جگوار XE SV پروژه 8، معرفی شد – فناوری

چهارشنبه 7 تیر 1396 فناوری

دپارتمان خاص تقویت و بهینه‌سازی خودروها در گروه جگوار لندروور، از قدرتمندترین جگوار تاریخ رونمایی کرد. این خودروی سدان با قدرت ۶۰۰ اسب بخار، توانایی رسیدن به سرعت‌هایی بالاتر از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

بخش تیونینگ جگوار (Special Vehicle Operations) به اختصار SVO نام دارد و پیش از این، با معرفی خودروی F تایپ پروژه 7 در سال ۲۰۱۴، خبرساز شده بود. آخرین دستاورد این نهاد، جگوار XE SV پروژه 8 است که یک مدل چهاردر دست‌ساز با سیستم دو دیفرانسیل و پیشرانه‌ی قدرتمند محسوب می‌شود. تنها ۳۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و همگی با دقت ساخت بسیار بالا، تحویل خریدران منتخب جگوار خواهند شد.

مدل XE SV پروژه 8، از نسخه‌ی بهینه‌سازی شده‌ی پیشرانه‌ی سوپرشارژ ۵ لیتر و ۸ سیلندر جگوار استفاده می‌کند که بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر، گشتاور دارد و به لطف استفاده از کیت بدنه‌ی مدرن و سبک‎وزن، می‌تواند در زمان ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در کنار فناوری دو دیفرانسیل هوشمند جگوار، این خودرو از اگزوزهای تیتانیوم با خروجی متغییر استفاده می‌کند تا پر‌شتاب‌ترین محصول این برند، در تاریخچه‌ی ۱۰۷ ساله‌ی آن باشد.

Jaguar XE SV Project 8

جعبه‌دنده‌ی این خودرو، از نوع جدید ۸ سرعته و خودکار جگوار استفاده می‌کند که مخصوص XE SV پروژه 8، بهینه‌سازی شده و از طریق پدال‌های پشت فرمان، قابل تعویض است. مهندسان جگوار ادعا می‌کنند که سرعت تغییر دنده‌های این خودرو در حالت خودکار، کمتر از ۰.۲ ثانیه است و در صورت نیاز ( مثل ترمزگیری و افت سرعت ناگهانی) به لطف استفاده از فناوری دنده‌های غیر متوالی، تعویض دنده معکوس به صورت لحظه‌ای، حتی از ۸ به ۲؛ در زمان ۰.۲ ثانیه امکان‌پذیر خواهد بود.

Jaguar XE SV Project 8

ترمزهای کربن سرامیک (CCB)، بهترین عملکرد فنی در میان تمامی خودروهای تاریخ جگوار به همراه خواهد داشت. این سیستم، با کالیپرهای ۴۰ سانتیمتر دو تکه و ۶ پیستون در جلو ارائه می‌شود که در عقب نیز، سایز مشابهی دارد. ترمزهای CCB جگوار در مدل XE SV پروژه 8، وزن پائینی دارند و در کنار سیستم ترمز گشتاور در دیفرانسیل عقب، عمل می‌کند.

Jaguar XE SV Project 8

تقریبا تمامی بدنه‌ی این خودرو از پنل‌های آلومنیوم ساخته شده است و در قسمت‌های خاص، مثل آینه‌های جانبی، هدایت‌کننده‌ی هوا در زیر سپر، رکاب‌ها و اسپویلر، عقب از فیبر کربن استفاده می‌کند تا وزن خالص XE SV پروژه 8 به ۱۷۴۵ کیلوگرم محدود شود. با این حساب، این خودرو سبک‌ترین محصول جگوار در گروه چهاردر خواهد بود. همچنین، خریداران XE SV پروژه 8، می‌توانند از میان ۱۹ رنگ مختلف، خودروی مورد علاقه‌ی خود را سفارش دهند که شامل انواع متالیک، براق شیشه‌ای و مات خواهد شد.

رینگ‌های اسپرت این خودرو، تمام آلومنیوم فورج‌کاری شده هستند و در سایز ۲۰ اینچ ارائه می‌شوند. تایرها، طبق معمول بهترین خودروهای ساخت اروپا، از برند میشلن و مدل مشهور پایلوت اسپرت کاپ 2 هستند که در جلو ۲۶۵ میلی‌متر و در عقب، ۳۰۵ میلی‌متر پهنا دارند.
Jaguar XE SV Project 8

فضای داخلی XE SV پروژه 8، در دو نوع مختلف؛ قابل سفارش خواهد بود که شامل ۴ صندلی لوکس یا ۲ صندلی اسپرت و مخصوص پیست است. صندلی‌های تیپ لوکس، با آخرین فناوری آلیاژ منیزیم ساخته می‌شود که همراه با راحتی کم‌نظیر، وزن بسیار پائینی دارد و با پوششی از چرم مرغوب، ارائه می‌شود. صندلی‌های ردیف دوم این مدل، شبیه به قسمت جلو، حالت دو نفره و مستقل دارند.

بخش زیادی از داشبورد، فرمان و تودری‌های جگوار XE SV پروژه 8، از چرم مات آلکانترا ساخته شده است که در کنار زیبایی، حداقل رفلکس در مقابل نور آفتاب خواهد داشت. فیبر کربن شفاف در قسمت‌هایی از داشبورد وجود دارد، اما یکی از جذابیت‌های این خودرو برای مجموعه‌داران و علاقه‌مندان خودروهای سفارشی، دیده شدن عبارت Project 8 در قسمت‌های مختلف کابین است که در بخش‌های خاص، مثل رکاب‌ها؛ به صورت عددی کسری از ۳۰۰، جلب نظر می‌کند.

اسپرت و سبک‌وزن بودن XE SV پروژه 8، باعث نشده است تا طراحان جگوار از آپشن‌های مهم این خودرو، صرف نظر کنند. همانند مدل‌های فول‌آپشن XE، نمایشگر ۱۰.۲ اینچ در میان داشبورد وجود و اطلاعات مورد نیاز کاربران، مثل ناوبری ماهواره‌ای و سیستم پخش سرگرمی‌های چندرسانه‌ای را در اختیار قرار می‌دهد. این نمایشگر لمسی، همچنین از چند نرم‌افزار کاربردی مخصوص خودروهای اسپرت استفاد می‌کند که زمان‌گیری در پیست، نمایش لحظه‌ای عملکرد تجهیزات فنی خودرو و تحلیل مانورهای راننده در مسیر را، برعهده خواهند داشت. علاوه بر این، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچ TFT در پشت پنل فرمان وجود دارد که علاوه بر نمایش میزان دور موتور و سرعت لحظه‌ای، مسیرباب ماهواره‌ای و تصویر دوربین عقب را در اختیار راننده می‌گذارد.

Jaguar XE SV Project 8

برای آن دسته از علاقه‌مندان خودروهای اسپرت، که بالاترین سطح عملکرد فنی در پیست، اولیوت دارد، نسخه‌ی دیگری از XE SV پروژه 8، قابل سفارش است که با صندلی‌های اسپرت اختصاصی و بدون صندلی‌های عقب، ارائه می‌شود. این نوع از صندلی‌ها، ۱۲.۲ کیلوگرم از نمونه‌ی استاندارد این خودرو، سبک‌تر هستند و با کمربندهای ایمنی دوطرفه، همراه خواهند بود. نسخه‌ی مخصوص پیست XE SV پروژه 8، در قسمت پشت صندلی‌ها، دارای میله‌های گارد محافظت از بدنه در مقابل برخود یا حوادث منجر به واژگونی خودرو است. دیگر تفاوت این مدل، نسبت به نمونه‌ی لوکس، امکان کاهش ارتفاع با سیستم الکترومکانیکی به میزان ۱.۵ سانتیمتر خواهد بود.

قیمت نهائی این نسخه، هنوز در اختیار رسانه‌های قرار نگرفته است، اما می‌توان با توجه به تولید محدود آن به ۳۰۰ دستگاه و جزئیات مطرح شده، آستانه‌ی قیمت ۱۹۵ هزار دلار برای آن پیش‌بینی کرد.

 در پایان این مطلب، بیننده‌ی تیزر رسمی معرفی خودروی جگوار  XE SV پروژه 8 باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p


منبع : زومیت

چگونه بدون اینکه احساس بدی داشته باشیم «نه» بگوییم - فناوری

آیا بار دیگر از یاهو استفاده خواهید کرد؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا