مشکلات پوستی /8 بهترین روغن ضروری برای مشکلات پوستی

جمعه 11 شهریور 1401 سلامت
مشکلات پوستی

برخی از بهترین روغن های ضروری برای مشکلات پوستی

مشکلات پوستی :اسانس ها عصاره های گیاهی هستند که حاوی تمام ترکیبات و خواص طبیعی گیاه هستند. آنها معمولاً برای اهداف دارویی، رایحه درمانی و مراقبت از پوست استفاده می شوند.

روغن های ضروری به دلیل خواص آنتی اکسیدانی طبیعی و خواص درمانی خود شناخته شده اند. از آنها در طب سنتی برای درمان بیماری ها و عفونت ها، به ویژه بیماری های پوستی استفاده می شود.

در حال حاضر حدود 100 روغن ضروری در مراقبت از پوست استفاده می شود. بیشتر اینها به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده قوی برای درمان آکنه و سایر عفونت های پوستی توصیه می شوند.

روغن های ضروری دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی طبیعی هستند. آنها به مبارزه با عفونت ها و درمان تعدادی از بیماری های پوستی از آلرژی گرفته تا آکنه کمک می کنند.

توجه: همیشه قبل از استفاده از روغن‌های ضروری، پچ تست را انجام دهید زیرا قوی هستند و می‌توانند پوست را تحریک کنند.

مشکلات پوستی

مشکلات پوستی

1. روغن درخت چای برای پوست های حساس و آکنه

روغن درخت چای یکی از محبوب ترین روغن های ضروری است. حاوی ترکیبی به نام terpinen-4-ol است که دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قوی است.

از این رو، روغن درخت چای به عنوان یک درمان بالقوه برای عفونت های پوستی که باعث آکنه، درماتیت سبورئیک و غیره می شوند، توصیه می شود

چند قطره روغن درخت چای را به 1 قاشق چایخوری روغن حامل(روغن نارگیل-روغن جوجوبا-روغن هسته زردآلو-روغن بادام شیرین و غیره )اضافه کنید و مخلوط روغن را روی ناحیه آسیب پوست بمالید.

 

2. اسانس اسطوخودوس برای التیام زخم

روغن اسطوخودوس یکی دیگر از داروهای قوی برای عفونت های پوستی (به ویژه آنهایی که توسط قارچ ها ایجاد می شوند) است.

اسطوخودوس از زمان های قدیم در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی برای بهبود زخم و بازسازی پوست استفاده می شده است.  حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است.

چند قطره اسانس اسطوخودوس را با 1 قاشق چایخوری روغن حامل (روغن نارگیل-روغن جوجوبا-روغن هسته زردآلو-روغن بادام شیرین و غیره )مخلوط کنید.مخلوط را روی پوست خود بمالید.قبل از شستن اجازه دهید 10 دقیقه بماند.
حداقل دو بار در روز تکرار کنید.

 

3. روغن بابونه برای پوست های خشک

روغن بابونه یک گیاه دارویی است که به دلیل خاصیت آرام بخشش شناخته شده است. دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده و ضد درد (تسکین دهنده) قوی است.

از این رو، بابونه می تواند به تسکین التهاب و تحریک پوست در افرادی که از آکنه، درماتیت، بثورات پوستی و سایر عفونت های پوستی رنج می برند کمک کند.

چند قطره روغن بابونه را به ½ قاشق غذاخوری از هر روغن حامل (روغن نارگیل-روغن جوجوبا-روغن هسته زردآلو-روغن بادام شیرین و غیره )اضافه کنید.آن را روی پوست آسیب دیده ماساژ دهید.دو بار در روز تکرار کنید.

 

4. روغن اکالیپتوس برای آلرژی های پوستی، کبودی ها، بریدگی ها و زخم ها

روغن اکالیپتوس یکی دیگر از درمان های رایج طب سنتی برای چندین بیماری است. حاوی خواص آنتی اکسیدانی، ضد حساسیت و ضد التهابی است که می تواند به تسکین سریع زخم ها و کبودی های دردناک کمک کند.

یک ترکیب فعال، 1،8-سینئول در روغن اکالیپتوس وجود دارد و به سرکوب واکنش های آلرژیک و التیام آلرژی های پوستی کمک می کند.

روغن اکالیپتوس را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون رقیق کنید.آن را به ناحیه آسیب دیده بمالید.

 

مشکلات پوستی

مشکلات پوستی

5. روغن علف لیمو برای عفونت های قارچی

روغن علف لیمو می تواند در درمان عفونت های قارچی پوست مفید باشد

روغن علف لیمو حاوی سیترال است، ترکیبی که دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است. در بسیاری از فرمول های طبیعی مراقبت از پوست برای درمان آکنه و سایر بیماری ها استفاده می شود.
نحوه استفاده:

برای کمک به درمان عفونت های قارچی، روغن علف لیمو را به آب حمام خود اضافه کنید.
روش دیگر، چند قطره روغن بادرنجبویه را به روغن حامل اضافه کنید و مخلوط را دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

6. روغن نعناع برای آفتاب سوختگی

روغن نعناع فلفلی می تواند به تسکین آفتاب سوختگی کمک کند

روغن نعناع حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند به تسکین پوست تحریک شده کمک کند. همچنین دارای SPF بالایی است و از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند.

چند قطره روغن نعناع را با روغن نارگیل مخلوط کنید.این مخلوط را در مناطق آسیب دیده از آفتاب سوختگی بمالید تا بهبودی را بهبود بخشد.

7. روغن شمعدانی برای چین و چروک

اسانس شمعدانی می تواند به رفع چین و چروک کمک کند

روغن شمعدانی با بسیاری از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی مانند ژرانیول و سیترونلول پر شده است.

می تواند به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شما، تقویت سنتز کلاژن و جلوگیری از چین و چروک کمک کند. همچنین مشخص شده است که در درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و درماتیت مفید است.

3-4 قطره روغن شمعدانی را به یک روغن حامل مانند روغن نارگیل اضافه کنید.این مخلوط را دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید.

8. اسانس درخت عرعریا اَبُرس برای سلولیت

اسانس درخت عرعر به عنوان یک راه طبیعی برای جلوگیری از تجمع چربی و سلولیت در زنان تبلیغ می شود. همچنین به مبارزه با التهاب و عفونت های قارچی کمک می کند.

چند قطره اسانس ارس را به 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید.مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید.

 

مشکلات پوستی

مشکلات پوستی

نکاتی که هنگام استفاده از روغن های ضروری باید بدانید

 

-روغن های ضروری بسیار غلیظ هستند و می توانند بر روی پوست خشن باشند. همیشه قبل از استفاده آنها را با روغن حامل رقیق کنید.

-اطمینان حاصل کنید که روغن‌های ضروری که استفاده می‌کنید معتبر هستند زیرا معمولاً توسط FDA تنظیم نمی‌شوند. آنها را فقط از منابع معتبر خریداری کنید.

-همیشه قبل از استفاده از روغن های ضروری روی پوست خود یک تست پچ انجام دهید.

 

 بیشتر بخوانید:روغن جوجوبا/۱۱مزایا شگفت انگیز روغن جوجوبا

خونریزی گوارشی

خونریزی گوارشی /چگونه می توان آن را درمان کرد؟

نشانه کودک بسیار حساس

12 نشانه کودک بسیار حساس و نکاتی برای کمک به آنها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا