هنسی ونوم F5، برای رکورد ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت آماده می شود

جمعه 28 اردیبهشت 1397 فناوری

 

شرکت تیونینگ و خودروسازی هنسی پرفورمنس، اعلام کرده است که سال آینده به رکورد  ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت با ابرخودروی هنسی ونوم F5 می‌رسد.

از زمانی که هنسی پرفورمنس از ابرخودروی ونوم F5 رونمایی کرد، بحث در مورد دست‌یابی به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت وجود داشت. دلیل این موضوع هم تاکید جان هنسی، بنیانگذار این شرکت است که مدتی پیش اعلام کرد هدف نهایتی در سرعت ونوم F5، رسیدن به ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در حالی که تولید این ابرخودرو در اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد، تیونر معروف در ابتدا تنها یک نسخه از آن می‌سازد. این همان نسخه‌ای است که هنسی قصد دارد برای دست‌یابی به رکورد سرعت در سال آینده، استفاده کند.

Hennessey Venom F5 / سوپراسپرت هنسی ونوم F5

جان هنسی به نشریه اتوموبیل گفت:

 

این هدف بزرگ، مشکل و متهورانه ما است؛ وقتی که به یکی از اهداف خود می‌رسیم، به دنبال قله بعدی برای فتح کردن هستیم؛ بنابراین بزرگ‌ترین قله واقعی برای ما، طراحی، توسعه و ساخت خودروهای سفارشی است. ما به مدت ۲۷ یا ۲۸ سال این‌ کار را انجام داده‌ایم. ما به تولید خودروهای سریع و پرشتاب معروف هستیم و من از این کار راضی هستم. در سال ۲۰۱۴ با استفاده از ابرخودروی هنسی ونوم GT توانستیم بوگاتی را شکست بدهیم. مدل بعدی برای شکست دادن چیست؟ هدف بزرگ بعدی برای انجام دادن چیست؟

 

هنسی ونوم GT / Hennessey Venom GT

مقاله‌های مرتبط:

ابرخودروی هنسی ونوم F5 دارای پیشرانه ۸.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به دو توربوشارژر سفارشی است که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شرکت تیونینگ خودرو هنسی ادعا می‌کند وزن ابرخودروی ونوم F5 کمتر از ۱۳۶۰ کیلوگرم است، در حالی که ضریب درگ این خودروی سوپراسپرت به لطف طراحی آیرودینامیکی عالی به ۰.۳۳ محدود می‌شود. هنسی ونوم F5 در طراحی خود از اجزای فیبر کربن در بدنه، میله کنترل کشش و سیستم تعلیق قابل تنظیم بهره می‌برد. با این حال هنسی اشاره کرده است که می‌توان در پیشرانه هایپرکار هنسی ونوم F5 از دو توربوشارژر اضافی نیز استفاده کرد که برای رسیدن به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت آن را یاری می‌دهد.

هر زمان که شرکت تیونینگ هنسی بخواهد از ابرخودروی هنسی ونوم F5 برای رکوردگیری و ثبت بیش‌ترین سرعت استفاده کند، می‌توان حدس زد که احتمالا در جایی حوالی تگزاس باشد؛ جایی که مقر اصلی تیونر هنسی پرفورمنس قرار دارد. هنسی بارها اخباری از برنامه‌های خود برای ثبت رکورد این هایپرکار منتشر کرده است، اما علاقه‌مندان زیادی وجود دارند که برای رسیدن آن زمان لحظه‌شماری می‌کنند. هنسی همیشه هنر تیونینگ اصیل آمریکایی را در محصولات مختلفی اجرا کرده و با موفقیت بسیاری نیز روبرو شده است. اما باید ببینیم که این شرکت می‌تواند در مورد ابرخودروی ساخت خودش نیز به موفقیت پیشین دست یابد؟

جان هنسی در مصاحبه با نشریه اتومبیل که از نام طراح آمریکایی ابرخودروی هنسی ونوم F5 پرسید، این‌طور پاسخ داد:

 

شما نام او را می‌دانید. در حال حاضر یک خودرو در جلوی شما وجود دارد، که این فرد طراحی کرده است. او با برندهای دیگر نیز کار می‌کند. این طراح بزرگ می‌خواهد ناشناس باقی بماند، اما واقعا یکی از بهترین‌های جهان در زمینه طراحی خودرو است.

 

منبع : زومیت

چرا به خودروهای اسپرت روباز، اسپایدر گفته می شود؟

گوشی آیفون 10 تسلا با باتری خورشیدی شارژ می‌شود

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا