مرغ چیمی چوری به همراه سیب زمینی و پیاز – آشپزی

یکشنبه 24 مرداد 1400 آشپزی

طرز تهیه:

فر را تا دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید، یک سینی مخصوص فر را با فویل بپوشانید.موسیر، گشنیز، 2 قاشق غذا خوری روغن، 2 قاشق غذا خوری سرکه، یک قاشق چای خوری نمک و فلفل قرمز را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید. با احتیاط پوست را از روی گوشت مرغ جدا کنید، ترکیب گشنیز را با برس به صورت مساوی روی گوشت بکشید، دوباره پوست مرغ را روی آن برگردانید.

یک قاشق غذا خوری روغن را روی ماهی تابه که آماده کردید بریزید، پودر فلفل قرمز و سیب زمینی را اضافه کنید، آن ها را به هم بزنید تا خوب آغشته شوند. پیاز را به ماهی تابه اضافه کنید، با یک قاشق غذا خوری روغن و یک دوم قاشق چای خوری نمکی که مانده روی آن بریزید. چهار قسمت مرغتان را بچینید، طوری که قسمت دارای پوست مرغ رو به بالا باشد. آن را به مدت 35 دقیقه یا تا زمانی که مرغ کامل بپزد در دمای 425 درجه فارنهایت بپزید. مرغ را روی تخته برش قرار دهید، اجازه دهید 5 دقیقه بماند. پوست را از روی سینه جدا کنید و دور بیندازید. سینه مرغ را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.

کباب کن فر را با بالاترین درجه گرم کنید.ماهی تابه به همراه سبزیجات را به فر بازگردانید، به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات خامه ای شوند آنها را بپزید. مرغ را به ماهی تابه بازگردانید. دو قاشق غذاخوری سرکه باقی مانده را رویش بریزید و در پایان نیز برگ های گشنیز را روی آن بریزید.

اطلاعات تغذیه ای:

موادی که در این دستور پخت آمده است برای 6 وعده می باشد، هر وعده شامل 116 گرم مرغ و یک فنجان سبزیجات می باشد.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا می باشد.

ashe shole galamcar

آش شله قلمکار / طرز تهیه آش شله قلمکار نذری خوشمزه و اصیل

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی با رویه مخصوص وانیلی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا