمه رسمی‌و صمیمی‌همانند ساختمان های مسکونی و اتاق خواب‌ها نیز می‌توان از این پترن‌ها استفاده کرد. در ساختمان های اداری نباید از پترن گل های فانتزی استفاده شود.

پوستر دیواری سه بعدی

پوستر سه بعدی نسل جدید پوستر دیواری است که باید در فضاهایی با متراژ بالا استفاده شود. یک پوستر سه بعدی به فراخور طرحی که دارد ممکن است در هر کدام از دسته های موجود نیز قرار بگیرد. به عنوان مثال می‌توان به پوستر سه بعدی گل اشاره کرد.

پوستر دیواری پشت تلویزیون

هدف از خرید پوستر دیواری پشت تلویزیون کاملا واضح است. این پوستر با عناوین دیگری نیز شناخته می‌شود؛ به عنوان مثال می‌توان به پوستر دیواری پشت ال ای دی و پوستر دیواری پشت ال سی دی اشاره نمود.

پوستر دیواری چهره

پوستر دیواری چهره یک طرح کاملا مدرن است و در ساختمان هایی به این سبک کاربرد دارد. در فضاهای هنری و اتاق خواب دختران و پسران جوان نیز می‌توان از این طرح استفاده کرد. فروش پوستر دیواری چهره با هدف طراحی پذیرایی در منزل زوجین جوان نیز در حال افزایش است.

پوستر دیواری نستعلیق

این پوستر یک طرح سنتی و نوستالژیک دارد. کسانی که ذوق هنری بالایی داشته باشند با دیدن نمونه های این دسته از انواع پوستر دیواری ذوق زده می‌شوند. خرید پوستر دیواری نستعلیق نیز باتوجه به اینکه چه جمله یا مصرعی را ارائه می‌کند قابلیت استفاده در مکان های مختلف را دارد.

پوستر دیواری پتینه

اصولا پوستر دیواری پتینه در قالب یک طرح دیگر ارائه می‌شود. بدین صورت که یک پترن خاص همانند گل، چهره، نستعلیق و … را با یک پیش زمینه پتینه و کهنه مانند نشان می‌دهد. خرید پوستر پتینه با هدف طراحی اتاق خواب هنر دوستان، طراحی پذیرایی و برخی از ساختمان های تجاری صورت می‌گیرد.

پوستر دیواری کودک

خرید پوستر دیواری کودک نیز در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است. این دسته به زیرمجموعه های مختلفی تقسیم شده و به صورت اصولی‌تر عرضه می‌شود. زیر مجموعه های این دسته را می‌توان شامل پوستر دیواری مناسب اتاق نوزاد، پوستر دیواری مناسب اتاق خردسالان، پوستر دیواری اتاق بچه های دبستانی و پوستر دیواری نوجوان دانست.

پوستر دیواری طاووس پر سفید در طبیعت

دلایل برتری پوستر دیواری بر کاغذ دیواری

سال های متوالی بود که مردم با خرید کاغذ دیواری یک طراحی شیک را در ساختمان خود اجرا می‌کردند، اما امروزه انگار دیگر نمی‌شود به خرید کاغذ دیواری و دیوارپوش‌ها اکتفا کرد. البته افزایش محبوبیت پوستر دیواری به معنای کاهش فروش کاغذ دیواری نیست، بلکه به معنای این است که مردم احساس می‌کنند در کنار انتخاب و سفارش کاغذ دیواری باید از یک طرح خاص از انواع پوستر دیواری نیز استفاده کنند.

باتوجه به اینکه پوستر دیواری می‌تواند در قطعات کوچکتری نیز تولید می‌شود بسته به شرایط قیمت کمتری دارد و در عین حال جلوه بیشتری را در فضا خلق می‌کند. بنابراین می‌توان تنوع طرح و افزایش جلوه فضای داخلی را در کنار قیمت پوستر دیواری قرار داد و از آن‌ها به عنوان مهمترین عوامل افزایش محبوبیت پوستر دیواری در مقایسه با کاغذ دیواری و دیوار پوش‌ها یاد کرد.

امروزه اغلب طراحان داخلی عقیده دارند که می‌توان یک فضای شیک را با خرید پوستر دیواری و بدون استفاده از کاغذ دیواری ایجاد کرد، اما برعکس این قضیه را چندان محتمل نمی‌دانند. این امر بدان معناست که خرید پوستر دیواری به اعتقاد طراحان داخلی بر خرید کاغذ دیواری و خرید دیوارپوش های ساختمانی همانند دیوارپوش های آجری، چوبی و آینه‌ای ارجحیت دارد، هرچند که بهتر است از همه این موارد در کنار یکدیگر استفاده کنید.

پوستر دیواری پشت تلویزیون

زیباترین پوستر دیواری‌ها را از کجا بخریم؟

یکی از ویژگی های محبوب پوستر دیواری‌ها این است که قابلیت سفارش و انتخاب یک طرح خاص توسط مشتری را دارند. بنابراین لازم نیست شما صرفا از میان پترن های ارائه شده یک نمونه خاص را انتخاب کرده و همان را سفارش دهید، اما به هر حال این نکته که پوستر را از کجا می‌خرید اهمیت زیادی دارد چرا که شما صرفا می‌توانید نوع طرح و تصویر را انتخاب کنید، اما اگر دستگاه چاپ یا متریال مناسبی برای محصول مورد نظر استفاده نشود قطعا نتیجه مطلوبی را در نهایت مشاهده نخواهید کرد.

فروشگاه هایی همانند رونیا، دکور آفیس و آذرخش دکور در زمینه طراحی، تولید و فروش پوستر دیواری، کاغذ دیواری و سایر محصولات دکوراسیون داخلی فعالیت دارند، اما اگر شما قصد خرید اینترنتی پوستر دیواری را دارید پیشنهاد می‌کنیم محصول مورد نظر را وب سایت دکوراسیون داخلی زیار دکور انتخاب کرده و یا طرح مورد نظر را سفارش دهید، چرا که در این فروشگاه می‌توانید شاهد تنوع بالای محصولات و همچنین تنوع بالای متریال های موجود باشید. فروش پوستر دیواری در مجموعه زیار دکور به علت قیمت معقولانه‌تر و منصفانه‌تر مورد توجه اغلب طراحان داخلی و خریداران این متریال محبوب دکوراسیون داخلی است.

غذای ایرانی

معرفی 10 غذای خوشمزه اصیل ایرانی

بازهم رکورد حافظه جهان در گینس توسط مرتضی جاوید شکسته شد!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا