فستیوال فیلم سن سباستین اسپانیا آغاز شد/ حضور فیلم ایرانی «سه رخ»

شنبه 31 شهریور 1397 سینما

فستیوال فیلم سن سباستین اسپانیا آغاز شد/ حضور فیلم ایرانی «سه رخ»

فستیوال فیلم سن سباستین اسپانیا,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
شصت و ششمین دوره فستیوال فیلم سن سباستین اسپانیا از امشب آغاز شد و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، فستیوال سن سباستین اینبار هیچ ستاره هالیوودی را برای فیلم افتتاحیه دعوت نکرد و به سراغ «ریکاردو دارین» هنرپیشه آرژانتینی الاصل که چهره محبوبی در سینما و سینما دوستان اسپانیایی است، رفت. فیلم افتتاحیه این فستیوال «عشق غیر منتظره» اثر «خوان ورا» کارگردان آرژانتینی است که دارین علاوه بر تهیه کننده، یکی‌ از نقش های اصلی‌ این فیلم را بر عهده دارد.

 

دارین که در فیلم ‘همه می‌ دانند’ آخرین اثر «اصغر فرهادی» همکاری داشته، در عشق غیر منتظره نقش همسری را دارد که پس از ۲۵ سال زندگی‌ زناشویی، دچار بحران می‌ شود و کار آنها به جدایی کشیده می شود و این موضوع پرسش هایی‌ درباره عشق و گذر زمان را برای آنها مطرح می‌ کند.

 

بیش از ۲۰۰ فیلم در فستیوال فیلم سن سباستین شرکت می‌ کنند اما فیلم هایی‌ که برای جایزه صدف طلایی مسابقه می‌ دهند، در بخش رسمی‌ این جشنواره قرار دارند.

 

در مسابقه امسال، اسامی سینماگران مولف بزرگی‌ به چشم می‌ خورند. کلر دنی (Calire Denis) فرانسوی و نایومی کاواسه (Naomi Kawase) ژاپنی، دو کارگردان و فیلمنامه نویس بزرگ جهان که همیشه در فستیوال کن و ونیز حضور دارند و پیتر استریکلند (Peter Strickland) بریتانیایی که یکی‌ از اصلی‌ ترین و شگفت انگیزترین فیلمسازان سال های اخیر است، از جمله کارگردانان برای جایزه نهایی این فستیوال هستند.

 

بخش رسمی‌ فستیوال سن سباستین همانند همیشه، نگاه ویژه ای به سینمای اسپانیا دارد. در این رابطه، چهار فیلم اسپانیایی نیز برای دریافت جایزه صدف طلایی رقابت می‌ کنند.

 

بخش مروارید ها 

یکی‌ از جذابیت های فستیوال سن سباستین، بخش مرواریدها می‌ باشد که در آن بهترین فیلم هایی که در کن، ونیز، ساندنس یا برلین مسابقه دادند، گرد هم می‌ آیند.

 

در بین این فیلم ها، یکی‌ به عنوان برنده جایزه بینندگان انتخاب می‌ شود.

 

فیلم های انتخاب شده برای بخش مرواریدهای امسال، بی‌ نظیر می‌ باشند که فیلم ‘سه رخ’ اثر «جعفر پناهی» کارگردان ایرانی در این بخش در کنار فیلم هایی‌ نظیر مرد اول، یک ستاره متولد شد، رم، دختر، پترا شرکت دارد و برای گرفتن جایزه بینندگان رقابت خواهد کرد.

 

جایزه دونوستیا 

فستیوال سن سباستین هر ساله جوایز افتخاری که کارنامه هنری یک هنرپیشه یا فیلمساز را برجسته می‌ سازد، اعطا می‌ کند. امسال «دنی‌ دویتو» هنرپیشه و کارگردان آمریکایی، «جودی دنچ» بانوی بزرگ تئاتر و سینمای بریتانیا و «هیروکازو کورئیدا» کارگردان بزرگ ژاپنی، این جوایز را دریافت خواهند کرد.

 

فستیوال سینمایی سن سباستین اسپانیا از تاریخ ۲۱ تا ۲۹ سپتامبر (۳۰ شهریور تا ۷ مهر)، در شهری با همین اسم در شمال اسپانیا پیگیری خواهد شد.

 

 

مرجع : سرپوش

فیلم خوب برای دوبله کم داریم

رویگری: شجاعت و غیرت ایرانی در مختارنامه معرفی شد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا