معروفترین معابد جهان

شنبه 23 اردیبهشت 1402 جاذبه های گردشگری
معروفترین معابد جهان

معروفترین معابد جهان

در هیچ قاره‌ای دیگر در این کره خاکی به اندازه قاره آسیا معابد وجود ندارد. این شاید تعجب‌آور نباشد، زیرا آسیا زادگاه اکثر ادیان اصلی جهان و همچنین بسیاری از اعتقادات دیگر بوده است. تعدادی از این موارد، از جمله بودیسم، هندوئیسم، جائینیسم، سیک گرایی و تائوئیسم، الهام‌بخشی از معروف‌ترین معابد جهان بوده‌اند.

در سرتاسر دنیا، پیروان هر دین مکانی را برای عبادت ساخته‌اند. این عبادتگاه‌ها متناسب با آیین، رسوم و فرهنگ منطقه ساخته می‌شوند و هر کدام از یک معماری منحصربه‌فرد برخوردار هستند. در این متن، شما با ۱۰ معبد زیبای جهان آشنا خواهید شد.

10. معبد لوتوس

معبد لوتوس، به عنوان معروفترین معبد آیین بهائی، به دلیل شکل گل مانندش شهرت دارد. شکل نیلوفر آبی این معبد توسط ۲۷ گلبرگ روکش شده از سنگ مرمر آزاد به صورت خوشه‌های سه‌تایی شکل گرفته و نه ضلع را تشکیل می‌دهد. از زمان افتتاح آن در سال ۱۹۸۶، به یکی از پربازدیدترین ساختمان‌های دهلی نو تبدیل شده است.پارک سبز واقع در اطراف، به خوبی محوطه‌سازی شده است، اما بسیاری از بخش‌های آن ممنوع است.

معبد لوتوس

معبد لوتوس

9. معبد راناکپور

معبد Jain در Ranakpur که به آدیناتا اختصاص داده شده است ، از دامنه یک تپه با شکوه بالا می رود. این معبد توسط بیش از 1444 ستون مرمر پشتیبانی می شود که با جزئیات نفیس تراشیده شده است. همه ستون ها به گونه ای متفاوت تراشیده شده اند و هیچ دو ستونی یکسان نیستند. ساخت معبد و تصویر چهار برابری نشانگر تسخیر Tirthankara بر چهار جهت اصلی و از این رو کیهان است. قدمت این معبد بحث برانگیز است اما احتمالاً بین اواخر قرن 14 و اواسط قرن 15 ساخته شده است.

معبد راناکپور

معبد راناکپور

8. معبد تکسانگ زونگ (Taktsang Dzong)

صومعه Taktsang یا Tiger’s Nest در لبه صخره 900 متری (3000 فوت) واقع شده و منظره ای چشمگیر ایجاد می کند و نماد غیر رسمی بوتان است. تقریباً 2-3 ساعت است که کاملاً از پارکینگ تا معبد پیاده روی می کنید. صومعه اصلی در قرن هفدهم ساخته شد اما بیشتر ساختمانهای آن در آتش سوزی فاجعه بار در سال 1998 تخریب شد. از آن زمان معبد با زحمت به شکوه سابق خود بازسازی شد.

معبد  Taktsang Dzong

معبد  Taktsang Dzong

7. معبد بودای زمردی

معبد Wat Phra Kaew یا معبد بودای زمردی معبدی معروف در بانکوک است که در محوطه کاخ بزرگ واقع شده است. ساختمان اصلی اوبوسوت مرکزی است که بودای زمرد را در خود جای داده است. یک مجسمه یشم که با لباس های طلایی آراسته شده یکی از قدیمی ترین و مشهورترین مجسمه های بودا در جهان است.

معبد بودای زمردی

معبد بودای زمردی

6. معبد بهشت

معبد بهشت ​​در پکن به عنوان یک معبد تائوئیستی در نظر گرفته می شود اگرچه پرستش بهشت ​​چینی قبل از تائوئیسم است. این معبد از سال 1406 تا 1420 در زمان پادشاهی یونگل ، که همچنین مسئول ساخت شهر ممنوعه در پکن بود ، ساخته شد. این معبد نه تنها یک منظره زیبا ، بلکه توسط یک پارک عمومی گسترده احاطه شده است که در بین ساکنان محلی صبح ها و آخر هفته ها با تمرین تای چی تمرین می کنند.

معبد بهشت

معبد بهشت

5. معبد غرفه طلایی

Kinkaku-ji یا معبد غرفه طلایی محبوب ترین جاذبه گردشگری کیوتو است. در ابتدا این غرفه به عنوان ویلا بازنشستگی شوگون آشیکاگا یوشیمیتسو در اواخر قرن 14 ساخته شد و توسط پسرش به معبد ذن تبدیل شد. متأسفانه ، غرفه در سال 1950 توسط یک راهب جوان که به آن وسواس داشت ، سوزانده شد. پنج سال بعد ، معبد به عنوان یک نسخه دقیق از نسخه اصلی بازسازی شد. محوطه سازی زیبا و انعکاس معبد معروف در سطح آب منظره ای چشم نواز را ایجاد می کند.

معبد غرفه طلایی

معبد غرفه طلایی

4. معبد هارمندیر صاحب

هارمندیر صاحب ، معروف به معبد طلایی ، جاذبه اصلی در آمریتسار و مهمترین مکان مذهبی سیک ها است. ساخت معبد معروف توسط گورو رامداس جی آغاز شد. در قرن شانزدهم و توسط جانشین خود گورو ارجان تکمیل شد. در قرن نوزدهم ، ماهاراجا رانجیت سینگ طبقه های بالای معبد را با طلا پوشانده است ، که به آن ظاهر متمایز و نام انگلیسی می بخشد. این یک معبد خیره کننده است و همیشه مملو از هزاران زائر از سراسر هند ، از حضور در مکانی که معمولاً فقط در تلویزیون می بینند ، هیجان زده است.

معبد هارمندیر صاحب

معبد هارمندیر صاحب

3. معبد بعلبک

بعلبک یک مکان باستانی دیدنی و جذاب در شمال شرقی لبنان است. از قرن اول قبل از میلاد و طی یک دوره دو قرن ، رومی ها سه معبد در اینجا ساخته اند: مشتری ، باخوس و زهره. معبد مشتری که به عنوان بزرگترین معبد امپراتوری روم ایجاد شده بود ، توسط 54 ستون عظیم گرانیتی که هر کدام 21 متر (70 فوت) قد داشتند ، پوشانده شد. فقط 6 ستون عظیم ایستاده باقی مانده اند اما حتی فوق العاده چشمگیر هستند. بهترین معبد حفظ شده در این مکان معبد باکوس است که در سال 150 میلادی ساخته شده است.

معبد بعلبک

معبد بعلبک

2. معبد بوروبودور

بوروبودور، بزرگترین و معروف‌ترین معبد بودایی اندونزی، در جزیره جاوه اندونزی واقع شده است و فاصله آن از Yogyakarta حدود ۴۰ کیلومتر یا ۲۵ مایل به سمت شمال غربی است. این ساختمان در طول حدود ۷۵ سال در قرون هشتم و نهم توسط پادشاهی Sailendra ساخته شده است و از تخمین زده شده حدود ۲ میلیون بلوک سنگ استفاده شده در ساخت آن استفاده شده است.در قرن ۱۴، بخاطر دلایلی، بوروبودور رها شد و هنوز هم یک رمز و راز برای محققان باقی مانده است. این ساختمان قرن‌ها در جنگل زیر لایه‌های خاکستر آتشفشانی پنهان بوده است.

معبد بوروبودور

معبد بوروبودور

1. معبد آنگکور وات

آنگکور وات، یک مجموعه معبد بزرگ در آنگکور است که در اوایل قرن دوازدهم به عنوان معبد ایالتی و پایتخت خود برای پادشاه سوریاورمان دوم ساخته شده است. این معبد در یک تراس مرتفع بالاتر از بقیه شهر قرار دارد. ساختمان آنگکور وات از سه گالری مستطیل شکل تشکیل شده است که به یک برج مرکزی متصلند و هر سطح آن بالاتر از سطح قبلی قرار دارد.

معبد آنگکور وات

معبد آنگکور وات

 

جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین

کشور اردن

کشور اردن/همه چیز درباره کشور اردن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا