معرفی آکالیفا ویلکزیانا

شنبه 27 اسفند 1401 گل و گیاه

مشخصات آکالیفا ویلکزیانا

نام علمی: ACALYPHA WILKESIANA

خانواده: EUPHORBIACEAE

بومی مناطق: جنوب آسیا

معرفی آکالیفا ویلکزیانا

گیاه دم گربه ای گونه ای از جنس Acalypha در خانواده Euphorbiaceae افوربیاسه است و این جنس دارای 450-500 گونه می باشد. این گیاه بومی جنوب آسیا میباشد.آکالیفا ویلکزیانا از گياهان چوبي به ارتفاع 30 تا 50 سانتيمتر است . دارای برگهای طويل ، بيضوي ، سبز تيره در هيسپيدا و برگهاي كوچكتر ، سبز برنزي متمايل به قرمز ارغواني. گلها دارای دنباله هاي قرمز كوتاه میباشند.

معرفی آکالیفا ویلکزیانا

معرفی آکالیفا ویلکزیانا

آبیاری صحیح آکالیفا ویلکزیانا

بهتر است بدانید که پرورش گل آکالیف به آبیاری منظم به ویژه در ماه های گرم سال نیاز دارد و بایستی خاک حاوی گیاه همواره مرطوب باشد و برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاه توصیه می شود که آن را با مقداری آب آبیاری نمایید.توجه داشته باشید که این گیاه به رطوبت فراوانی نیاز دارد و به همین منظور نگهداری آن در خانه کار درستی نیست زیرا در محیط خانه نمی توان رطوبت مورد نیاز گیاه را تامین کرد و در نهایت برگ ها شروع به ریزش خواهند کرد.

نور مورد نیاز آکالیفا ویلکزیانا

بهتر است بدانید که نور کامل برای رنگ گیری بهتر شاخه و برگ های گیاه بسیار مناسب است و گیاه به این درجه از نور نیاز دارد البته که آکالیف تا حدودی قادر به تحمل سایه نیز است. توجه داشته باشید که تابش نور خورشید برای گیاه آکالیف مضر خواهد بود و منجر به خشک شدن گیاه خواهد شد.توصیه می شود که از نگهداری گیاه آکالیف در محیط خانه پرهیز نمایید زیرا اغلب باعث ریزش برگ ها خواهد شد. به طور کلی پرورش گل آکالیف در محیط بالکن و باغچه مناسب تر خواهد بود.

آبیاری صحیح آکالیفا ویلکزیانا

آبیاری صحیح آکالیفا ویلکزیانا

خاک آکالیفا ویلکزیانا

بهتر است بدانید که گل آکالیف به خاکی با زهکشی خوب و تقویت شده همراه با مواد عالی نیاز دارد. خاک مطلوبی که برای پرورش گیاه آکالیف توصیه می شود در واقع مخلوطی از یک قسمت تورب، سه قسمت خاک برگ،دو قسمت ماسه و یک قسمت کود پوسیده دامی می باشد. توصیه می شود که هر سال حداقل دو مرتبه گلدان حاوی گیاه را تعویض نمایید زیرا عدم انجام باعث خواهد شد تا ریشه های گیاه گلدان را پر کند و در نهایت منجر به زرد شدن برگ ها خواهد شد.

دمای مورد نیاز آکالیفا ویلکزیانا

توجه داشته باشید که بازه دمایی مناسب برای پرورش گل آکالیف ۱۶ درجه تا حداکثر ۳۰ درجه سانتی گراد خواهد بود. بهتر است بدانید که گیاه آکالیف مناسب برای فضاهای گلخانه ای گرم است ولی بایستی آن را از منبع حرارتی مانند شوفاژ و رادیاتور و همچنین جریان مستقیم هوا دور نگه داشت.

کوددهی آکالیفا ویلکزیانا

از آنجایی که گیاه آکالیف سرعت رشد بالایی دارد به همین خاطر به تغذیه درست و فراوانی نیز نیاز دارد. توجه داشته باشید که اگر به این گیاه کود ندهید برگ هایش سریع زرد خواهند شد و در نهایت از بین می روند. توصیه می شود که در اوایل بهار تا اواسط تابستان هر دو هفته یک مرتبه به گیاه خود آب بدهید.

دمای مورد نیاز آکالیفا ویلکزیانا

دمای مورد نیاز آکالیفا ویلکزیانا

آفات و بیماری های گیاه آکالیفا ویلکزیانا

  • کنه تار عنکبوتی آب و هوای گرم و خشک باعث ایجاد عارضه ای به نام کنه تار عنکبوتی بر روی گیاه شما می شوند که در نهایت منجر به زرد شدن برگ های گیاه آکالیفا می شود.
  • شپشک آردآلود از آفاتی که می تواند به این گیاه حمله کند می توان به شپشک آرد آلود اشاره کرد.برای جلوگیری از ابتلا به این عارضه می توانید از اسید هیومیک استفاده کنید و یا مخلوطی از آب و قرص آسپرین بر روی برگ های گیاه اسپری کنید تا موجب تزریق اسید سالیسیلیک به گیاه شوید.
  • مگس سفید  این آفت با مکیدن آب و شیره گیاه باعث ایجاد اختلال در روند رشد گیاه ،زردی برگ ها و کاهش گلدهی آن می شود .
معرفی گل جعفری

معرفی گل جعفری

معرفی گیاه اکسالیس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا