آشنایی با مرسدس بنز AMG E53

شنبه 8 اردیبهشت 1397 فناوری

 

سری جدیدی از پیشرانه‌های مرسدس بنز با آرایش ۶ سیلندر خطی و کد 53 عرضه می‌شود. مدل AMG E53 در دو نسخه‌ی سدان و استیشن، محصولی از این سری و جایگزین E43 خواهد بود.

فقط حدود دو سال از رونمایی مرسدس‌بنز AMG E43 می‌گذرد؛ اما به‌نظر می‌رسد که عمر این مدل در خط تولید مرسدس کوتاه خواهد بود. جایگزین E43، مدل جدید AMG E53 در دو نسخه‌ی سدان و استیشن است.

Mercedes Benz AMG E53 / مرسدس بنز

در نگاه اول می‌توان گفت که طراحی بدنه‌ی این دو مدل چندان تفاوت ندارد؛ اما E53 با استفاده از پیشرانه‌ی جدید و کنار گذاشتن نوع V شکل، بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هر دو نسخه‌ی سدان و استیشن AMG E53 از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربوشارژ (دو توربوشارژ با طرح بای-توربو) به همراه کمپرسور کمکی الکتریکی EQ بوست استفاده می‌کنند. این پیشرانه پیش از این در مدل‌های دیگر این برند همانند CLS53، CLS450 و S500 نیز استفاده شده است. باتری EQ به‌تنهایی قابلیت تولید ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد؛ اما درکنار پیشرانه‌ی AMG، مجموع قدرت به ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور به ۵۲۰ نیوتن‌متر می‌رسد. برای مقایسه مرسدس AMG E43 با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری توربوشارژ ( دو توربوشارژ با طرح بای-توربو)، ۳۹۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

Mercedes Benz AMG E53 / مرسدس بنز

تمام این قدرت همانند مدل E43 از طریق گیربکس ۹ سرعته‌ی اتوماتیک AMG با بهره‌گیری از سیستم +4Matic به چهار چرخ منتقل می‌شود تا سدان و استیشن E53 در زمانی حدود ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند. پنج حالت رانندگی مختلف شامل اکو، نرم، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی برای E53 در نظر گرفته شده است. با انتخاب پکیج آپشن AMG Driver، نهایت سرعت E53 سدان و استیشن از ۲۴۹ به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد.

Mercedes Benz AMG E53 / مرسدس بنز

مقاله‌ی مرتبط:

تغییرات ظاهری E53 در مقایسه با E43 قابل توجه نیست؛ اما تزئینات کروم در کنار رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی آلومینیومی سبک‌وزن جزو به‌روزرسانی‌های این مدل جدید ذکر شده و کابین E53 نیز با صندلی‌های اسپرت جدید، دوخت‌های قرمزرنگ، فرمان استاندارد و البته نشان‌های AMG در بخش‌های مختلف تزئین شده است. علاوه بر این، آپشن نمایشگر بزرگ‌تر پنل فرمان و سیستم اطلاعات و سرگرمی بزرگ‌تر در بالای کنسول مرکزی نیز برای خریداران در نظر گرفته شده است.

Mercedes Benz AMG E53 / مرسدس بنز


علاوه بر رونمایی از نسخه‌های سدان و استیشن مدل جدید AMG E53، پکیج آپشن اسپرت‌استایل برای تمامی‌ اعضای خانواده‌ی E کلاس مرسدس‌بنز نیز معرفی شد. این پکیج شامل تزئینات جدید بدنه همچون دریچه‌ی کروم سپر جلو و جزئیات کروم و رنگ سیاه براق در عقب می‌شود. مدل‌های E کلاس با پکیج اسپرت‌استایل در کابین به پشت‌سری‌های سیاه‌رنگ، طرح چوب در کنسول مرکزی و پدال‌های فولادی ضد زنگ مجهز می‌شوند.

مرسدس‌بنز AMG E53 سدان و استیشن به‌ ترتیب با قیمت‌های حدود ۸۵ هزار دلار و ۸۸ هزار دلار عرضه خواهند شد که تقریباً در محدوده‌ی قیمت C63 قرار می‌گیرند.

منبع : زومیت

اپل رسما خط تولید روتر ایرپورت را متوقف کرد

دقیق‌ترین واکنش شیمیایی جهان را بشناسید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا