رژیم لاغری برزیلی

شنبه 11 دی 1400 سلامت
کاهش وزن 8 کیلویی

رژیم لاغری برزیلی

رژیم لاغری برزیلی روش های تناسب اندام و لاغری مردم برزیل است که با ماساژ با شن و ماسه، مکمل های غذایی، وعده غذایی، نوع تغذیه و ورزش بیان می شود.همه مردم دنیا برای کاهش وزناز روش هایی استفاده می کنند، مثل کم کردن کالری دریافتی یا خوردن میوه و سبزی یا ورزش منظم اما شیوه اجرای این روش های کلی در میان مردم تفاوت های زیادی
دارد. برزیلی ها روش هایی سنتی و جدیدی بکار می برند که باعث کاهش وزن و لاغری می شود و به رازهای لاغری آن ها معروف است

 

رژیم لاغری برزیلی چیست

رژیم لاغری برزیلی

 

1. ماساژ با شن و ماسه

استفاده از کرم های ساخته شده، شلوارهای لاغری و قرص و دارویی های که باعث نابود کردن چربی ها می شود باعث لاغری نمی شود و این برای تبلیغ و فروش اجناس می باشد ولی در برزیل از این روش برای لاغری از یک روش باستانی استفاده می شود. این روش بدین صورت است که مقداری از شن و ماسه بر روی قسمت هایی از بدن که دارای چربی می باشد را بمالید. این کار باعث تحریک شدن چربی ها و در ادامه گردش خون را شاهد هستیم. این عمل دقیقاً همانند لایه بردار عمل می کند که باعث از بین رفتن سلول های مرده می شود.

2. رژیم غذایی

کشور برزیل علاوه بر جمعیتی زیادی که از نژادهای مختلفی در این کشور زندگی می‌کنند، از رژیم غذایی متنوع، سالم و در حین حال جالبی نیز برخوردار می باشد. این کشور در رژیم غذایی خود دارای تنوع فوق العاده‌ای از غذاهای سنتی است. غذاهایی که هر کدام در تاریخچه‌ی خود همچون تولید مواد خام، سبک پخت و مواد اولیه‌ی مورد استفاده، حاکی روایات و داستان‌های گوناگونی است.یکی از اصول رژیم لاغری برزیلی ضرب المثل آن ها برای لاغری است که می گوید” لوبیا پلو سرو کن”برزیلی ها جدا از انواع و اقسام جشن ها و رسومات شلوغ و پر سر و صدا تقریبا در کنار همه غذاهای شان برنج و لوبیا هم سرو می کنند و بابت همین سنت غذایی کما بیش لاغر هستند. مطالعه ای که انجام شده است، نشان داده است رژیم غذایی حاوی برنج و لوبیا در مقایسه با غذاهای رایج غربی خطر اضافه وزن را تا ۱۴ درصد کاهش می دهد. دلیل این امر پایین بودن چربی و بالا بودن فیبر این غذاست که باعث تثبیت سطح قند خون می شود. در نتیجه می توان با این رژیم غذایی تناسب اندام را حفظ کرد.

رژیم غذایی برزیلی

رژیم لاغری برزیلی

مردم
برزیل بیشتر از مواد غذایی حبوبات و گیاهان از جمله سویا، مخلوط گیاهان، جو و گندم،استفاده می کنند و آن ها را با پینیر و یا میوه می خورند. البته استفاده از این رژیمغذایی باید در کنار شنا یا ورزش های دیگر باشد.
استفاده از یک رژیم غذایی مطلوب، برای داشتن بدنی زیبا و سالم بسیار متعادل است. مردم برزیل از برنج با لوبیا قرمز یا سفید به عنوان وعده غذایی استفاده می کنند.  بیشترین فایده استفاده از برنج و لوبیا فیبر بالای آنها است که در عین حال جذب نمی شوند و باعث نابودی چربی های ذخیره شده می شوند. غذای اصلی مردم برزیل گوشت، برنج و لوبیا است که تمامی این مواد را در یک مایع گیاهی معطر قرار می دهند.

3. مکمل های غذایی

این مکمل غذایی که نسل های اکنون مردم برزیل مصرف می کنند حاوی مقادیری فیبر و امگا 3 است که این مواد در نابود کردن چربی های بسیار کمک می کنند.از طرفی دیگر کارکرد روده ها را بهبود داده و تقویت کننده متابولیسم بدن است. مکمل های غذایی در رژیم لاغری برزیلی، روش بسیار خوب و مفید است ولی در کنار آن ورزش نیز می کنند.

4. وعده های غذایی مردم برزیل

مردم برزیل، صبحانه را مهم‌تر از وعده‌ی ناهار دانسته و سعی می‌کنندتدارک بیشتری را در مورد خوارکی‌ها و مواد تهیه شده، درنظر بگیرند. نکته‌ی مهمدیگری که در مورد رژیم لاغری برزیلی، وجود دارد، علاقه‌ی شدید آن‌ها به مصرفصبحانه‌ی دوم یا ناشتایی (هم به جای ناهار هم به جای ناشتایی از آن استفاده می‌کنند)،نبوده به جز مواقعی که صبح بسیار زود از خواب بیدار شده و شروع به کار می‌کنند. آن‌هامعمولا از ساعت شش صبح تا هشت و نیم صبح در منزل صبحانه‌ی مختصری که به قهوه‌ی صبحمعروف است، میل می‌کنند. موادی که در تهیه‌ی یک صبحانه‌ی برزیلی وجود دارد، بسیارسریع و سبک تهیه‌ شده اما در تعطیلات آخر هفته، صبحانه‌ای کامل‌تر و درواقع کاملا متفاوت با آنچه که در طی هفته میل می‌کردند، سرو می‌شود.

5. تحرک زیاد و ورزش مردم برزیل

تحرک زیاد مردم برزیل از اصول رژیم لاغری برزیلی است؛ از محبوب ترین وزرش های دنیا و مخصوصاً مردم برزیل می توان به شنا اشاره کرد. از فواید شنا کردن لاغری و سفت شدن بدن می باشد و همچنین با شنا کردن می توان به راحتی چند کیلو وزن کم کرد. ورزش و تحرک بالا باعث از بین رفتن چربی ها و در نتیجه سفتی عضلات می شود که هیچ موقع باعث افتادگی پوست نمی شود و باعث ایجاد اندامی زیبا و سالم می شود. 

رژیم لاغری برزیلی

رژیم لاغری برزیلی

6. استفاده از گیاه گوآرانا یا وارنا

در رژیم لاغری برزیلی استفاده از گیاه گوآرانا هم وجود دارد. این گیاه خواص لاغری خیره کننده ای دارد. یک جوانه کوچک قرمز رنگ است که مقادیر زیادی کافئین دارد. کافئین موجود در این دانه دو برابر کافئین موجود در قهوه است که باعث سوزاندن چربی می شود. پس باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. از فواید دیگر این گیاه می توان به بی خوابی، مشکلات قلبی و اضطراب نیز اشاره نمود. اما هنگامی که برای لاغری استفاده می شود بهتر است که آن را با ماست یا کمپوت ترکیب کنید و میل کنید. مردم برزیل این گیاه را در رژیم لاغری خود گنجانده اند. 

رژیم لاغری برزیلی

رژیم لاغری برزیلی

دچار استرس شده‌ای یا اضطراب

دچار استرس شده‌ای یا اضطراب

عوارض خطرناک کوچک کردن معده

عوارض خطرناک کوچک کردن معده

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا