نوشیدن آب و کاهش استرس

سه‌شنبه 14 دی 1400 سلامت

نوشیدن آب و کاهش استرس

استرس طولانی مدت می تواند به خستگی غدد فوق کلیوی منجر شود و این شرایط عملکرد کمتر از حد انتظار آنها را به همراه خواهد داشت. این به معنای ترشح هورمون های کمتر، از جمله آلدوسترون، است که سطوح مایعات و الکترولیت ها را در بدن تنظیم می کند.ما با برخی از نشانه های استرس به خوبی آشنا هستیم که از آن جمله می توان به سردرد، ناتوانی در تمرکز، و پدیدار شدن آکنه اشاره کرد. اما آیا می دانستید که کم آبی بدن نیز رابطه نزدیکی با استرس دارد؟

 نوشیدن آب و کاهش استرس

نوشیدن آب و کاهش استرس

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “ریدرز دایجست”، غدد فوق کلیوی بر بالای هر دو کلیه جای گرفته اند و هورمون هایی را ترشح می کنند که سیستم ایمنی، سوخت و ساز، و دیگر عملکردهای مهم را تنظیم می کنند. یکی از این هورمون ها کورتیزول است که انرژی کافی برای مقابله با استرس یا ترس را به عنوان بخشی از غریزه جنگ یا گریز در اختیار انسان قرار می دهد.

اما اگر فشار ناشی از استرس کاهش نیابد وضعیت چگونه خواهد بود؟ استرس طولانی مدت می تواند به خستگی غدد فوق
کلیوی منجر شود و این شرایط عملکرد کمتر از حد انتظار آنها را به همراه خواهد داشت. این به معنای ترشح هورمون های کمتر، از جمله آلدوسترون، است که سطوح مایعات و الکترولیت ها را در بدن تنظیم می کند.

 نوشیدن آب و کاهش استرس

نوشیدن آب و کاهش استرس

زمانی که ترشح آلدوسترون کاهش می یابد، سطوح الکترولیت افت می کند، و شما دچار کم آبی می شوید. افزون بر این، کم آب شدن بدن می تواند سطوح کورتیزول را افزایش دهد. در شرایطی که سطوح افزایش یافته هورمون کورتیزول لزوما چیز بدی نیست، هنگامی که بدن به صورت جسمانی به مکانیسم جنگ یا گریز پاسخ نمی دهد، این مساله مشکل آفرین می شود. به بیان دیگر، اگر سطوح کورتیزول افزایش یابد، و اقدامی در راستای کاهش استرس صورت نگیرد، همه چیز روی هم انباشته شده و می تواند به مجموعه ای از مشکلات مانند افسردگی و بیماری روانی منجر شود. اساسا، شما در یک چرخه استرس و تشنگی گرفتار می شوید.

در نتیجه، دفعه بعد که با احساس ضعف و در هم شکستن مواجه شدید، نفسی عمیق کشیده و یک لیوان آب بنوشید. افزایش سطح مایعات بدن می تواند به کاهش سریع استرس کمک کند، اما اگر با استرس مداوم مواجه هستید بهتر است با مراجعه به پزشک کمک حرفه ای دریافت کنید.

 نوشیدن آب و کاهش استرس

نوشیدن آب و کاهش استرس

 

نشانه های بروز مشکل در روده‌ها

نشانه های بروز مشکل در روده‌ها

درمان گلودرد با روش سنتی

تسکین گلودرد با روش‌های خانگی ساده

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا