خواص انار برای بدن

شنبه 7 اسفند 1400 گوناگون ، سلامت
خواص انار

خواص انار

به گزارش مجله دایان انار می تواند مشکلاتی را که عامل درد و التهاب هستند، از بدن ما دور کند و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. جالب است بدانید که اگر روزی یک عدد انار بخورید، تغییرات مختلفی در بدن رخ می دهد

 

 

انار تو قرمز

 دور کردن ویروس ها و آنفولانزا های فصلی

آب، دانه و حتی پوست انار می تواند یک سپر محافظتی برای بدن بسازد. آب انار شما را از حمله ویروس ها و غذاهای عفونی محافظت می کند. همچنین عصاره انار یک منبع غنی از ویتامین c است که بدن را در برابر آنفولانزا مقاوم خواهد کرد.

 کاهش فشار خون بالا

خواص آنتی اکسیدانی انار فشار خون بالا را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد افرادی که از مشکلات فشار خون بالا رنج می برند، با مصرف حداقل 240 میلی لیتر آب انار  در روز می توانند نتایج خوبی را مشاهده کنند؛ البته آب انار طبیعی که هیچ نوع شکری نداشته باشد. انار همچنین می تواند پتاسیم بدن را تامین کند. 100 گرم انار؛ 236 گرم پتاسیم دارد که به سلامت استخوان ها و عملکرد قلب کمک خواهد کرد. اب انار برای کاهش فشار خون

  بهبود مشکلات گوارشی

افرادی که با بیماری هایی مثل بیماری کرون دست و پنجه نرم می کنند، احتمالاً می دانند که چه غذاهایی بخورند تا وضعیت گوارشی آن ها بهبود پیدا کند. یکی از این مواد انار است. وجود باکتری ها داخل شکم و معده عامل ایجاد التهاب شدید هستند که یکی از راه حل های به اثبات رسیده برای رفع آن ، مصرف میوه انار است. عصاره انار یک مدافع عالی و حمله کننده در برابر باکتری هایی است که عامل ایجاد درد هستند.

  تقویت حافظه، مخصوصاً آنهایی که با آلزایمر مبارزه می کنند

مطالعاتی انجام شد که در آن به بیمارانی که جراحی قلب داشتند، قرص انار دادند. اولین قرص یک هفته قبل از جراحی بود و دومین قرص شش هفته بعد از جراحی بیماران ؛ سپس متوجه شدند که حافظه آنها بعد از جراحی هیچ تغییری نکرده است و حتی بهتر از قبل هم شده است. از طرف دیگر بیمارانی که این قرص را مصرف نکرده بودند، با مشکلاتی در حافظه مواجه شدند که بعد از جراحی اتفاق افتاده بود. پزشک  مربوط به این تحقیق؛ اظهار داشت که مصرف قرص های انار به ایجاد نورون های بیشتر در مغز کمک کرده است. مصرف مکمل های انار در سنین جوانی می تواند خواص شگفت انگیزی برای پیشگیری از چنین بیماری هایی را به همراه داشته باشد.تقویت حافظه با مصرف انار

 متعادل کردن اثرات دیابت

تحقیقات نشان می دهد که سطح بالای قند به دلیل دیابت می تواند با مصرف روزانه انار کنترل شود . این میوه اثر فشار اکسیداتیو را کاهش می دهد که علت اصلی دیابت است. همچنین کلسترول نوع بد را در بدن می کاهد و به کاهش سطح قند خون کمک می کند. بیماران دیابتی باید به مصرف روزانه انار اهمیت بدهند اما باید مراقب باشند از آب انار هایی که حاوی شکر است، استفاده نکنند.

 افزایش سلامت استخوان و کاهش درد آرتروز

مطالعاتی در سال 2011 انجام شد که نشان می داد روغن دانه انار سوزش مفصل ها را از بین می برد. همچنین دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که آنتی اکسیدان های این میوه با آرتروز مبارزه می کند. همچنین برای بهبود عملکرد استخوان و افزایش قدرت، از آن استفاده می کردند. مطالعاتی هم در سال 2016 نشان داد افرادی که روزانه 200 میلی لیتر آب انار خورده اند، بعد از 6 هفته عملکرد فیزیکی و وضعیت استخوانی بهتری داشتند.افزایش سلامت استخوان

فواید خوردن انار قبل از خواب

به دلایل عنوان شده در ادامه ی این بخش از بهداشت و سلامت نمناک هر شب انار بخورید:

  • انار منبع غنی ویتامین C است و با خوردن یک عدد انار در روز نیاز خود به این ویتامین را تامین کنید.
  • انار سرشار از آنتی اکسیدان هایی نظیر پونیکالاجین و پونیکالین است. آنتی اکسیدان ها  در درمان التهابات مزمن و از بین بردن رادیکال های آزاد مفیدند .آنتی اکسیدان ها منجر به کاهش رشد سلول های سرطانی و در برخی موارد مرگ آن ها می شوند.
  • انار با مهار تولید آنزیمی که منجر به تخریب غضروف ها می شود، منجر به کاهش التهاب مفاصل می شود.
  • انار موجب کاهش امراض قلبی و جلوگیری از سفتی و ضخیم شدن عروق و همچنین کاهش فشار خون و کلسترول می شود.
  • مصرف انار، با آسیب های پوستی و آکنه مبارزه می کند و توانایی محافظت پوست در برابر خورشید را افزایش می دهد.
  • آنتی اکسیدان قوی در انار ، فولیکول های مو را تقویت می کنند و گردش خون را بهبود می بخشند.
  • مصرف انار به تسکین عفونت های دستگاه ادراری و آسانی جریان ادرار کمک می کند.
  • میزان بالای آهن در انار به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند.
  • انار غنی از فیبر رژیمی است و به تنظیم حرکات روده کمک می کند.ا
  • اگر می خواهید نوزادی زیبا داشته باشید در دوران حاملگی در آخر شب انار بخورید.اب انار

فواید خوردن انار به صورت ناشتا

بر طبق توصیه متخصصان طب سنتی انار را ناشتا بخورید:متخصصان طب سنتی توصیه می کنند صبح ناشتا انار را به صورت دمنوش بخورید. دمنوش انار و گلپر یکی از بهترین دمنوش ها است که معده را پاکسازی و خون را تصفیه میکند، پوست را شاداب نگه میدارد، با خواص آنتی اکسیدانی؛ دشمن سرطان و آلزایمر است، دفع کننده چربی و سموم بدن است.

برای تهیه  دمنوش انار و گلپر 3 عدد انار را دون کنید و در قوری بریزید سپس یک لیوان آب جوش یا آب انار بر روی آن بریزید و گلپر، نبات و چوب دارچین را اضافه کنید و قوری را روی حرارت غیر مستقیم ( کتری یا وارمر ) قرار دهید و بگذارید حداقل یک ساعت روی شعله غیر مستقیم باشد تا کاملا رنگ بگیردخوردن انار به همراه هسته مانند یک ملین عمل می کند و خوردن انار یا آب آن به تنهایی سوء هاضمه آور بوده و سوزش معده به دنبال دارد. مصرف انار با گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفاخ بودن را از این میوه می گیرد.

خواص بی نظیر سبوس برنج را بدانید

بهترین سن برای ارتودنسی

بهترین سن برای ارتودنسی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا