خودروهای الکتریکی در آینده، پاک‌ تر خواهند بود

سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1397 فناوری

 

نتایج بررسی یک تیم تحقیقاتی در اروپا نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۴۰، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد از خودروهای الکتریکی بدون اثرات زیست محیطی هستند.

در حال حاضر خودروی الکتریکی به عنوان پاک‌ترین محصول در سبد خودروسازان معرفی می‌شود، اما واقعیت این است که باتری‌های کنونی مورد استفاده تا حدودی می‌توانند باعث آلودگی محیط زیست شوند. اثرات زیست محیطی باتری خودروهای الکتریکی باعث شده است تا گروهی از محققان در این زمینه، ابتکاراتی انجام دهند. با این حال انتظار می‌رود که خودروهای کاملا الکتریکی در آینده، بیش‌تر از قبل؛ دوست‌دار محیط زیست باشند. کارشناسان انتظار دارند که این میزان تا سال ۲۰۴۰ حداقل به ۳۰ درصد و در بهترین شرایط به ۷۰ درصد برسد. این نتیجه‌گیری یک تیم تحقیقاتی از موسسه پل شرر در سوئیس، دانشگاه لیدن (هلند) و آژانس ارزیابی محیط زیست هلند (PBL) است، که ارزیابی طول عمر (LCA) را در این زمینه انجام داد.

nissan leaf electric car / خودروی الکتریکی نیسان لیف

در این مطالعه، عوامل جدید مانند تغییر در الگوهای رانندگی با توجه به ظهور فناوری خودروی خودران و متصل و تغییرات ایجاد شده در بخش خودروهای الکتریکی بررسی شده است. خودروهای الکتریکی آینده باید با تاکید بر فناوری پیشرفته، حدود ۲۰ درصد اثرات زیست محیطی کمتری در مقایسه با سایر خودروهای جاده‌ای داشته باشند و بسته به عوامل دیگر، بهبودی کلی این اثرات بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خواهد بود.

تیم تحقیقاتی اروپایی در پایان بررسی خود این‌طور نتیجه‌گیری می‌کند:

اثرات زیست محیطی خودروهای الکتریکی (EV) مجهز به باتری در آینده بسیار مهم و قابل توجه است؛ لذا انتظار می‌رود که آن‌ها سیستم‌های حمل‌ونقل آینده باشند. مطالعات قبلی این اثرات را به شدت متغیر نشان داده‌اند، اگر چه هنوز دلایل مشروحی برای این تغییر و عدم قطعیت وجود ندارد. بررسی ما کمک می‌کند که این شکاف با استفاده از آزمون حساسیت مونت کارلو و آنالیز حساسیت کلی پر شود؛ به این صورت که پارامترهای نامشخص معلوم می‌شود و همچنین دو عامل اضافی به موارد قبلی می‌افزاید که پیش از این در زمینه خودروهای الکتریکی مطرح نشده‌اند. در ادامه ما نتایج سناریوهای مشخص شده در شکل زیر را برای مدل ارزیابی نهایی در پایگاه داده طول عمر ترکیب می‌کنیم، که باعث می‌شود اثر تغییرات بخش الکتریکی بر مسئولیت زیست محیطی تولید و بازسازی خودروهای برقی آینده مشخص شود. در نتیجه مشخص شد که خودروهای الکتریکی در آینده نسبت به محصولات برقی کنونی، بین ۴۵ تا ۷۸ درصد اثرات کمتری بر تغییرات آب‌وهوایی و زیست محیطی دارند. در میان نتایج به دست آمده، استفاده از انرژی الکتریکی برای شارژ به عنوان بزرگ‌ترین عامل تغییرپذیری معرفی شد؛ در حالی که اندازه خودروی الکتریکی، طول عمر، الگوهای رانندگی و اندازه پکیج باتری مورد استفاده به شدت در میزان تغییرپذیری موثر هستند. همچنین ما نشان دادیم که وقتی اثرات مخالف خودروی الکتریکی را در نظر بگیریم، تغییرات این بخش الزامی است. در حالی که اگر این اثرات مخالف نادیده گرفته شوند، نتایج می‌توانند حتی تا بیش‌ از ۷۵ درصد نیز منظور شوند.

electric car / خودروی الکتریکی

طی دهه اخیر، وقوع تغییرات شدید آب‌وهوایی، گرمایش جهانی و آب شدن یخ‌های قطبی، تخریب لایه اٌزٌن و مواردی از این قبیل، نگرانی‌های زیادی را برای دولت‌ها به وجود آورده است. این تغییرات باعث شد تا توافقنامه آب‌وهوایی پاریس در سال ۲۰۱۵، دولت‌های جهان را به اعمال سیاست‌هایی برای حمایت از محیط زیست مکلف کند.

منبع : زومیت

جان کوم، مدیرعامل واتساپ، فیسبوک را ترک می‌کند

۱۰ ویژگی برتر آپدیت آوریل ویندوز 10

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا