حمل و نقل عمودی، پدال زدن به جای آسانسور – فناوری

جمعه 30 تیر 1396 فناوری

گروهی از دانشجویان انگلیسی نوع جدیدی از دوچرخه را طراحی کرده‌اند که به جای حرکت رو به جلوی افقی، به صورت عمودی حرکت می‌کند.

تیمی از فارغ‌التحصیلان دانشکده‌ی طراحی لندن دست به طراحی و ساخت دوچرخه‌ای با قابلیت حرکت عمودی زده‌اند. در طراحی آنها فرد می‌تواند با پدال زدن، حرکت عمودی انجام دهد. این ایده می‌تواند راه‌کاری تازه و همگام با سلامتی برای جایگزینی آسانسور‌ها باشد.

دوچرخه عمودی

النا لاریبا، از اعضای تیم و صاحب اصلی ایده‌ی دوچرخه‌ی عمودی در مورد محصول خود می‌گوید: 

در حال حاضر دو مدل حمل‌و‌نقل برای حرکت‌های عمودی وجود دارند؛ استفاده از راه‌ پله یا آسانسور. راه پله معمولا حجم زیادی از ساختمان را به اشغال خود درمی‌آورد، آسانسور نیز گران و  انرژی بالایی را برای فعالیت نیاز دارد. ایده‌ی ما درجایی میان این دو مدل از حمل‌و‌نقل قرار می‌گیرد. ایده‌ی ما کاهش فضای اشغال شده و کاهش انرژی مصرفی است.

دوچرخه عمدی

با توجه با اطلاعات منتشر شده در وبسایت این استارتاپ، پروژه‌ی Vycle به این زودی‌ها وارد بازار نمی‌شود. با توسعه‌ی بیشتر و دقیق‌تر، این محصول می‌تواند به عنوان گزینه‌ای مطلوب در فضای شهری به کار گرفته شود. مزیت‌های اصلی ویکل عدم نیاز به فضای زیاد در طراحی‌ ساختمان، صرف انرژی کم و هم‌راستا با سلامتی انسان هستند. باید در نظر داشت که به دلیل کمبود فضاهای شهری، ارتفاع ساختمان‌ها افزایش خواهد یافت و ایده‌ی دوچرخه‌ی عمودی می‌تواند مشکلات زیادی را حل کند.


منبع : زومیت

زایس پتنت سیستم دوربین چرخان را برای زوم اپتیکال ثبت کرد - فناوری

داستان برند: موتورولا؛ اولین تولیدکننده تلفن همراه - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا