تا سال ۲۰۲۵ تمام محصولات DS الکتریکی خواهند بود

شنبه 15 اردیبهشت 1397 فناوری

 

خودروساز لوکس DS از ارائه چند مدل خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ خبر داد که در میان آن برخی محصولات به صورت پلاگین هیبرید خواهند بود.

همیشه نمی‌توان آن‌جور که باید در مورد برند لوکس DS اتومبیلز متعلق به گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) صحبت کرد، اما اکنون خوشحال هستیم که می‌توانیم خبرهای تازه‌ای از خودروساز فرانسوی منتشر کنیم. DS با اعلام برنامه‌هایی از راه‌اندازی چند مدل‌ خودروی هیبریدی و خودروی تمام الکتریکی تا اواسط دهه آینده خبر داد و به نظر می‌رسد که عزم خود را برای سرمایه‌گذاری هنگفت در بخش خودروی الکتریکی جزم کرده است. از سال ۲۰۲۵ تمام مدل‌های جدید DS به گونه‌ای الکتریکی می‌شوند و برخی از پیشرانه‌های احتراق داخلی کنونی نیز به طور کامل حذف می‌شوند.

DS 7 crossover / کراس‌اور DS 7

اما هنوز فاصله طولانی تا سال ۲۰۲۵ باقی مانده است و نمی‌دانیم که تا آن زمان چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؛ DS خود را برای ارائه یک خودروی پلاگین هیبرید مجهز به پیشرانه بنزینی در ترکیب با موتور الکتریکی آماده می‌کند. نام کامل این مدل DS 7 کراس‌بک ای-تنس 4×4 خواهد بود و در واقع نسخه هیبریدی نیمه الکتریکی از مدل معمولی خودروی DS 7 معمولی به شمار می‌رود که در این‌جا نمایش داده شده است. یک کراس‌اور کاملا لوکس که تا سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود و خریداران باید تا آن موقع صبر کنند.

برند لوکس فرانسوی در حال حاضر جزئیات کم اما جالبی از خودروی پلاگین هیبرید آینده خود منتشر کرده است؛ گفته می‌شود که این مدل مجهز به سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود و خروجی ترکیبی پیشرانه و موتور الکتریکی به ۳۰۰ اسب بخار می‌رسد. در حالت تمام الکتریکی بیشینه شعاع حرکتی خودروی هیبریدی به ۵۰ کیلومتر طبق چرخه تست جهانی WLTP محدود می‌شود، در حالی که تحت چرخه جایگزین NEDC این میزان کمی خوش‌بینانه‌تر و بیش‌تر خواهد بود.

DS 7 crossover / کراس‌اور DS 7

مقاله‌های مرتبط:

در هفته‌های آینده DS اولین مدل کاملا الکتریکی خود را قبل از آوردن آن به نمایشگاه خودروی پاریس معرفی خواهد کرد؛ نمایشگاه خودروی پاریس در اوایل ماه اکتبر افتتاح می‌شود و DS احتمالا حضور پررنگی در آن خواهد داشت. هنوز هویت خودروی الکتریکی آینده DS تائید نشده است، اما برخی معتقد هستند که خودروی DS 3 کراس‌بک به طور کامل از سیستم محرکه الکتریکی استفاده می‌کند.

همانطور که برای برند لوکس خودروساز مناسب مناسب به نظر می‌رسد، DS راه را برای حرکت گروه PSA به سمت تولید خودروی الکتریکی هموار می‌کند؛ گروه خودروسازی پژو سیتروئن قصد دارد طی سال‌های آینده از ۴۰ مدل الکتریکی در پنج برند زیرمجموعه خود شامل DS، پژو، سیتروئن، اوپل و واکسهال (Vauxhall) رونمایی کند. اوپل و واکسهال که به تازگی به جمع برندهای زیرمجموعه گروه PSA پیوسته‌اند، در حال تطبیق خود با برنامه جدید گروه هستند و خود را برای ارائه اولین مدل‌های الکتریکی در سال‌های آینده آماده می‌کنند. گروه پژو سیتروئن همانند سایر خودروسازان برتر بازار جهانی، در راستای عمل به تعهدات توافقنامه آب‌وهوایی پاریس برای کاهش آلودگی و اثرات زیست محیطی برنامه‌ریزی می‌کند. اگرچه ممکن است فرآیند طراحی و ساخت مدل‌های الکتریکی کمی زمان‌بر باشد، اما قطعا آینده روشن است و تا سال ۲۰۲۵ می‌توان به بخشی از اهداف دست یافت.

منبع : زومیت

پروازی که رکورد طولانی‌ترین سفر هوایی را خواهد شکست

تصویری از وان‌ پلاس 6 در کنار آیفون 10 اپل منتشر شد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا