معرفی گل جعفری

شنبه 27 اسفند 1401 گل و گیاه
معرفی گل جعفری

مشخصات گل جعفری

فرمانرو: گیاهان

راسته: میناسانان

تیره: کاسنیان

زیرخانواده: کاسنی‌واریان

معرفی گل جعفری

گل جعفری گیاهی با رشد سریع است که به دلیل داشتن ظاهری زیبا و بوی خوشایند، در سال‌های اخیر راه خود را به منازل آپارتمانی و باغچه‌های دوستداران گل و گیاه باز کرد و در گلدان و باغچه‌های کوچک نیز کاشته می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی گل جعفری، انواع آن، نحوه کاشت و نگهداری و همین‌طور کاربردهای مفید این گل خاص صحبت کنیم.

آبیاری صحیح گل جعفری

آبیاری صحیح گل جعفری

آبیاری صحیح گل جعفری

آبیاری درست جزء یکی از شرایط پرورش گل جعفری است. سعی کنید در آبیاری گیاه جعفری زیاده روی نکنید وگرنه گیاه جعفری پژمرده می‌شود. اگر گیاهتان را در حیاط نگهداری می‌کنید، بهتر است برای آبیاری گیاهتان خیلی دیر عمل نکنید و حداقل بعد از دو روز گل جعفری را آبیاری کنید.

نور مورد نیاز گل جعفری

منطقه آمریکای شمالی و جنوبی هوایی بسیار گرم و گاهی معتدل دارد، پس شاید برایتان روشن شده باشد که چرا گل جعفری در این مناطق رشد بهتری دارد. درواقع این گل علاقه زیادی به هوای گرم و نور بسیار زیاد دارد. اگر شرایط نگهداری از گل جعفری در آپارتمان را ندارید خرید یا کاشت این گل را به شما پیشنهاد نمی‌شود، چون اگر نور کافی به این گل نرسد گل‌دهی متوقف شده و گیاهتان رشدی علفی پیدا می‌کند.

نور مورد نیاز گل جعفری

نور مورد نیاز گل جعفری

دمای مناسب برای گل جعفری

دما یکی‌دیگر از نکاتی است که در نگهداری و پرورش گل جعفری بسیار دخالت داشته و رشد این گیاه بعد از آبیاری و نوردهی به آن بستگی دارد. در صورتی که گل جعفری را در گلدان و در خانه نگهداری می‌کنید بهتر است آن را در دمای 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید تا بهترین حالت رشدش را داشته باشد.

اگر که این گیاه دوست داشتنی را در باغچه نگهداری می‌کنید و هوا خیلی خیلی گرم بود، بهتر است آن را در سایه ملایم بکارید تا نور فیلتر شده به گل جعفری برسد. این گیاه می‌تواند در دمای 5- تا 15 درجه سانتی‌گراد دوام بیاورد و رشد کند، اما سرمای بیش از حد از رشد جلوگیری کرده و باعث خشکن شدن گیاه می‌شود.

خاک گل جعفری

این گیاه به خاکی نسبتا سنگین با زهکشی بالا نیاز دارد. اگر می‌خواهید از گلخانه‌ها برای این گل خاک تهیه کنید، باید خاک برگ با پرلیت بخرید، اما درصورتی که بخواهید خاک را آماده کنید به انبار بروید و بیلچه خود را بیاورید.قبل از این‌که شروع کنید خاکی شبیه به خاک رس آماده کرده و خاک را با برگ خشک درختان ترکیب کنید. حالا کمی شن نسبتا درشت در خاک بریزید و برای زهکشی مناسب، کمی ماسه در خاک بریزید و مخلوط کنید تا ترکیب خاک برگ یک‌دست شود. خاکی که برای گل جعفری انتخاب می‌کنید بهتر است با کود حیوانی یا شیمیایی ترکیب شده باشد تا رشد گیاه سریع‌تر شود.

خاک گل جعفری

خاک گل جعفری

تغذیه و کوددهی گل جعفری

گل جعفری جزء گیاهانی محسوب می‌شود که کوددهی به آن بسیار مهم است و تاثیر مستقیم روی رشد گیاه دارد. برای کوددهی به گل جعفری می‌توانید از کود حیوانی و شیمیایی استفاده کنید. کود شیمیایی مناسب برای گل جعفری با ترکیب 15-15-15 است. نکته‌ای که باید بسیار به آن توجه شود این است که اگر می‌خواهید از کود حیوانی استفاده بکنید، باید حتما کودها را آفت‌کشی کنید.

معرفی گل زنبق رشتی

معرفی آکالیفا ویلکزیانا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا