مجله سلامت وزیبایی

چهارشنبه 24 مرداد 1397 سلامت
مجله سلامت وزیبایی

۶خواص درمانی زنجبیل چیست

 

زنجبیل برای قرن‌ها است که در طب، پخت و پز و تولید استفاده می‌شود..زنجبیل منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E،ویتامین گروه B، منیزیم، پتاسیم، فسفر، سیلیکون، آهن، سدیم، کلسیم، روی، و بتاکاروتن است.در این مقاله شما را با ۶ خاصیت ویژه زنجبیل برای سلامتی آشنا می‌کنیم.

۱-زنجبیل اختلالات گوارشی را بهبود می‌بخشد/۲-بیماری‌ها را درمان می‌کند/۳-درد و التهاب را کاهش می‌دهد/۴-قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد/۵-به کاهش وزن کمک می‌کند/۶-زنجبیل داروی مقوی غرایز جنسی است

خواص تخم کتان

 

تخم کتان که گهگاه به آن تخم بزرک هم می‌گویند، منبعی سرشار از مواد مغذی همچون فیبر، منگنز، ویتامین B1، اسید چرب آلفا لینولنیک، و امگا ۳ است.این تخم، از درخت کتان گرفته می‌شود، درختی قدیمی که در مصر باستان و چین بار می‌آید. تخم کتان منبعی برای چربی سالم، آنتی اکسیدان، و فیبر است.تحقیقات اخیر یافته‌اند که این تخم می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی نیز موثر باشد.مصرف تخم کتان، ممکن است از شما در برابر سرطان سینه، پروستات و روده محافظت کند. تصور می‌شود که تخم کتان، بخاطر اینکه حاوی امگا-۳ است، مانع چسبیدن سلول‌های بدخیم به دیگر سلول‌ها شده، و بدین ترتیب از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. خاصیت ضد رگ زایی داشته و از رشد تومورها بواسطه‌ی تشکیل عروق خونی، جلوگیری می‌کند. یک تحقیق آمریکایی که در سی و چهارمین نشست سالیانه‌ی انجمن سرطانشناسی بالینی آمریکا طرح گردید، روشن کرد که مصرف تخم کتان می‌تواند از رشد تومور سرطان پروستات جلوگیری نماید.

چربی سوزی سریع شکم و پهلو

 

چربی شکم را می‌توانید خیلی راحت با اندازه گرفتن دور کمرتان ارزیابی کنید.اگر سایز دور کمرتان بالاتر از ۱۰۲ سانتی‌متر (در مردها) و ۸۸ سانتی‌متر (در زن‌ها) باشد، به آن چاقی شکم می‌گویند.راهکارهای اثبات‌شده‌ای وجود دارد که بتوانید چربی‌های شکمتان را هدف قرار داده و آنها را بسوزانید.

۱. از مصرف شیرینی‌جات، حتی نوشیدنی‌های قنددار، خودداری کنید.

۲. مصرف پروتئین بهترین راهکار درازمدت برای کاهش چربی‌های شکم است.
۳. مصرف کربوهیدرات را در برنامه‌غذایی‌تان محدود کنید.
۴. از موادغذایی پرفیبر بیشتر استفاده کنید.
۵. تمرینات هوازی و ایروبیک برای کاهش چربی‌ شکم بسیار موثر است.
۶. چیزهایی که در روز می‌خورید را ارزیابی کنید.

چندترفند برای مراقبت از دندان‌های کودک

 

خوب حالا که دندان‌های کودک شما در حال رشد است، باید به فکر مراقبت از آن باشید. اگرچه دندان‌های شیری به طور موقت در دهان کودک قرار دارند، سلامت آن‌ها برای لثه کودک و به وجود آمدن دندان‌های دائم ضروری است. به همین خاطر باید مطمئن باشید که دندان‌های در حال رشد کودک به بهترین وجه ممکن مورد مراقبت قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم ترفندها و نکاتی را برای مراقبت از دندان‌های کودک بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

*مراقبت از دندان‌های کودک را قبل از رشد آن آغاز کنید:*بعد از رویش دندان‌ها نیز از آن مراقبت کنید:*دهان کودک را با آب بشویید:*در سن ۲ سالگی از خمیر دندان استفاده کنید:*مصرف فلوراید در کودکان را تنظیم کنید:*به طور منظم برنامه ای برای مراجعه به دندانپزشک داشته باشید

۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها

 

دوباره وقت آن شده که به مناسبت سال نو در مهمانی‌های مختلفی شرکت کنید و مرتبا عکس بیندازید. پس سفید کردن دندانهایتان ضروری است. اما پیداکردن زمان برای مراجعه به دندانپزشک، همیشه ممکن نیست و گاهی اوقات شما نمی‌خواهید که برای کمی‌روشن تر کردن دندانهایتان، مقدار زیادی مواد شیمیایی روی آنها بمالید. خوشبختانه، مجبور نیستید این کار راانجام دهید. فقط کافی است این جایگزین‌های خانگی ساده را امتحان کنید.

۱-*خمیر پراکسید هیدروژن و جوش شیرین*۲-خمیر توت فرنگی*۳-مالیدن موز*۴-شستشو با سرکه سیب*۵-خمیر روغن نارگیل*۶-خمیر زغال چوب

فواید تخم‌‌‌‌‌‌‌مرغ‌ بر روی سلامت

 

دانشکده تحقیقات پزشکی هاروارد تایید می‌کند که مصرف یک عدد تخم‌مرغ در روز خطر ابتلا به بیماری قلبی را در افراد سالم افزایش نمی‌دهد.تخم مرغ که به عنوان یک منبع پروتئین معروف است، به دلیل زرده‌ی تخم مرغ که شامل حدود ۱۸۶ میلی‌گرم کلسترول می‌باشد بد نام شده است، چون این مقدار کلسترول بیشتر از نیمی از مقدار مصرف روزانه‌ی توصیه شده از انجمن قلب امریکاست.نگرانی در مورد کلسترول و تاثیر آن بر قلب، بسیاری از مردم را وادار کرده است تنها از سفیده‌ی تخم مرغ استفاده ‌کنند و یا تخم‌مرغ را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنند. اما چیزهای زیادی در مورد تخم مرغ وجود دارد که ممکن از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید. تخم‌مرغ حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروریست و برای سلامتی مغز و قلب مفید می‌باشد و تامین کننده‌ی یک منبع ضروری از پروتئین است.

راههای پیشگیری از پیری پوست

 

کرم‌ها، لوسیون‌ها، سرم‌ها و سایر مواد ضد پیری در بیشتر منازل یافت می‌شود و ممکن است بتواند فرایند پیری را در افراد کندتر نماید. اما زمانی که صحبت از پیشگیری و حذف خطوط موجود بر روی پوست، چین و چروک و لکه‌های تیره به میان می‌اید، تغییر سبک زندگی یکی از موارد مهم و قابل توجه خواهد بود. در این مقاله قصد داریم ۹ ترفند ضد پیری را بر اساس تحقیقات انجام شده بیان کنیم.

 تا جایی که می‌توانید از نی استفاده نکنید**سیگار نکشید**آنتی اکسیدان مصرف کنید**از غذاهای تخمیری بیشتر استفاده کنید**از پروتئین به اندازه کافی استفاده کنید**مصرف شکر را محدود نمایید**بر روی بالشت ابریشمی بخوابید**به پشت بخوابید**از اسیدهای چرب سالم استفاده کنید

مزایا روغن اسطوخودوس برای رشد مو

همانطور که در مقاله خواص اسطوخودوس صحبت کردیم، روغن اسطوخودوس می تواند به رشد موها کمک کند. بیشتر افراد به خاطر شرایط پزشکی که آلوپسی نامیده می شود موهای خود را  از دست می دهند. آلوپسی بیماری خود ایمنی است که باعث می شود بدن فولیکول های مو را به عنوان یک شیء خارجی بشناسد و آن را رد کند. مزایاروغن اسطوخودوس یک محصول طبیعی برای درمان این شرایط است.روغن های ضروری به رشد موها و نیز درمان بی خوابی، استرس و اضطراب کمک می کنند. این روغن ها می توانند مانع از ریزش موها شوند. گل اسطوخودوس بوی شیرین و نرمی دارد و روغن ضروری از این گیاه استخراج می شود. شما می توانید این روغن را در بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی پیدا کنید. مطالعه انجام شده توسط متخصصان پوست در اسکاتلند نشان می دهد ۴۴ درصد از بیماران مبتلا به آلوپسی که  در این تست شرکت کرده بودند رشد موهای جدیدی را به هنگام ماساژ پوست سر با روغن اسطوخودوس تجربه کردند.  ترکیبی از روغن های ضروری از اسطوخودوس ، آویشن، رزماری و روغن جوجوباست. روغن حامل نیز در این ترکیب مورد استفاده قرار می گیرد که روغن ضروری را رقیق تر می نماید و به رساندن خواص درمانی بدون تحریک پوست کمک می کند.

 

برای رفع گرسنگی چه بخوریم؟

 

شما نیز همیشه احساس گرسنگی می‌کنید؟ در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از غذاهای مفید و قدرتمندی را معرفی کنیم که می‌تواند حس گرسنگی شما را کمتر کند.اگر از مصرف سبزیجاتی با برگ سبز راضی نیستید بهتر است برای یکبار هم که شده از اسفناج استفاده کنید. مطالعات و تحقیقات مختلف نشان می‌دهد ترکیباتی به نام thylakoids باعث آزاد شدن هورمون‌های سیری در بدن می‌شود. برای اینکه بتوانید از اسفناج استفاده کنید بهتر است آن را داخل غذاساز بریزید و سپس آن را در غذاهای مختلف به کار ببرید.

۱-پنیر کلبه**۲-اسفناج**۳-سیب**۴-چاودار**۵-گردو**۶-تخم مرغ**۷- جوی دوسر**۸-تمشک**۹-لوبیا**۱۰ذرت بو داده

 

24 خوردنی که برای کوچک کردن شکم عالیست

رازهای موفقیت رژیم لاغری در دوران شیردهی

کاهش وزن با برنامه غذایی

4 وسیله ارزان قیمت برای کاهش وزن در خانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا