دستور پخت شیرینی کشمشی

دوشنبه 14 خرداد 1397 دسته‌بندی نشده
دستور پخت شیرینی کشمشی

شیرینی کشکشی جزو شیرینی هایی است که فوق العاده راحت و سریع درست پخت میشه و مواد اولیه اش هم در اکثر خانه ها در دسترس می باشد.

شیرینی کشمشی
  • مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی
  • تخم مرغ 2 عدد متوسط
  • پودر قند 200گرم
  • روغن جامد 100گرم
  • روغن مایع 10 گرم
  • وانیل 1/4 قاشق چایخوری
  • آرد 150 گرم
  • کشمش حدود 80 تا 100گرم

نان شیرینی کشمشی

اصول پخت نان کشمشی و طرز تهیه شیرینی کشمشی

مرحله اول پخت شیرینی کشمشی

ابتدا پودر قند یا پودر شکر را به همراه روغن جامد و روغن مایع در ظرف هم زن میریزیم و حدود 3 تا 4 دقیقه با هم زن میزنیم تا کاملا مخلوط بشه و به رنگ سفید تبدیل بشه . باید توجه داشته باشید که وقتی مواد خشک هستند با دور کند هم زن و وقتی کمی مخلوط روغن و پودر قند مخلوط شدند و از خشکی در امدن با دور تند هم میزنیم. بعد از سفید شدن مواد تخم مرغ ها را دونه دونه به مواداضافه میکنیم و حدود 30 ثانیه برای هر کدام زمان میدهیم.

یعنی وقتی که تخم مرغ اول مخلوط شد بعد از 30 ثانیه تخم مرغ بعدی را به آن اضافه می کنیمو به همراه آن وانیل را به مواد اضافه میکنیم.

وانیل هایی که اصولا در بازار موجود می باشد به دو صورت وانیل های خالص و وانیل های شکری است که اگر از وانیل های شکری در این شیرینی استفاده می کنید حتما اندازه آن را دو برابر کنید در غیر این صورت نباید از وانیل بیشتری استفاده کنید چون باعث تلخی شیرینی می شود.

شیرینی های خانگی و انواع شیرینی ها

آموزش طرز تهیه شیرینی کشمشی

مرحله اضافه کردن آرد در پخت شیرینی کشمشی

بعد از اینکه تخم مرغ دوم ما مخلوط شد با دور کند همزن آرد را کم کم اضافه میکنیم در حدی که فقط با موادمخلوط شودقاشق هم میزنیم بعد کشمش ها را که قبلا شسته و با کمی آرد مخلوط کردیم به ترکیب موادمان اضافه میکنیم و با قاشق هم میزنیم .

شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه

اگر تمایل داشته باشید شیرینی تان کشمش بیشتری داشته باشد می توانید میزان کشمش را به 100 گرم هم تبدیل کنید ولی دقت کنید که از 80 گرم کمتر نشود.برروی سینی فر کاغذ روغنی قرار میدهیم بدون اینکه روغنی به سینی یا کاغذ بمالیم بعد از مواد با کمک قاشق مربا خوری به مقدار کم با فاصله در سینی پر میکنیم و در فری که از قبل به مدت یک ربع با حرارت 200 درجه ( سانتی گراد ) یا 400 درجه (فارنهایت) آماده کردیم در طبقه بالای فر به مدت 10 تا 12 دقیقه قرار میدهیم .دقت کنید که تا شیرینی طلایی شد آن را از فر خارج کنید چون حرارت سینی هم در طلایی شدن شیرینی تاثیر گذار است.

منبع:نمناک

با اسموتی، شکم آب کنید

دستور تهیه اسموتی هلو به ۵ روش

دستور تهیه انواع دسر با کاکائو

دستور تهیه انواع دسر با کاکائو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا