نسل جدید تویوتا سوپرا به‌زودی تولید می‌شود – فناوری

سه‌شنبه 24 بهمن 1396 فناوری

با انتشار یک تصویر رسمی از بال عقب مدل سوپرا، رونمایی نسل پنجم این محصول اسپرت به‌صورت یک خودروی مفهومی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸، تأیید شد.

پس از سال‌ها گمانه‌زنی و انتشار تصاویر غیر رسمی، به‌ نظر می‌رسد نسل پنجم خودروی اسپرت افسانه‌ای ژاپن، تویوتا سوپرا (Supra) به‌زودی رونمایی خواهد شد. حساب کاربری رسمی تویوتا در فیسبوک و توییتر، تصویر جدیدی با عنوان « افسانه بازمی‌گردد» منتشر کرده است که احتمالاً نسل جدید مدل سوپرا باشد. سقف منحنی و اسپویلر بزرگ عقب تنها نشانه‌ی فعلی از سوپرای جدید است.

Totota Supra  / تویوتا سوپرا

اما نکته‌ی مهم این تصویر، توضیحات منتشرشده با آن است:

در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، مدل مفهومی و مسابقه‌ای مدرن که نمایانگر تعهد تویوتا به احیای محبوب‌ترین مدل اسپرت این شرکت است، رونمایی خواهد شد.

نسل چهارم سوپرا

مقاله‌ی مرتبط:

با اینکه اسم مدل مشخصی در این متن آورده نشده است؛ ولی طرفداران خودروهای ژاپنی یقین دارند که اشاره به «محبوب‌ترین مدل اسپرت تویوتا» فقط به معنی سوپرا است. همانطور که بارها در خبرگزاری‌ها اشاره شده است، نسل پنجم سوپرا و نسل جدید بی‌ام‌و Z4 از یک پلتفرم مشترک استفاده می‌کنند. پیشرانه‌ی این دو مدل مشخص نیست؛ ولی شاید سوپرا و Z4 جدید در این بخش نیز مشترک باشند. در واقع با توجه به پیوند دیرینه‌ی پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی و تویوتا سوپرا، استفاده از نمونه‌ی مشابه توربوشارژ بی‌ام‌و چندان دور از ذهن نیست.

مدل مفهومی FT-1

علاوه بر پلتفرم مشترک، احتمالا سوپرا و Z4 در یک خط تولید (اتریش) مونتاژ می‌شوند. همانطور که از تصاویر جاسوسی و غیررسمی مشخص است، نسل پنجم سوپرا در بخش طراحی بدنه از مدل مفهومی FT-1 که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد، الهام گرفته است. نکته‌ی دیگر در مورد تصویر و متن منتشر شده، اشاره به «مدل مفهومی و مسابقه‌ای مدرن» است؛ احتمالاً مدل نهایی و تولیدی سوپرای جدید به نمایش گذاشته نخواهد شد.


تصویر منتشرشده در تمام بخش‌ها به‌جز اسپویلر بزرگ عقب به نسل چهارم (کد A80) شبیه است. در واقع شاید همین اسپویلر اشاره به مدل مسابقه‌ای و مفهومی بودن سوپرا باشد. شاید مقامات تویوتا، روش مدیران بی‌ام‌و در معرفی نسل جدید سری 8 با رونمایی مدل مسابقه‌ای M8 GTE را در پیش گرفته‌اند.

آیا نسل جدید، ادامه‌دهنده‌ی افسانه‌‌ی سوپرا و پیشرانه‌ی 2JZ خواهد بود؟ برای دریافت پاسخ این سؤال، باید منتظر کنفرانس خبری تویوتا در ۶ مارس سال جاری (۱۵ اسفند) در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ باشیم.


منبع : زومیت

طولانی‌ترین زیپ لاین دنیا کجاست؟ - فناوری

شبیه‌سازی شرایط مریخ در صحرای عمان

شبیه‌سازی شرایط مریخ در صحرای عمان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا