شاسی بلند هیبریدی با فناوری آلمانی در راه ایران – فناوری

چهارشنبه 8 شهریور 1396 فناوری

اولریخ والکر مدیرعامل گروه خودروسازی بورگوارد، اعلام کرد محصولات هیبریدی و شاسی‌بلند این برند، در راه ایران هستند.

بیش از پنجاه سال است که خودروسازی بورگوارد آلمان، تولید خاصی ندارد و صرفا به‌عنوان یک نام تجاری در مالکیت خانواده‌ی بورگوارد است. این شرکت در سال ۱۹۲۹، فعالیت خود را آغاز کرد و در دهه‌ی ۵۰ میلادی، در گروه بزرگ‌ترین خودروسازان آلمان قرار داشت. به دلایل اقتصادی، بورگوارد از سال ۱۹۶۱ تعطیل شد و تا سال ۲۰۰۸، در سکوت خبری قرار گرفت. با سرمایه‌گذاری خانواده‌ی بورگوارد و خصوصا نوه‌ی بنیان‌گذار این برند، در کنار چند سرمایه‌گذار چینی، شرکت بورگوارد جان تازه‌ای گرفت و توانست در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵، اولین محصولات جدید خود را معرفی کند. گفته می‌شود که سهام‌دار اصلی این برند، گروه خودروسازی فوتون چین است.

مدیران بورگوارد، محصولات خود را هماهنگ با استانداردهای آلمان معرفی می‌کنند، اما ادعا می‌کنند که می‌توانند با فناوری‌های مدرن تولید در چین، قیمت نهائی را کاهش دهند. اولریخ والکر، مدیر بورگوارد، معتقد است خودروهای این شرکت از محصولات کره‌ای و ژاپنی گران‌تر خواهند بود؛ اما مثل محصولات ساخت فولکس‌واگن، با قیمتی کمتر از بی‌ام‌و عرضه می‌شوند.

Borgward

نسل جدید تولیدات خودرو تحت عنوان BX7 و BX5 جوایز متعددی در بخش طراحی، ایمنی و تکنولوژی در عرصه جهانی به خود اختصاص داده‌اند.

اولریخ والکر به‌تازگی اعلام کرده است:

این برند با احیای تاریخ درخشان خود و با بهره‌گیری از لقبی که رسانه‌ها به تولیدات آن داده‌اند یعنی «لوکس دست‌یافتنی»، به‌زودی تبدیل به یکی از قطب‌های بزرگ تولید نسل جدید شاسی‌بلندها در اروپا خواهد شد و ایران نیز یکی از بازارهای مهم و گسترده برای عرضه این خودروها خواهد بود. مدل‌های هیبریدی و الکتریکی این شرکت پس از اخذ مجوزهای لازم به ایران وارد می‌شوند.

قطعات به‌کاررفته در این خودروها ساخته شرکت بوش آلمان هستند و بهترین طراحان خودروهای لوکس جهان طراحی اتاق و بدنه آن‌ها را بر عهده داشته‌اند. این خودروها با وجود ویژگی‌های فنی و ظاهر منحصربه‌فردی که دارند، از قیمت مناسبی برخوردار هستند و به همین دلیل رسانه‌های جهان محصولات این شرکت را لوکس‌های دست‌یافتنی توصیف می‌کنند.


منبع : زومیت

فناوری میشلن در ارتقاء کیفیت کفش - فناوری

ماهواره‌های دیجیتال گلوب می‌توانند تمام جزئیات زندگی روزمره‌ی انسان‌ها را ثبت کنند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا