خاصیت درمانی نارگیل خشک

دوشنبه 27 دی 1400 سلامت
آیا نارگیل کلید کاهش وزن است

نارگیل یکی از میوه های پر خاصیت و لذیذ است که خاصیت درمانی دارد ولی خواص درمانی نارگیل خشک زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.

 

 خاصیت درمانی نارگیل خشک

خاصیت درمانی نارگیل خشک

خاصیت درمانی نارگیل خشک

 

به نقل از العربیه، نارگیل میوه‌ی آبداری است که پس از خشک شدن تمام رطوبت خود را از دست می‌دهد.با وجود از دست دادن آب، نارگیل خشک فواید درمانی بسیاری دارد. بحثی که نارگیل حاوی چربی اشباع نشده است در مورد نارگیل خشک اصلا صادق نیست، زیرا چربی اشباع شده و کلسترول ندارد.خواص درمانی و خوشمزگی نارگیل خشک در بسیاری از نقاط جهان محبوبیت دارد.نارگیل خشک حاوی مواد غذایی اساسی همچون فیبر، مس، منگنز و سلیسیم است. برای یک زندگی سالم نارگیل خشک بهترین خشکباری است که می‌توانید در رژیم غذایی خود وارد کنید.

۱- قلب سالم

نارگیل خشک از نظر فیبر غنی است و به سلامتی قلب کمک می‌کند. مردان به ۳۸ گرم فیبر و زنان به ۲۵ گرم فیبر نیاز دارند. با خوردن نارگیل خشک تمامی فیبر مورد نیاز خود را تامین می‌کنید که باعث سلامتی قلب شما می‌شود.

۲- بهبود عملکرد مغز

اگر خواهان مغزی تیزهوش هستید نارگیل خشک را در برنامه غذایی خود وارد کنید. تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد نارگیل خشک عملکرد مغز را تقویت می‌کند. نارگیل خشک می‌تواند جلوی پیشروی بیماری‌های مغزی مانند الزایمر را بگیرد.

۳- سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

با ۵.۲ میلیگرم سیلیسیم، نارگیل خشک سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. با خوردن نارگیل خشک خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها کاهش می‌یابد.

۴- جلوگیری از ناباروری مردان

نارگیل خشک با مواد معدنی‌اش واقعا جلوی ناباروری مردان را می‌گیرد. علم پزشکی در آزمایش‌های مختلف این موضوع را به اثبات رسانده است. با مصرف نارگیل خشک بدن سلنیوم تولید می‌کند که مانع ناباروری مردان می‌شود.

۵- کاهش کم خونی

زنان به ویژه در بعضی از سنین دچار کم خونی می‌شوند. این بخاطر کمبود آهن در بدن است و می‌تواند مشکلات بهداشتی زیادی را بوجود بیاورد. نارگیل خشک که سرشار از آهن است می‌تواند جلوی کم خونی را بگیرد. کمی نارگیل خشک به غذای خود اضافه کنید و نتیجه آن را ببینید.

۶- کاهش خطر سرطان

بسیاری از مواد غذایی موجود در نارگیل خشک می‌توانند با سلول‌های سرطانی مبارزه کنند. با نارگیل خشک به ویژه جلوی سرطان روده و پرستات را بگیرید.

۷- مشکلات گوارشی را فراموش کنید

نارگیل خشک بسیاری از مشکلات گوارشی مانند یبوست، زخم اثنی‌عشر و هموروید را برطرف می‌کند. نارگیل خشک عوارض جانبی ندارد و در هر سنی که باشید می‌توانید آن را مصرف کنید.

۸- جلوگیری از آرتروز

با خوردن روزانه نارگیل خشک از مشکلاتی مانند آرتروز (درد مفاصل) و پوکی استخوان جلوگیری کنید. نارگیل خشک مواد معدنی بسیاری دارد که به تقویت مفاصل شما کمک می‌کند و بدن شما را سالم نگه می‌دارد.

 

خاصیت درمانی نارگیل خشک

چای هندی

چای هندی

مقابله با چروک دور چشم

مقابله با چروک دور چشم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا