فیلم سینمایی آتابای

دوشنبه 28 فروردین 1402 معرفی فیلم

عوامل فیلم سینمایی آتابای

کارگردان/ مولف: نیکی کریمی‌

نویسنده/ مترجم:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هادی حجازی فر

 

معرفی فیلم سینمایی آتابای

این فیلم درباره مردی به نام کاظم آتابای است که پس از تحصیل در تهران، به روستای خود بازمی‌گردد و با ساخت و ساز و بومگردی، روستای خود و اطرافش را آباد می‌کند. اما هنگامی که خواهر جوانش خودکشی می‌کند، او با درد و رنج دل خود مواجه می‌شود. این فیلم با بازیگرانی همچون هادی حجازی‌فر ،سحر دولتشاهی ، جواد عزتی و دانیال نوروش و… ساخته شده است و در جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته است. فیلم “آتابای” نه تنها داستان جذاب و دلنشینی دارد، بلکه به بررسی مسائل مختلفی مانند تلاش برای بهبود شرایط زندگی در روستاها، ارتباطات خانوادگی، مسائل روانی و… پرداخته است.

معرفی فیلم سینمایی آتابای

معرفی فیلم سینمایی آتابای

خلاصه فیلم سینمایی آتابای

قصه فیلم آتابای درباره یک مرد جوان است که تازه به میانسالی پا گذاشته است. کاظم آتابای، دانشجوی اهل خوی که برای تحصیل به تهران رفته بود، پس از احساس تحقیر و شکست عشقی، درسش را رها می‌کند و به روستای آبا و اجدادی‌اش بازمی‌گردد. او تصمیم می‌گیرد تا آنجا را آباد کند و به اندازه‌ای بزرگ شود که دیگر کسی نتواند او را تحقیر کند. سال‌ها بعد، آتابای با ساخت‌وساز و بومگردی، روستای خود و اطرافش را آباد کرده است. اما آتابای همچنان از زخم دیگری رنج می‌برد؛ خواهر جوانش سال‌ها قبل خودسوزی کرده و او نتوانسته که نجاتش دهد. پسر نوجوان خواهرش، مهم‌ترین دارایی او در زندگی است…
خلاصه فیلم سینمایی آتابای

خلاصه فیلم سینمایی آتابای

تماشای فیلم سینمایی آتابای برای کودکان

این فیلم به زبان ترکی است و دارای زیرنویس فارسی. از جهتی برای آشنایی فرزندتان با زبان ترکی خوب است اما از طرفی فهم دریافت فیلم را سخت می‌کند زیرا که به زبان فارسی نیست. در این فیلم از الفاظی چون پدر سگ و غیره به تعدد استفاده می‌شود اما همگی به زبان ترکی هستند که زیرنویس می‌شوند. درباره خودسوزی خواهر آتابای به دفعات صحبت می‌شود که ممکن است در ذهن فرزندتان ماندگار شود.

تماشای فیلم سینمایی آتابای برای کودکان

تماشای فیلم سینمایی آتابای برای کودکان

شعار اصلی فیلم سینمایی آتابای

^^ تنها عشق نجاتمان خواهد داد ^^

بازیگران فیلم سینمایی آتابای

  • هادی حجازی‌فر در نقش آتابای
  • سحر دولتشاهی در نقش سیما
  • جواد عزتی در نقش یحیی
  • دانیال نوروش در نقش آیدین
  • یوسفعلی دریادل در نقش پدر کاظم
  • مه‌لقا می‌نوش در نقش سیمین
  • معصومه ربانی نیا در نقش جیران

فیلم برادران لیلا 

فیلم میان ستاره ای

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا