سنهایزر HD 820 معرفی شد؛ سلطان ۲۴۰۰ دلاری دنیای صدا – فناوری

دوشنبه 18 دی 1396 فناوری

سنهایزر جدید‌ترین پرچمدار هدفون‌های خود را با نام HD 820 و طراحی پشت‌بسته رونمایی کرد.

زمانی که در رابطه با بهترین هدفون و آرزوی هر عاشق موسیقی سوال می‌شود، عموما تمام پاسخ‌ها به سنهایزر HD 800 S ختم می‌شود. هدفونی که با قیمت بسیار بالای خود، گزینه‌ی اول موسیقی‌سازان و البته آرزوی دست‌نیافتنی بسیاری از کاربران است. حال و با معرفی HD 820 به عنوان پرچمدار جدید محصولات سنهایزر، هیجانی دوباره بین علاقه‌مندان به هدفون‌های حرفه‌ای ایجاد شده‌ است.

سنهایزر HD 820

سنهایزر (Sennheiser) اچ‌دی ۸۲۰، نسخه‌ی پشت‌بسته‌ی اچ‌دی ۸۰۰ اس است که برخلاف نمونه‌ی پیشین، صدای در حال پخش را در محیط اطراف نشر نمی‌دهد. این در حالی است که اچ‌دی ۸۰۰ اس تقریبا حجم صدای برابری در حال پخش را به محیط بیرون نیز ارسال می‌کرد. اما این مشخصه‌ی اچ‌دی ۸۲۰ در نهایت به پیچیده شدن روند طراحی منجر می‌شود. هم‌چنین لرزش مجدد و رزونانس ایجاد شده در این دسته از هدفون‌ها، لطمه‌ی محسوسی به صدای خالص در حال پخش می‌زند. این موضوع دلیل اصلی پشت‌باز بودن هدفون‌های استودیویی و حرفه‌ای هر برند است. 

اما آیا اچ‌دی ۸۲۰ از مشکلات رایج هدفون‌های پشت‌بسته رنج می‌برد؟ سنهایزر برای رفع مشکلات این دسته از هدفون‌ها، روش جدیدی در اچ‌دی ۸۲۰ به کار برده است. این شرکت مطرح دنیای صدا، از شیشه برای پوشش بخش پشتی هدفون بهره برده است که در کنار ارایه‌ی نمای اسکلت فلزی هدفون که امضای این سری است، وجود مشکلات رزونانس را نیز حل کرده است. به گفته‌ی مهندسان سنهایزر شیشه‌ی منحنی گوریلا گلس به کار رفته در بخش پشتیس هدفون، با هدایت امواج به صدا به محفظه‌های خاص جهت جذب آن‌ها، از بروز لرزش‌های اضافه و رزونانس جلوگیری می‌کند.

سنهایزر HD 820

اکسل گریل مهندس باسابقه‌ی بخش مهندسی هدفون‌های سنهایزر در خصوص پرچمدار جدید این برند می‌گوید:

اچ‌دی ۸۲۰ تمام قواعد بازی را تغییر داده است. این هدفون در کنار ارایه‌ی تجربه‌ی بی‌نظیر صوتی، از ایجاد مزاحمت برای اطرافیان نیز جلوگیری می‌کند. اچ‌دی ۸۲۰ شفاف‌ترین صدا را بین تمامی هدفون‌های پشت بسته ارایه می‌دهد.

گریل در ادامه عنوان می‌کند که سنهایزر اچ‌دی ۸۲۰ دقیقا همان صدای ضبط شده را برای کاربران پخش می‌کند. این ادعای بزرگی برای سنهایزر است؛ این شرکت همواره به کیفیت صوتی فوق‌العاده در هدفون‌های پشت‌باز خود شهرت داشته است. ارایه‌ی تجربه‌ی صوتی مشابه با هدفون‌های پشت‌بسته قدم بزرگی برای سنهایزر است.

از دیگر تغییرات HD 820 می‌توان به ابرهای جدید آن اشاره کرد که ترکیبی از چرم مصنوعی و میکروفایبر جهت ایزوله کردن بهتری فضای اطراف گوش کاربران است. سنهایزر همچنین در هدفونن جدید خود از جک ۴.۴ میلی‌متری پناکان بهره برده است که توسط سونی و برای محصولات جدید و حرفه‌ای دنیای صدا توسعه یافته است. این پورت کمی بزرگ‌تر از نمونه‌ی ۳.۵ میلی‌متری متداول است، اما انحراف و نویز کمتری در موج صدا ایجاد می‌کند.

سنهایزر HD 820

سنهایزر اچ‌دی ۸۲۰ ابتدای تابستان ۲۰۱۸ و با قیمت ۲٬۳۹۹ یورو در اروپا و با قیمت ۲٬۳۹۹ دلار در آمریکا به فروش خواهد رسید. 

نظر شما در رابطه با سلطان جدید دنیای هدفون‌ها چیست؟ آیا اچ‌دی ۸۲۰ با طراحی جدید خود می‌تواند تجربه‌ی صوتی بهترین نسبت به نمونه‌های پشت‌باز مانند اچ‌دی ۸۰۰‌ اس ارایه دهد؟


منبع : زومیت

گوش دادن فعال مهمترین مهارت ارتباطی مدیران - فناوری

تنها فراری الکتریکی دنیا؛ 308 GTS مدل ۱۹۷۶ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا