نحوه مسدود کردن دسترسی سرویس های ویندوز 10 به اینترنت – فناوری

پنج‌شنبه 25 خرداد 1396 فناوری

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که با لپ‌تاپ وقت زیادی در فضای اینترنت می‎گذرانید، لازم است که دسترسی سرویسها و برنامهها به اینترنت را کنترل کنید.

سیستم عامل ویندوز ۱۰ به‌طور خودکار، به‌روزرسانی‎ها را بررسی و دریافت میکند. اگر حجم به‌روزرسانی‎ زیاد باشد، بخش زیادی از ترافیک اینترنت مصرف خواهد شد. علاوه بر این، کاربران این سیستم عامل تمایل دارند که خود ویندوز، قبل از دانلود و نصب به‌روزرسانی‎ها، ابتدا سؤال و درخواستی مبنی بر دانلود به‌روزرسانی‎ داشته باشد که کاربران ویندوز ۱۰ برای رفع این مشکل، ارتباط وای‌فای خود را روی «metered connection» تنظیم و با انجام این کار از دانلود بیش از حد به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ ممانعت می‎کنند. البته هنوز هم برنامههای مختلف دیگری از ویندوز به اینترنت دسترسی دارند و اغلب آنها هر چند وقت یک‌بار به اینترنت متصل می‌شوند و دادههایی را دانلود و آپلود می‌کنند. متأسفانه در حال حاضر هیچ راه سادهای برای جلوگیری دسترسی به اینترنت برای برنامههای ویندوز ۱۰ وجود ندارد؛ اما اگر مایل باشید، با پرداخت ۸ دلار و اجرای یک برنامه شخص ثالث، چنین کاری ممکن خواهد بود که البته نمونه‌های کرک شده‌ی این نرم‌افزار نیز در دسترس هر دو سیستم عامل ویندوز و مک است. این نرم‎افزار TripMode نام دارد.

هدف اصلی تریپ‌مود جلوگیری از دسترسی برنامه‎ها به اینترنت در زمان وب‌گردی شما است. با این برنامه قادر خواهید بود انتخاب کنید که چه برنامه و سرویس‎هایی به اینترنت دسترسی داشته باشند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که تریپ‌مود را فعال و برنامه‎ها و خدمات اینترنتی را برای اتصال یا متصل نشدن به اینترنت، به‌صورت موردی انتخاب کنید. این کار خیلی راحتتر از زمانی است که به‌صورت دستی بخواهید دسترسی به اینترنت را برای برنامههای مختلف در زمان وب‌گردی مثلا با فایروال، مسدود کنید.

همچنین تریپ‌مود تشخیص می‎دهد که چه موقع یک سرویس ویندوز میخواهد به اینترنت دسترسی داشته باشد تا بتوانید دسترسی آن را مسدود کنید.

جلوگیری دسترسی به اینترنت برای سرویس‎های ویندوز ۱۰

تریپ‌مود دارای یک نسخه آزمایشی ۷ روزه است که می‎توان قبل از خرید، آن را امتحان کنید. این برنامه را دانلود، نصب و اجرا کنید و سپس به‌طور عادی، مشغول استفاده از سیستم خود شوید. این برنامه یک آیکون به قسمت نوار پایین سمت راست صفحه نمایش اضافه میکند. با کلیک روی این آیکون و قرار دادن در حالت روشن، میتوانید دسترسی اینترنت برای خدمات و سرویسهای ویندوز ۱۰ را مسدود کنید.

هر موقع که یک سرویس جدید یا نرم‎افزار به اینترنت دسترسی پیدا کند، آیکون برنامه در نوار پایین، قرمزرنگ میشود و شروع به چشمک زدن میکند.

آیکون نرم افزار TripMode

با کلیک روی آیکون برنامه، یک لیست از خدمات و سرویس‎ها را برای دسترسی اینترنت ملاحظه خواهید کرد. روی یکی از سرویسها یا برنامهها کلیک کنید تا دسترسی آنها غیر فعال شود. برنامه‌ها و خدماتی که خاکستری‌رنگ شده‌اند، به این معنی است که از ارتباط آن‎ها با اینترنت جلوگیری شده است.

TripMode  نرم افزار

تعیین دسترسی اینترنت

تریپ‌مود امکان تغییر دسترسی اینترنت برنامه‎ها را تنها با یک سوئیچ ارائه میدهد. اگر می‌خواهید برای یک مدت‌زمان مشخص از ارتباط برخی سرویس‎های ویندوز به اینترنت جلوگیری کنید، میتوانید از تریپ‌مود بخواهید آن را برایتان انجام دهد؛ بنابراین اصلا احتیاج نیست که به‌صورت دستی دسترسی اینترنت را مسدود یا در رجیستری برنامه‎ها تغییری اعمال کنید.

جالب است بدانید که هر چند وقت یک‌بار یک سرویس از ویندوز به اینترنت متصل می‎شود. تصویر بالا نشان میدهد که کورتانا برای ارائه خدمات اطلاع‌رسانی ویندوز به اینترنت متصل شد و این امر زمانی اتفاق افتاد که یک اسکرینشات از صفحه گرفته شد؛ در این حین اصلا از کورتانا برای انجام کاری استفاده نمی‎شد!

تریپ‌مود برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است. این نرم‎افزار، برنامهها و خدماتی را که میخواهند به اینترنت متصل شوند، کنترل میکند. لازم به ذکر است که باید مراقب باشید و بدانید چه سرویسهایی را مسدود میکنید؛ چون ویندوز برای اینکه برخی از فعالیتهایش را به‌طور کامل انجام دهد، نیاز به اینترنت دارد و عدم دسترسی آنها ممکن است عواقبی در بر داشته باشد. اگر چیزی روی سیستم اقدام به فعالیت کرد، حتما در مسدود کردن لیست خود، دقت و تجدید نظر کنید.

توجه داشته باشید، اگر وقت زیادی از روز را صرف لپ‌تاپ خود می‎کنید، TripMode حتما می‎تواند یک برنامه ضروری برای شما به شمار برود.


منبع : زومیت

اطلاعات جدیدی از آیفون 8 اولد فاش شد؛ ابعاد نهایی و دوربین دوگانه پشتی عمودی - فناوری

۶ اشتباه رایج در پیدا کردن شغل مناسب - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا