از کاسکاد تا موزه ماتنادران در دیدنی های تور ارمنستان

یکشنبه 22 اسفند 1400 بازار
دیدنی های تور ارمنستان

دیدنی های تور ارمنستان

دره گلها

دره گلها یا زاخکازور یکی از شهر های کوچک در اطراف ایروان میبشد که در این شهر به دلیل وجود کوهستان و تپه های کوهستانی و دره ای پرگل آب و هوا بسیار مطبوع و ییلاقی بوده دره ای در این شهر وجود دارد که در فصل های بهار و تابستان پر از گل های رنگارنگ میشود و دارای تله کابینی برای تردد به بالا و پایین دره میباشد .

دره گل ها محیطی بسیار با صفا و مناسب طبیعت گردی و پیک نیک و گردش دارد و اهالی ایروان نیز زیاد به این شهر می ایند و همین دره در طول زمستان پر از جاذبه های توریستی مخصوص ورزش های زمستانی میشود و بهترین مکان ارمنستان برای اسکی میشود .

از این رو در این شهر چند هتل احداث شده تا در زمستان میزبان توریستهای مختلف شود و همچنین امکانات رفاهی دره گلها روز به روز در حال گسترش میباشد .در این شهر دیدنی های تاریخی و باستانی از دوران دوهزار سال پیش به این طرف مانند چند کلیسا و صومعه و معبد وجود دارد که پس از گردش و تفریح میتوان از آنها نیز بازدید داشت .

دیدنی های تور ارمنستان

دره گلها

موزه ماتنادران

موزه ماتنادران در تور ارمنستان در انتهای خیابان ماشتوتس در یک بلندی بنا شده است و این موزه در کنار موزه ملی تاریخ ارمنستان از مهم ترین موزه های ایروان به شمار میرود موزه ماتنادران بزرگترین گنجینه خطی در دنیا میباشد که در آن بیش از هفده هزار نسخ خطی نگهداری شده .

در ابتدای موزه به بنایی با ستونهای سنگی بزرگ و مجسمه ای بزرگ از یک مرد که در حال یاد دادن به پسر بچه ای میباشد دیده میشود او ماشتوتس است کسی که جایگاه بسیار والایی در ادبیات ارمنستان دارد کسی که الفبای ارمنی را اختراع نموده و به پاس احترام و ارج نهادن زحماتش نام خیابان موزه ماتنادران را ماشتوتس گذاشته و مجسمه وی را در سر در موزه قرار داده اند که در حال اموزش الفبای ارمنی ست .

در این موزه میتوان از انوع کتابهای دستنوشته تاریخی از دوهزار سال پیش به این طرف ، از کتب دارویی و نسخه های پزشکی باستانی و از کتاب های مقدس که در روی عاج فیل حکاکی شده است و همچنین کوچکترین کتاب مقدس دستنوشته دنیا به وزن حدود دویست گرم دیدن نمود .دیدنی های این موزه بسیار شگفت انگیز بوده و این مکان جایگاهی برای نمایش تمدن غنی و فرهنگ و ادبیات دیرینه ارمنی میباشد .

کاسکاد

به گزارش سفر باتو ، بنای کاسکاد یا هزار پله بناییست که در داخل پارکی با صفا و پر از المان های هنری مدرن قرار گرفته است و این بنا را یک معمار مشهور ارمنی پایه ریزی کرده و بسیار معماری جالبی دارد موزه ی کافسجیان در این بنا قرار گرفته است و در بخش بیرونی پر از پله هایی میباشد که مرکز شهر را به بالاترین نقطه شهری رسانده و شبها نورپردازی های ویژه پله ها با آب نما و فواره هایش نمای خیره کننده ای به شهر داده و از بیشتر نقاط شهر قابل رویت میباشد توریستها از پله ها بالا میروند و در آن بالا میتوان تمام ایروان را در زیر پای خود تماشا نمود .

در داخل هم چند طبقه وجود دارد که هر طبقه یک گالری از هنر های تجسمی و هنری بوده و زیباترین و خلاقانه ترین آثار هنری هنرمندان ارمنی در آن به نمایش در امده و با استفاده از پله های برقی میتوان از طبقات دیدن نمود و هر طبقه به بیرون یا پله های بیرونی از طریق یک در راه دارد .این موزه آثار نقاشی آثار مجسمه سازی و گالری های آبگینه و سایر هنرهای مدرن و سنتی ارمنی را در طبقات مختلف خود جای داده است .

هزار پله یا کاسکاد جزو ده دیدنی پربازدید ایروان به شمار میرود که پس از بازدید میتوانید در رستورانهای پارک که در دوطرف پارک قرار گرفته اند بهترین غذاهای ارمنی را امتحان کنید .

دیدنی های تور ارمنستان

کاسکاد

بازار ورنیساژ

این بازار روباز در پارکی در ضلع شرقی میدان آزادی ارمنستان قرار گرفته است و در خیابام آرام میتوان به آن رسید در این بازارچه که در آخر هفته ها برپا میشود فرصت خوبی برای گردش و تفریح و خرید سوغاتی ها و یادگاری های ارمنی ایجاد میشود و بسیار مورد علاقه توریستها میباشد زیرا در آن هر آنچه فکرش را بکنید از لباس های سنتی و بافته های دست هنرمندان ارمنی و اجناس عتیقه و کلکسیونی مانند سوریس های قدیمی نقره قهوه خوری و چایخوری و سایر ظروف و دیوارکوب های عتیقه گرفته تا اجناس دکوری هنری و فرش ها و قالیچه ها ی دستباف زیورالات زنانه و نقاشی ها و تابلوهای نفیس پیدا میشود .

همچنین میتوان از مردم محلی که خوراکی های خوشمزه محلی را میفروشند خرید های خوبی داشته باشید .در این بازار میتوان با یک گردش چند ساعته بسیاری دیدینی های سنتی و محصولات کاردست را به صورت مستقیم از مردم محلی و هنرمندان ایروان خریداری نمود و با قیمت هایی ارزانتر از مراکز خرید و سایر فروشگاه های داخل شهر تهیه نمود .

دیدنی های تور ارمنستان

دیدنی های تور ارمنستان

سفر به تایلند

سفر به تایلند

معبد هارماندیر صاحب هند

معبد هارماندیر صاحب در کشور هند و سفر به باکو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا