فیلم کتاب سبز

یکشنبه 27 فروردین 1402 معرفی فیلم

عوامل فیلم کتاب سبز

کارگردان پیتر فارلی
تهیه‌کننده جیم برک
نویسنده برایان کوری

معرفی فیلم کتاب سبز

فیلم گرین بوک در سال ۲۰۱۸ به کارگردانی پیتر فارلی و با بازی ویگو مورتنسن و ماهرشالا علی عرضه شد. این فیلم داستان دو مرد متفاوت از نژادهای مختلف است که در سفری طولانی و پرماجرا به همراه هم هستند. فیلم در مورد تجربیات نژادپرستی، تبعیض و دوستی است که در بین دو شخصیت اصلی شکل می‌گیرد. گرین بوک جایزه اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ را از آن خود کرد.
معرفی فیلم کتاب سبز

معرفی فیلم کتاب سبز

خلاصه فیلم کتاب سبز

فیلم با آغاز فعالیت تونی لیپ به عنوان محافظ آغاز می‌شود. او به عنوان راننده دکتر دان شرلی انتخاب شده است و قرار است در مسیر مشخصی با هم همسفر شوند. شرلی، یک پیانیست با استعداد و نوازنده‌ای مشهور در سبک جاز است. آن‌ها باید به کتاب سبز اعتماد کنند تا آن‌ها را به سمت موسساتی هدایت کند که برای یک شخصیت آفریقایی و آمریکایی، امن‌تر از بقیه مکان‌ها هستند. در طول مسیر، آن‌ها با مشکلات و مسائل نژادی مختلفی روبرو می‌شوند. با این حال، آن‌ها تصمیم می‌گیرند که اختلافات را کنار بگذارند تا بتوانند در این ماجراجویی طولانی مدت زنده بمانند و لذت ببرند.

افتخارات فیلم کتاب سبز

این فیلم به مبارزه با نژادپرستی، تبعیض و دوستی بین دو شخصیت اصلی می‌پردازد. “گرین بوک” جایزه اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ را از آن خود کرد وهمچنین برنده جایزه‌های دیگری همچون جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا برای بهترین فیلم شد.

افتخارات فیلم کتاب سبز

افتخارات فیلم کتاب سبز

معرفی نقش ماهرشالا علی

ماهرشالا علی در این فیلم در نقش یک موسیقیدان بسیار برجسته به نام شرلی ظاهر می شود که از استعداد زیادی در زمینه اجرا به عنوان نوازنده برخوردار است و قادر است تا هر نوع سازی را بنوازد و تخصص اصلی او نواتختن پیانو است ، از طرفی او نیاز به یک راننده قابل اعتماد دارد که آن راننده کسی نیست جز تونی جوان که نقش آن را ویگو مورتنسن برعهده دارد و شخصیتش کاملا متفاوت است با شرلی. مورتنسن برای اولین بار با بازی در فیلم بسیار مطرح ارباب حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسن در نقش آراگون توانست به شهرت فراوانی دست پیدا کند، وی در این فیلم در نقش یک تکاور بسیار حرفه ای ظاهر می شود که در مبارزه قدرت بسیار زیاد دارد

بازیگران فیلم کتاب سبز

  • ویگو مورتنسن
  • ماهرشالا علی
  • لیندا کاردلیانی
  • اقبال طبا
  • دانیل گرین

فیلم دختر گمشده 2021

فیلم‌ ترسناک

معرفی بهترین فیلم‌ ترسناک مرده شریر  The Evil Dead

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا