مبل تخت خواب‌شو، تخت 1 طبقه یا 2 طبقه؟ کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 بازار
مبل

مبل تخت‌ خواب‌شو یا تخت خواب؟

آپارتمانی شدن خانه‌های امروزی و کمبود فضا باعث شده که بیشتر افراد در خرید لوازم منزل به سراغ وسایلی بروند که جای کمتری گرفته و بتوانند از حداقل فضا، حداکثر استفاده را داشته باشند. از جمله لوازمی که در زمان خرید آن بحث فضا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تخت خواب است و این مسئله مخصوصا در خانواده‌هایی که تعداد فرزند بیشتری داشته اما اتاق زیادی ندارند، مهم‌تر می‌شود. در این شرایط فرزندان از اتاق هم برای انجام کارهای روزمره مانند درس خواندن و… و هم برای خواب شبانه استفاده می‌کنند، بنابراین استفاده از وسایلی مانند مبل تخت خواب‌شو مناسب‌تر است. البته اینکه مبل تخت‌ خواب‌شو بهتر است یا تخت خواب نیازمند بررسی نکات مختلف دیگری نیز هست که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

انواع مبل تخت خواب‌شو

مبل تختخواب‌ شو یکی از وسایل پرکاربرد منزل است و وجود آن برای خانه‌هایی که فرزندان بیشتری دارند یا اهل مهمانی دادن و رفت و آمد هستند، ضروری است. با استفاده از این مبل‌ها می‌توانید در زمانی که کوتاه فضای نشیمن خود را به فضایی برای استراحت تبدیل کنید. در عین حال زمانی که نیاز به یک فضای نشیمن راحت دارید، به سادگی و با تبدیل تخت به مبل آن را به یک کاناپه یا صندلی مناسب برای نشستن تبدیل کنید.

 

این نوع مبلمان که انواع مختلفی هم دارد برای تمام سنین کاربردی و قابل استفاده است، بنابراین حتی می‌توان از آن به عنوان تخت در اتاق کودک یا نوجوان هم استفاده کرد. بعضی از انواع محبوب مبل‌های تخت‌ خواب‌شو موارد زیر هستند.

  • فوتن یا مبل‌های بالشتکی
  • صندلی‌های تخت خواب‌شو
  • مبل‌های بازشونده

 

نکات مهم در خرید مبل تخت خواب‌شو

مبل‌ تختخواب ‌شو این‌روزها طرفداران زیادی دارد. مخصوصا برای افرادی که تمایلی به خرید تخت ثابت ندارند این مبل‌ها انتخاب بهتری هستند. برای اینکه مبل خریداری شده بیشترین تناسب را با نیاز و خواسته مشتری داشته باشد، بهتر است در زمان خرید نکاتی در نظر گرفته شود:

  • اندازه مبل و چند نفره بودن
  • مبل‌هایی که استفاده نشیمن بیشتری دارند پارچه راحت‌تری نیاز دارند
  • جنس کلاف مبل و مقاومت آن
  • وزن مبل
  • نوع باز و بسته شدن باتوجه به فضا
  • ضخامت تشک

 

راهنمای خرید تخت خواب یک نفره

با وجود مزایای زیاد مبل‌های تخت‌ خواب‌شو بسیاری از افراد خرید تخت‌ خواب را به این مبلمان ترجیح می‌دهند. باتوجه به اینکه تخت خواب ثابت است و امکان جمع کردن آن برای استفاده بیشتر از فضای اتاق وجود ندارد، دقت به فضای اضافه اتاق در زمان خرید ضروری است.

اگر قصد خرید تخت خواب یک نفره را دارید، باید با نکات لازم برای خرید این محصول آشنا باشید و انواع مختلف این نوع تخت را هم بشناسید.

 

انواع تخت یک نفره

تخت یک نفر از نظر سایز و اندازه استاندارد مشخصی دارد، بنابراین تنوع آن بیشتر در شکل ظاهری و جنس تخت است. متریال تولیدی در این تخت‌ها می‌توانند از فلزات، چوب یا پلاستیک فشرده باشند. هم‌چنین از ظر سبک و طراحی نیز این تخت‌ها تنوع زیادی دارند، رایج‌ترین شکل تخت یک نفره مستطیلی شکل است اما گاهی در طرح نیم‌دایره یا طرح ماشین و… هم تولید می‌شود.

 

نکات مهم در خرید تخت خواب یک نفره

برای خرید تخت خواب یک نفره مهم‌ترین مسئله متریالی است که در تولید آن به کار رفته است. چوب محبوب‌ترین جنس در تخت‌ خواب یک نفره است. استاندارد طول و عرض معمولا در تمام تخت‌ها رعایت می‌شود اما ارتفاع بسته به طرح تخت و تشکی که روی آن قرار می‌گیرد، متفاوت است. همچنین در بعضی تخت‌ها یراق یا تزئیناتی وجود دارد که نیاز به روش نگهداری خاصی دارند و در زمان خرید باید به آن توجه کرد. تناسب ابعاد تخت با فضا هم اهمیت زیادی دارد که باید آن را در نظر گرفت.

ضروری‌ترین نکات در انتخاب تخت خواب دو طبقه

یک انتخاب مناسب دیگر برای خانواده‌هایی که تعداد فرزندان آن‌ها نسبت به اتاق بیشتر است و دو یا سه نفر باید در یک اتاق بخوابند، تخت دو طبقه است. برای خرید تخت خواب دو طبقه یکی از نکات مهم ارتفاع تخت است. همچنین متریال و استحکام جنسی که در تولید تخت به کار رفته در این مدل اهمیت بیشتری دارد.

 

برای دسترسی به طبقه بالا در این تخت‌ها یک نردبان یا پله در کنار تخت قرار دارد که جنس آن و فضایی که اشغال می‌کند هم در زمان خرید باید در نظر گرفته شود. نکته مهم دیگر در خرید تخت خواب دو طبقه فاصله بین طبقه پایین با بالا و امنیت طبقه بالاست، این نکته مخصوصا برای خرید تخت کودک اهمیت زیادی دارد.

 

ایران دکور؛ بهترین مرجع خرید انواع مبلمان و لوازم دکوری منزل

در این مطلب با مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید انواع مبلمان تخت خواب‌شو، تخت‌های یک نفره و دو طبقه بید از آن مطلع باشید، آشنا شدید. در نظر گرفتن این نکات خرید را ساده‌تر می‌کند؛ اما اگر علاوه بر راحتی خرید به دنبال تضمین کیفیت و قیمت مناسب هم هستید پیشنهاد ما به شما خرید از ایران دکور است. انواع مبلمان و تخت از بهترین برندها در مدل‌های متنوع در این مجموعه معتبر وجود دارند که کار را برای شما آسان خواهد کرد.

کاربرد پیچ ام دی اف در قفسه ریلی

این غذاها برای گربه خانگی شما مضر هستند.

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا