6 ضرورت برای داشتن یک رژیم غذایی قلیایی

سه‌شنبه 17 تیر 1399 سلامت
6 ضرورت برای داشتن یک رژیم غذایی قلیایی
در مقاله قبلی دایان در مورد بدن اسیدی و مشکلاتی که اسیدی شدن بدن به وجود می آورد گفتیم و همچنین راهکارهای پیشگیری از اسیدوز یا اسیدی شدن بدن را یادآور شدیم و با توجه راهکارهای پیشنهاد شده یکی از راهکارها داشتن رژیم غذایی قلیایی بود که در اینجا به آن می پردازیم

از علت هایی که باید یک رژیم غذایی قلیایی داشته باشیم:

داشتن یک رژیم غذایی قلیایی  یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش طول عمر و جلوگیری از بیماری ها است.طبق مطالعات انجام شده داشتن یک رژیم قلیایی در  متعادل کردن pH بدن و کسب سلامتی بسیار حائز است. این می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D ، تراکم استخوان کم و موارد دیگر را کاهش دهد.یک رژیم غذایی قلیایی ، همچنین به عنوان رژیم غذایی خاکستر قلیایی شناخته می شود ، به متعادل کردن سطح pH بافت ها و مایعات در بدن از جمله خون و ادرار کمک می کند.

میزان pH  بدن در اندازه گیری اسیدیته یا قلیایی نقش دارد ، بر این اساس مقیاس 0 تا 14. pH 0 از آن کاملاً اسیدی است ، در حالی که pH 14 کاملاً قلیایی است.

برای اینکه از سلامتی مطلوب ، برخوردار  باشیم pH بدنمان باید بین 7.35 و 7.45 باشد .

داشتن یک رژیم غذایی قلیایی و کمک به بهبود کارایی بدن اسیدی

چرا باید یک رژیم قلیایی داشته باشیم :


1- درد و التهاب را کاهش می دهد: رژیم غذایی قلیایی به جلوگیری از التهاب در بدن کمک کند ، و در درمان انواع  درد از جمله کمردرد ، سردرد ، اسپاسم عضلانی ، درد مفاصل و غیره نقش دارد.  مکمل مواد معدنی قلیایی مانند پتاسیم و منیزیم  برای مبارزه با التهاب ضروری هستند. به عنوان مثال ، منیزیم امکان فعال سازی ویتامین D را فراهم می کند ، که برای جلوگیری از درد بسیار مهم است. همچنین داشتن یک رژیم غذایی قلیایی می تواند خطر آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت را کاهش دهد ، اگرچه برای اثبات این اثر مطالعات لازم است.

2. از بروز سرطان جلوگیری می کند: داشتن یک رژیم غذایی قلیایی روشی مؤثر برای کاهش خطر ابتلا به سرطان است. سلول های سرطانی نمی توانند در یک محیط بسیار قلیایی زنده بمانند. به علاوه ، قلیایی از التهاب مزمن جلوگیری می کند که یکی از دلایل مهم سرطان و سایر بیماری های کشنده است.از سویی دیگر ، باکتری ها و سلول های سرطانی در بدن اسیدی رشد می کنند. یک رژیم غذایی با اسید بالا می تواند تعادل pH خون شما را مساعد بیماری های مختلف از جمله سرطان کند .

3. عملکرد ایمنی را تقویت می کند: داشتن یک رژیم غذایی قلیایی که شامل  غذاهای آنتی اکسیدانی فراوان مانند میوه های تازه ، سبزیجات و سبزیجات برگ دار راهکاری  عالی برای تقویت ایمنی  بدن شماست.در حقیقت ، نگه داشتن سطح pH در سمت قلیایی باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما در بهترین حالت کار کند. این به بدن در مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند و زمینه بیماری های خود ایمنی را از بین می برد .همچنین ، یک بدن اسیدی قادر به جذب مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی نیست ، که می تواند منجر به تجمع سموم و پاتوژن ها در بدن شود. این به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

4- از سوزش سر دل جلوگیری می کند

پیروی از یک رژیم قلیایی برای دستگاه گوارش شما نیز بسیار مفید است.و به جلوگیری از ریفلاکس اسید و سوزش سر دل که با یک رژیم غذایی اسیدی مرتبط است کمک فراوانی می کند.برای آرام کردن معده و کمک به دستگاه گوارش با عملکرد صحیح ، غذاهای قلیایی بیشتری بخصوص سیب بخورید.


5- سلامت قلب را بهبود می بخشد:

پیروی از یک رژیم قلیایی تأثیر مثبتی بر سلامت قلب دارد. این در کاهش خطر فشار خون و سکته مغزی نقش اساسی دارد.یک رژیم قلیایی حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه است که سرشار از پلی فنول هستند و ضد التهاب هستند. التهاب یکی از عوامل اصلی افزایش فشار خون و بیماری های قلبی عروقی است. با کاهش التهاب ، خطر ابتلا به پلاک در شریان ها و تشکیل لخته را کاهش می دهید ، که به نوبه خود برای سلامت قلب مفید است.بعلاوه ، پلی فنول ها در جلوگیری از جذب کلسترول بد کمک می کنند. کاهش سطح کلسترول در رگ های خونی به کاهش فشار خون کمک می کند و بنابراین خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.


6. از کمبود مواد مغذی  در بدن جلوگیری می کند

هنگام  داشتن رژیم غذایی قلیایی ، در معرض خطر کمتری از کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، سدیم و پتاسیم قرار دارید.این چهار ماده معدنی به تعادل سطح pH در بدن شما کمک می کند و بیشتر غذاهای قلیایی سرشار از این مکمل ها هستند.

5 راهکار برای پاکسازی و سم زدایی ریه ها :

مواظب ریه های خود باشید و آنها را با این روش ها پاک سازی کنید

چه افرادی آلبالو را با احتیاط بخورند

چه افرادی آلبالو را با احتیاط بخورند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا