روش های تشخیص و مقابله با هک وای فای

یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 گوناگون

روش های تشخیص و مقابله با هک وای فای

هک وای فای,نرم افزار هک وای فای,هک شدن wi fiراه های پیشگیری از هک وای فای
با افزایش روزافزون هک شدن وای فای، کاربران موظف هستند از راههای جلوگیری از هک شدن اینترنت خود مطلع شوند.

روش های تشخیص هک وای فای:

در صورتی که اینترنت بی سیم خانه یا محل کار شما هک شده باشد، ۳ نشانه واضح خواهد داشت تا از طریق آن به هک وای فای خود پی ببرید:

 

۱. با هک وای فای هزینه اینترنت شما بسیار بیشتر از حد استفاده واقعی شما می شود و یا حجم اینترنت خریداری شده شما خیلی زودتر از موعد مقرر خود به اتمام می رسد.

 

۲. سرعت اینترنت شما بعد از هک وای فای در قبال آن سرعتی که بابت آن پول پرداخت می کنید، بسیار کمتر است.

 

۳. پیام ها، ایمیل ها و برداشت های بانکی غیر موجه و نامربوط دریافت کرده و به طور کلی، اطلاعات شخصی، محرمانه و مالی شما بعد از هک وای فای در معرض خطر قرار گرفته است.

 

هک وای فای اندروید,جلوگیری از هک شدن وای فای,هک وای فایروش های مقابله با هک وای فای مودم

 

راه‌های مقابله با هک مودم وای‌فای

چک کردن روتر:

برای جلوگیری از هک وای فای اولین مرحله که هر کاربری باید با آن آشنا باشد، چک کردن روتر است. اگر همسایه شما در حال استفاده غیر مجاز از اینترنت ارزشمند شما باشد، فعالیت‌های آن در روتر نمایش داده خواهد شد. هرچند، تمام روترهای موجود در بازار توانایی نمایش این اطلاعات را ندارند.

 

برای نمایش اطلاعات روتر و بخش مدیریتی آن، ابتدا مرورگری دلخواه را باز کرده و سپس یکی از آی پی های ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱، ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۵۴ را در نوار آدرس وارد کنید. حال باید نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید که در اکثر مودم‌ها هر دوی آنها به صورت پیش فرض “admin” است.

 

پس از ورود، به دنبال بخشی با عنوان “Attached Devices” یا “Device List” باشید. بعد از پیدا کردن بخش مورد نظر، دستگاه‌هایی که به مودم شما متصل شده‌اند را بررسی کنید. تصویر زیر نمونه‌ای از لیست دستگاه‌های متصل به روتر را نشان می‌دهد:

 

تشخیص هک وای فای،راه‌های مقابله با هک مودم وای‌فای,هک وای فای لیست دستگاه‌های متصل به روتر

 

در این لیست، تمام دستگاه‌های متصل را باید بشناسید. نام‌های غریبه نیز می‌توانند نشانگر اتصال افراد بیرونی باشند. به علاوه در این بخش احتمالا گزینه‌ای برای حذف، پاک کردن یا مسدود کردن دستگاه مورد نظر وجود دارد.

 

توجه: عنوان این بخش در مودم‌های مختلف، متفاوت بوده و برای پیدا کردن آن باید کمی دقت داشت. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند از بخش “Wireless” و سپس “Station Info” در اکثر مودم های تی پی لینک، دستگاه‌هایی که با استفاده از امواج وای فای به روتر متصل شده‌اند را مشاهده کنند.

 

نام اتصال به شبکه مودم وای فای خود را تغییر دهید:

شبکه SSID یا همان Wireless Network Name که نام شبکه اینترنت شما بوده، معمولا به صورت پیش فرض بر روی کلمه “default” یا به نام برند مودم شما نامگذاری شده است. در صورتی که می خواهید از هک شدن وای فای و همیچنین امنیت شبکه وای فای خود را ایمن تر کنید، باید حتما نام آن را تغییر دهید. برای تغییر نام وای فای می توانید از صفحه تنظیمات مودم و بخش wireless settings یا هنگام راه اندازی از قسمت Setup اقدام به عوض کردن نام شبکه اینترنت خانگی خود کنید. برای تعویض یا تغییر نام شبکه، هرگز از نام و نام خانوادگی و یا سایر اطلاعات شخصی خود استفاده نکنید. این کار نه تنها امنیت شبکه اینترنت شما را افزایش نمی دهد، بلکه تاثیری برعکس بر حفاظت اطلاعات شما خواهد گذاشت.

 

در صورت غیرفعال بودن رمز عبور، آن را فعال کنید:

به منظور جلوگیری از هک شدن مودم وای فای باید همواره از رمز عبور های مطمئن و غیر قابل حدس استفاده کرد. با ورود به صفحه تنظیمات مودم خود، می توانید در صورت باز بودن شبکه و غیر فعال بودن رمز عبور، آن را فعالسازی کرده و رمز عبور مطمئنی برای آن بگذارید.

 

«عبارت عبور» در برابر «کلمه عبور»:

انتخاب کلمه عبور مناسب و طولانی می‌تواند به ایمنی بیشتر شبکه اینترنت شما کمک کند. برخی کاربران از کلماتی سخت یا نامفهوم استفاده می‌کنند که شاید هک کردن آنها سخت باشد، اما احتمال فراموش شدن آنها زیاد است. در این صورت شاید بهتر باشد عبارتی طولانی‌تر را به جای یک کلمه عبور کوتاه اما سخت، انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید استفاده از اعداد، علائم مختلف و شکل بزرگ یا کوچک حروف مختلف باعث تقویت ایمنی کلمه عبور و جلوگیری از هک وای فای شما می‌شود.

 

هک وای فای,،راه‌های مقابله با هک مودم وای‌فای,نرم افزار ضد هک اندرویدروش های جلوگیری از هک وای فای

 

طیف سیگنال های منتشر شده از مودم خود را بکاهید:

در صورتی که منزل یا محل کارتان کوچک است و از مودمی با طیف گسترده ای از امواج و سیگنال های وای فای استفاده می کنید، سعی کنید طیف امواج مودم خود را کاهش دهید تا همسایگان و افراد خارج از خانه کمترین احتمال دسترسی را به اینترنت شما را داشته باشند. بدین منظور می توانید با قراردادن مودم زیر تخت و در درون یک جعبه کفش و یا بسته بندی فویلی، سیگنال دهی مودم خود را محدود کنید.

 

فِرم وِیر مودم وای فای خود را بروزرسانی کنید

برای این کار، باید وب سایت سازنده مودم وای فای خود را چک کرده و از بروز بودن فرم ویر روتر مودم خود اطمینان حاصل کنید. برای مشاهده نسخه سیستم عامل کنونی مودم خود می توانید وارد صفحه تنظیمات مودم شده و در قسمت بالای آن نسخه فرم ویر روتر خود را مشاهده کنید.

 

WPS را غیر فعال کنید

WPS که واژه اختصاری Wi-Fi Protected Setup است، به عنوان استاندارد غیرمطمئنی در مودم های اینترنت وای فای شناخته شده است که به کاربران اجازه می دهد بدون استفاده از رمزعبور از پین ۸ رقمی مودم یا فعال کردن دکمه WPS به شبکه وایفای متصل شوند.

 

وای فای و بلوتوث را در صورت عدم نیاز، خاموش کنید

در صورتی که از اینترنت وای فای خانه یا محل کار خود استفاده نمی کنید یا می خواهید از آنجا خارج شوید، سعی کنید حتما مودم وای فای و بلوتوث را خاموش کنید تا بدین وسیله از هک شدن و استفاده سایرین از اینترنت شما جلوگیری به عمل آورید.

 

فیلتر کردن مک آدرس (MAC Address)

لپ تاپ، گوشی موبایل، تبلت یا حتی روتر شما مک آدرس یکتا دارد. به کمک مک آدرس می‌توان گجت های مختلف داخل خانه یا افراد بیرونی که در حال استفاده غیر مجاز از اینترنت شما هستند را شناسایی کرد.

هرچند، تغییر مک آدرس یا جعل آن فوق‌العاده آسان است؛ به همین جهت از آن تنها به منظور مشخص کردن افراد آنلاین و بلاک کردن آنها استفاده می‌شود.

 

جعل، خود یکی از مشکلاتی‌ست که در این بخش وجود دارد. اگر فردی توانایی اتصال به مودم شما را داشته باشد، پس می‌تواند مک آدرس دستگاه‌های متصل شده به روتر شما را نیز مشاهده کند. در این صورت هکر توانایی جعل مک آدرس گجت های دیگر را داشته و به نوعی می‌تواند خود را در لیست سفید شما قرار دهد.

 

در نهایت اگر این آدرس‌ها را فیلتر کنید، هر زمان که قصد اتصال یک دستگاه جدید به روتر خود را داشته باشید، باید مک آدرس را پیدا کرده و آن را به لیست سفید روتر اضافه کنید.

 

NetX PRO، نرم افزاری برای جلوگیری از هک وای فای ( Wi Fi ) اندروید

نرم افزار جلوگیری از هک وای فای ,نرم افزار ضد هک وای فای,هک وای فاینرم افزار جلوگیری از هک شدن وای فای

 

نرم افزار NetX PRO بهترین و کامل ترین نرم افزار مدیریت شبکه وای فای برای سیستم عامل اندروید است.

با استفاده از این نرم افزار می توانید با خیال راحت اینترنت گوشی را از طریق وای فای به اشتراک بگزارید و اگر کاربری بدون اجازه شما به اینترنت متصل شود سریعا مطلع شوید و دسترسی آن را قطع کنید.

 

ویژگی های نرم افزار NetX PRO:

  • نمایش تمامی دستگاه های متصل به تلفن همراه شما
  • نمایش اطلاعاتی مانند مک آدرس، آی پی آدرس و…
  • نمایش موقعیت شبکه بر روی نقشه
  • نمایش سیستم عامل دستگاه های متصل به شبکه و…

 

 

گردآوری: بخش دیجیتال سرپوش

 

isn​a.‎​ir
gadget​news.‎​net
yjc​.‎​ir

مرجع : سرپوش

آشنایی با دانشگاه «لیدن»، قدیمی‌ترین دانشگاه هلند

زوج های مشهور جالب و عجیب دنیا در 100 سال گذشته

زوج های مشهور جالب و عجیب دنیا در 100 سال گذشته

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا