وسایل مورد نیاز برای کوهنوردی و کمپینگ

شنبه 19 تیر 1400 بازار
وسایل مورد نیاز برای کوهنوردی

تهیه لوازم کوهنوردی قبل از شروع به این فعالیت به جهت ایجاد ایمنی و امکانات در ارتفاعات و مناطقی که دسترسی به بسیاری از وسایل تقریباً غیرممکن است، از اهمیت ویژه‌‎ای برخوردار است. تجهیزات و لوازم کوهنوردی برای افراد مشتاق در فعالیت‌‎های کوهنوردی در دو نوع آماتور و حرفه‌ای در مراکز وسایت‌های فروش این وسایل از جمله بالاکا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

شلوغی شهرها، دغدغه‎‌های فکری از جمله عواملی است که انسان را وا می‌دارد تا زمانی را برای سفر در ارتفاعات کوه به جهت رهایی از مشکلات مختلف و آسودگی خیال اختصاص دهد. چرا که با صعود از ارتفاعات و دوری از وسایل الکترونی و لمس طبیعت بکر از نزدیک، می‌توان انرژی مضاعفی برای ادامه حیات و برگشت به روال عادی زندگی کسب نمود. اما دوری و عدم دسترسی به امکانات مختلف مشکلات خاص خود را نیز به همراه دارد. به طوری که اگر فرد کوهنورد خود را به لوازم کوهنوردی مورد نیاز تجهیز نکند ممکن است خاطرات تلخی را از سفر هیجان انگیز با خود همراه کند. پس برای ایمنی خود و لذت بیشتر از این فعالیت سعی کنید همیشه تمام تجهیزات مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید.

معرفی وسایل کوهنوردی

شناخت بیشتر لوازم کوهنوردی و پی بردن به اهمیت آن می‌تواند موجب اطمینان بیشتر در خصوص تهیه این لوازم شود و تردیدهایی که در خصوص خرید این وسایل و ضرورت آن وجود دارد را کنار بزند.

  • کوله پشتی کوهنوردی:

    حمل وسایل ضروری و مختلف به بالای کوه جز از طریق تهیه یک کوله پشتی مناسب کوهنوردی امکان‌پذیر نمی‎‌باشد. این کوله می‎‌بایست به گونه‎‌ای باشد که علاوه بر ظرفیت نگهداری و جای دادن وسایل مورد نیاز به فرد آسیب جسمانی وارد نکنند و سبب خستگی زودهنگام فرد در مسیر نشود. این کوله‎‌ها در انواع مختلف برای فعالیت‎‌های متفاوت طراحی شده‎‌اند بنابراین با شاخت نوع فعالیت کوهنوردی (فعالیت کوهنوردی سنگین و حرفه‎‌ای و یا سبک، غارنوردی، طبیعت گردی و…) می‌توانید کوله مورد نظر خود را بعد از مقایسه با انواع کوله‎‌های موجود در بخش لوازم کوهنوردی balaka تهیه فرمایید.

  • چادر کوهنوردی:

    یکی از لذت بخش‎‌ترین اتفاقات در طول سفر به ارتفاعات می‌تواند خوابیدن در دل طبیعت باشد. اما از آنجایی که معمولاً دمای هوا بسیار پایین است حشرات موذی فراوانی وجود دارد بهتر است که سرپناهی چون چادر کوهنوردی کله گاوی را در اختیار داشته باشید. تفاوت عمده این چادرها با نوع مسافرتی‎‌ در وزنشان است در واقع از آنجایی که مسیرهای کوهنوردی اغلب طولانی وبه صورت صعودی هستند حمل چادرهای کوهنوردی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. چرا که به راحتی می‌تواند در داخل کوله قرار گرفته و یا بر روی آن نصب شود.

  • ظروف کوهنوردی:

    پخت غذا در دل طبیعت می‌تواند یک تجربه‎‌ی جالبی باشد که در طول سفر خود به ارتفاعات تجربه کنید. این تجربه نیازمند ابزار مخصوص آشپزی است که بتوان آن را بدون آن که مزاحم وسایل دیگر شود به راحتی جای داد. به همین دلیل امروزه این وسایل در سایت‌های فروش و لوازم کوهنوردی قرار داده می‌شوند که با مراجعه به این سایت‎‌ها می‌توانید از قیمت ظروف کوهنوردی اطلاع یابید.

  • کفش و کتانی کوهنوردی:

    به دلیل اهمیت و نقش ویژه‎‌ای که کفش‎‌ها در کوهنوردی ایفا می‌کنند اغلب از قیمت بالاتری برخوردارند. کفش‎‌های با کیفیت علاوه بر این که می‌توانند تضمین کننده جان شما در موقعیت‎‌های خطرناک باشند می‌توانند طی کردن مسیر طولانی با ناهمواری‌‎های مختلف را برای شما سهولت ببخشند. این کفش‎‌ها متناسب با نوع فصل متغیر هستند و می‌توانند عملکرد بهتری را ایجاد نمایند. مثلاً در فصول سرد که معمولاً در دامنه‌‎های کوه برف بیشتری وجود دارد بهتر است از کفش‎‌های یخ شکن و یا ضد آب در عین حال سبک استفاده نمایید.

  • لباس کوهنوردی:

    از موارد بسیار مهم در زمینه لوازم کوهنوردی پوشیدن لباس‎‌هایی متناسب با این فعالیت است. به طور معمول برای کوهنوردی پوشیدن سه لایه لباس الزامی است. لباس‎‌های لایه اول که معمولا شامل زیر شلواری نخی، پیراهن، دستکشی نازک و کلاه و جوراب مناسب می‍‌باشد به عنوان عرق‌گیر و مانعی از اذیت کردن لباس‎‌های سایر لایه‎‌ها استفاده می‌شود. لایه‎‌ی دوم لباس نیز لباس‎‌هایی پشمی شامل شلوار پشمی، جوراب گرم، پیراهن پلار هستند که شما را از سرمای ارتفاعات و کوه حفظ می‎‌نماید. البته متناسب با فصول گرم سال این بخش می‌تواند با لباس‌‎های سبک‎‌تر و نازک‌تر تعویض شود.

لایه‌ی سوم لباس کوهنوردی نیزکاپشن و شلوار و دستکش‌هایی از جنس کورتکس به عنوان بادگیر و نیز حفاظت از کوهنورد در هنگام باران و رطوبت هوا و سرما می‎‌باشد و برای افرادی که تمایل به جنگل نوردی و یا کوه‎‌پیمایی در مناطق بارانی را دارند تهیه پانچو می‌تواند بسیار کار آمد باشد.

بخش دیگری که در خصوص پوشش کوهنوردان در لوازم کوهنوردی مطرح می‌شود کلاه‎‌هایی است که استفاده می‌نمایند. در حقیقت استفاده از کلاه برای حفاظت از صورت در برابر تابش مستقیم نورخورشید می‌توان افراد را از علائمی چون سردر، سرگیجه و.. حفظ کند. کلاه‎‌های سه تکه با قابلیت پوشش دور گردن و صورت می‌تواند گزینه‎‌ای مناسب به جهت جلوگیری از مشکلات مختلف ناشی از آفتاب سوختگی باشد.

  • زیر انداز:

    در اختیار داشتن یک پارچه و یا زیراندازه برای نشستن و کسب انرژی در مسیر از جمله لوازم کوهنوردی است که کمک می‌کند تا بتوانید لباس‌های خود را در طول مسیر تمیز‎‌تر نگهدارید و یا این که از نشستن بر روی زمین یا سنگ‌‎های کوه اذیت نشوید.

  • باتوم کوهنوردی:

    باتوم‎‌ها که در واقع همان نقش چوب را برای کوه پیمایی ایفا می‌کنند می‌توانند با عملکردی مشابه عصا شما را در بالا رفتن و یا پایین آمدن از کوه یاری کنند.

  • چراغ قوه:

    بهترین یار و کمک در تاریکی خصوصاً در غارنوردی‌ها که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گجت‎‌ها در کوهنوردی

اختراع گجت‎‌های مختلف نه تنها زندگی روزمره را به گونه‎‌ای تحت تأثیرقرار داده و آن سهولت بخشیده بلکه در ورزش‌‎های چون کوهنوردی نیز مؤثر بوده وجود پاوربانک‎‌های که در عین حال امکان شارژ گوشی و دستگاه پخش موسیقی را دارند می‌توانند به عنوان چراغ قوه و قطب نما عمل کنند، از جمله گجت‎‌هایی در بین لوازم کوهنوردی هستند که می‌توانند توجه کوهنوردان را به خود جلب کند. از دیگر گجت‎‌ها می‌توان به دستگاه‎‌ه تصفیه آب که با انرژی خورشیدی و باتری کار می‌کند و چندین گجت دیگر که توانستند لذت‎‌های کوهنوردی را از سختی‎‌های آن بیشتر کنند می‌توان نام برد.

در نهایت در صورتی که شما هم از مشتاقان این ورزش هستید و یا این که  این ورزش را به صورت حرفه‎‌ای دنبال می‌کنید می‌توانید به سایت بالاکا مراجعه نمایید. این سایت در بین تمامی محصولات مد و پوشاک و خانه و آشپزخانه و…  بخشی را به فعالیت‎‌های ورزشی و کوهنوردی اختصاص داده تا افراد علاقمند به این رشته بتوانند خرید آنلاین لوازم ورزشی وسایل دلخواه خود را به صورت غیرحضوری انجام داده و در درب منزل تحویل بگیرند. جهت ارتباط با این سایت می‌توانید از آدرس balaka.ir استفاده نمایید.

سونی A7 iii

معرفی دوربین عکاسی حرفه ای سونی A7 iii

تغییر فونت قالب وودمارت

2 روش تغییر فونت قالب وودمارت (( 100+ فونت فارسی ))

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا