جاذبه های گردشگری لهستان

چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری لهستان

جاذبه های گردشگری لهستان

 

لهستان زیبایی های زیادی را در طول یک تاریخ پرفرازونشیب و مصیبت‌های جنگ جهانی دوم دست‌نخورده نگه‌داشته است. وقتی تاریخ اروپا را می‌خوانید، تصور می‌کنید کسی یک گوی بلورین روی لهستان گذاشته تا از تمام بلایا در امان بماند و امروز یک مقصد گردشگری دلربا برای جهانیان باشد.

برای یک سفر چند ساعته به لهستان آماده هستید؟ با ما همراه باشید تا تک‌تک زیبایی‌های پنهان در این خطه و مکان های دیدنی لهستان را نشانتان بدهیم. برای اینکه بهتر بتوانیم لهستان را کنکاش کنیم و یک برنامه منظم برای تماشای جاهای دیدنی لهستان داشته باشید، ما به‌صورت دسته‌بندی که در ادامه آورده شده به سراغ جاذبه‌های این کشور رفته‌ایم.

  • جاذبه های تاریخی لهستان
  • جاذبه های طبیعی لهستان
  • شهرهای ساحلی لهستان

جاهای دیدنی لهستانجاذبه های تاریخی لهستان

در اینجا قرار است با هم به سراغ بعضی از جاذبه های تاریخی لهستان که گاهی بیشتر از چند قرن قدمت دارند برویم.

1- معدن نمک Wieliczka در لهستان (Wieliczka Salt Mine in Poland)

تصورتان درباره معدن نمک چیست؟ شاید فکر می‌کنید که معدن نمک بی‌شباهت به دریاچه‌های نمک نیست، و درون آن تلی از دانه‌های سفید و بلورین نمک انباشته‌شده است. کافی است یک‌بار تصاویر معدن نمک Wieliczka در لهستان را ببینید. تمام تصوراتتان درباره معدن نمک نادرست از آب درمی‌آید!

معدن نمک Wieliczka یکی از جاهای دیدنی لهستان است و در دوران رنسانس یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های تجاری اروپا بوده. چون در آن زمان نمک حکم طلای سفید را داشت و کشورهایی که معدن نمک داشتند، به‌عنوان ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می‌شدند.

اما طولی نکشید که این طلای سفید به تولید انبوه رسید و معدن نمک دیگر یک گنج پنهان در قلب زمین نبود. پس ‌از این اتفاق و در سال 1996، برداشت نمک از معدن نمک Wieliczka در لهستان متوقف شد و این معدن به یکی از جاذبه گردشگری بی‌همتا در لهستان تبدیل شد.

وقتی وارد این معدن می‌شوید، این مجسمه‌های نمکی جذاب هستند که به استقبالتان می‌آیند. بعدازآن می‌توانید در راهروهای پیچ‌درپیچ نمکی معدن راه بروید و از شهری متفاوت که در قلب زمین ساخته‌شده دیدن کنید.

جاهای دیدنی لهستان

معدن نمک Wieliczka در لهستان (Wieliczka Salt Mine in Poland)

2- میدان اصلی بازار ورشو (Main Market Square)

پایتخت لهستان ورشو و میدان بازار مرکزی آن قرن‌ها به‌عنوان پایتخت فرهنگی این کشور شناخته می‌شدند. تا اینکه که در جنگ جهانی دوم بیشتر از 85 درصد این ناحیه نابود شد. اما لهستانی‌ها دوباره این مکان را بازسازی کردند، تا باز هم مانند گذشته پرجنب‌وجوش باشد.

وقتی‌که به این منطقه برسید، خانه‌هایی با معماری قرون‌وسطایی، گوتیک و ساختمان‌های رنگارنگ رنسانسی را خواهید دید. خانه‌هایی که سبک‌های معماری چندین و چندساله اروپا را در یک قاب برایتان به نمایش گذاشته‌اند. اطرافتان را که نگاه کنید، یک مجسمه برنز قرن نوزدهمی را هم درون میدان می‌بینید.

این مجسمه شبیه یک پری دریایی شمشیر به دست ساخته‌شده و نمادی از ورشو قرون‌وسطی است. در اصل این مجسمه یکی از دیدنی های لهستان است که از جنگ و ویرانی جان سالم به در برده و هنوز هم عظمت این کشور را به رخ همگان می‌کشد.

این روزها میدان بازار ورشو میزبان کافه‌ها، رستوران‌ها و دست‌فروش‌های شهر است. در اطراف این میدان می‌توانید هنرهای دستی مردم این شهر را پیدا کنید و یکی از جذاب‌ترین سوغاتی‌های لهستان را برای خودتان بخرید.

ازجمله جاهای دیدنی لهستان که در نزدیکی این میدان قرار دارند، می‌توان به شعبه اصلی موزه تاریخی ورشو و موزه ادبیات آدام میکیویچ اشاره کرد. بنابراین پس از گشت‌زنی در اطراف میدان شهر و خرید می‌توانید سری به این موزه ‌های لهستان بزنید و با تاریخ و فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی لهستان

میدان اصلی بازار ورشو (Main Market Square)

3- قلعه مالبورک در مالبورک (Malbork Castle)

قلعه مالبورک از جمله جاهای دیدنی لهستان است که قدمت ساختش به قرن سیزدهم برمی‌گردد. این قلعه توسط شوالیه‌های توتونی برای شکست دشمنان لهستان و حاکمیت بر سرزمین‌های شمالی بالتیک ساخته شد.

قلعه مالبورک در ابتدای کار شبیه یک دژ کوچک بود. اما به‌مرور تعداد شوالیه‌های توتونی در این ساختمان بیشتر و بیشتر شد و قلعه مالبورک بزرگ و بزرگ‌تر شد.

این روزها قلعه مالبورک به‌عنوان بزرگ‌ترین ساختمان با معماری گوتیک در جهان شناخته می‌شود. البته شهرت این قلعه تنها به همین خاطر نیست! بلکه قلعه مالبروک با وجود شکوه و عظمتش توانسته لقب بزرگ‌ترین قلعه جهان را هم از آن خودش کند.

امروزه که دیگر خبری از جنگ و درگیری کشورگشایی در اروپا نیست، این قلعه زیبا به‌عنوان یکی از موزه‌های جذاب لهستان شناخته می‌شود و نامش در کنار دیدنی های لهستان می‌آید. ازجمله جاذبه‌های این قلعه می‌توان به آشپزخانه قرون‌وسطایی شومینه شش متری و مجموعه از زره‌ها و صلاح‌های متعلق به قرن سیزدهم اشاره کرد.

باوجوداینکه بیشتر اتاق‌های اصلی این قلعه تحت حفاظت قرار دارند، اما باز هم گشت‌زنی در اطراف این ساختمان و تماشایش یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در سفر به لهستان است.

قلعه مالبورک در مالبورک

قلعه مالبورک در مالبورک (Malbork Castle)

4- قلعه سلطنتی واول در کراکوف (Wawel Royal Castle, Kraków)

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی لهستان قلعه سلطنتی واول در کراکوف است. این قلعه تاریخی یک دژ قرن وسطایی است که سبک‌های معماری باروک و رنسانس هم در آن دیده می‌شود. شاید به همین خاطر هم بود که نام قلعه سلطنتی واول در کراکوف به‌عنوان اولین اثر تاریخی لهستان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

در قرن شانزدهم پادشاه زیگیسموند اول در این قلعه زندگی می‌کرد. این امپراتور لهستان علاقه زیادی به ساختن یک مجموعه هنری داشت. به همین خاطر این روزها قلعه سلطنتی واول به یک موزه آثار هنری و یکی از جاهای دیدنی کراکوف تبدیل‌شده است.

اگر دلتان برای دیدن آثار هنری تاریخی پر می‌کشد و می‌خواهید از نقاشی‌های قدیمی تا چینی و سرامیک و پارچه‌های خوش‌نقش‌ونگار سنتی را تماشا کنید، حتما این قلعه را در ابتدای لیست جاهای دیدنی لهستان قرار دهید.

قلعه سلطنتی واول در کراکوف

قلعه سلطنتی واول در کراکوف (Wawel Royal Castle, Kraków)

5- سالن پارچه کراکوف در کراکوف (Kraków Cloth Hall, Krakow)

ساخت سالن پارچه کراکوف به دوران رنسانس برمی‌گردد و این سالن همیشه قلب تجارت بین‌المللی در لهستان بوده است.

در قرن پانزدهم میلادی، این بازار محلی برای تجارت و خریدوفروش ادویه‌های خاص شرقی بود. البته تاجران زیادی هم برای خرید نمک معدن Wieliczka به این مکان می‌آمدند. همچنین در این بازار می‌شود چیزهای دیگری هم پیدا کرد که ازجمله آن‌ها باید به چرم، لباس و پارچه اشاره کرد.

سالن پارچه کراکوف در قرن نوزدهم میلادی بازسازی‌ شده بود و به‌عنوان محلی برای برگزاری رویدادها از آن استفاده می‌شد. در این سال‌ها این سالن پارچه میزبان جشن‌هایی بود که به ‌افتخار دیدار پادشاهان و امپراتورهای مختلف برگزار می‌شدند.

امروزه طبقه اول سالن پارچه کراکوف هنوز هم یک مرکز تجاری است. در اینجا می‌توانید به گالری‌ها و غرفه‌های کوچک سرک بکشید و از آثار هنری مردم لهستان دیدن کنید.

طبقه دوم سالن پارچه هم در اختیار موزه Sukiennice قرار دارد. این موزه خانه یک کلکسیون بزرگ از آثار هنری قرن نوزدهم لهستان است.

اگر می‌خواهید یکی از جاذبه های گردشگری لهستان را که از قرن‌ها پیش به‌جامانده ببینید، حتما اسم بازار پارچه کراکوف را هم به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی لهستان در لیستتان یادداشت کنید.

سالن پارچه کراکوف در کراکوف

سالن پارچه کراکوف در کراکوف (Kraków Cloth Hall, Krakow)

6- کلیسای جامع واول (Wawel Cathedral)

کلیسای جامع واول یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی لهستان است. این سرپناه امن روزگاری محل تاجگذاری پادشاهان لهستان بوده است، اما این روزها کلیسای جامع واول همان‌جایی است که بخشی از گنجینه‌های هنری این کشور را در قلب خودش پنهان کرده.

جالب است بدانید که این کلیسا محل دفن پادشاهان لهستان، بزرگ‌ترین قهرمانان ملی این کشور، شاعران، مقدسین و اسقف‌های کراکوف است.

جاهای دیدنی لهستان

کلیسای جامع واول (Wawel Cathedral)

7- اردوگاه آشویتس- بیرکناو در Oswiecim(uschwitz-Birkenau Camps)

اگر تاریخ برایتان جذاب است و می‌خواهید درباره حال و روز اقوامی که در گذشته زندگی کرده‌اند، بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در کنار جاهای دیدنی لهستان وقتی را هم برای تماشای اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس در نظر بگیرید. این اردوگاه‌ها در غرب شهر کراکوف واقع‌شده‌اند و تنها یک ساعت با این شهر فاصله دارند.

در همان نگاه اول به اردوگاه‌های آشویتس ترس و دلهره مبهمی سر تا پای وجودتان را در برمی‌گیرد. حال تصور کنید مردمی که روزی روزگاری در این اردوگاه‌ها روزشان را شب می‌کرده‌اند، چه احساسی داشتند! شاید یاس و ناامیدی درآمیخته با ترسی مبهم.

بین سال‌های 1942 و 1944 بیشتر از 900 هزار یهودی از کشورهایی که آلمانی‌ها بر آن‌ها سلطه پیداکرده بودند، به این اردوگاه‌ها منتقل شدند. بعد از آن، زندانیان سیاسی و افرادی از قومیت‌های مختلف هم وارد این اردوگاه‌ها شدند.

بدترین قسمت ماجرای این اردوگاه کار اجباری این است که تنها 10 درصد از افرادی که در آشویتس بودند، توانستند از آنجا جان سالم به در ببرند.

با پیشروی شوروی در لهستان، نازی‌ها بعضی از قسمت‌های این اردوگاه را منفجر کردند و از بین بردند، اما بخش اعظم اردوگاه آشویتس هنوز هم بر جا مانده و می‌توان آن را تماشا کرد.

این اردوگاه بزرگ که مقر بیش از 300 پادگان نظامی بوده، بیشتر یک اثر عبرت‌آموز است تا یک جاذبه تاریخی!

راستی…

اگر قصد دارید این اردوگاه را وجب‌به‌وجب بگردید، حتما از یک راهنمای خبره لهستانی برای این کار کمک بگیرید.

اردوگاه آشویتس

اردوگاه آشویتس- بیرکناو در Oswiecim(uschwitz-Birkenau Camps)

شهرهای ساحلی لهستان

مگر می‌شود تا لهستان رفت و سری به سواحل شگفت‌انگیز این کشور نزد! در اینجا قرار است بعضی از شهرهای ساحلی زیبای لهستان را که دریا و خشکی در آن‌ها به هم پیوند خورده‌اند به شما معرفی کنیم.

1- سوپوت (Sopot)؛ یکی از تمیزترین و زیباترین شهرهای ساحلی لهستان

سوپوت یکی از جذاب‌ترین شهرهای ساحلی لهستان است و سواحل آن ازجمله تمیزترین سواحل این کشور محسوب می‌شوند. در سوپوت می‌توانید قدم زدن روی شن‌های نرم و خیس‌خورده ساحلی را تجربه کنید یا اینکه به سراغ تفریحات آبی هیجان‌انگیز بروید. پارک‌های آبی این شهر می‌توانند یک روز سرشار از شادی و هیجان را برایتان رقم بزنند.

البته برای رستوران گردان و علاقه‌مندان به غذاهای دریایی هم سوپوت یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی لهستان به‌حساب می‌آید. می‌توانید اول به سراغ مغازه‌های شهر بروید و در آن‌ها گشتی بزنید، بعد خودتان را به‌صرف یک غذای خوشمزه لهستانی مهمان کنید.

یادتان باشد که موقع گشت زنی در این شهر ساحلی حتما سری هم به اسکله چوبی آن بزنید. این اسکله چوبی طولانی‌ترین اسکله در اروپا است و منظره شگفت‌انگیزی از سواحل شنی و دریاچه بالتیک را از روی آن می‌توان تماشا کرد.

جاهای دیدنی لهستان

سوپوت (Sopot)؛ یکی از تمیزترین و زیباترین شهرهای ساحلی لهستان

2- گدنیا (Gdynia)؛ شهری با دو ساحل متفاوت

گدنیا یکی از شهرهای شلوغ و پرجنب‌وجوش لهستان است که دو ساحل دارد. اورتوو ساحل آرامش‌بخش این شهر است. در این ساحل جذاب و رویایی می‌توانید پاراگلایدر سواری را برفراز صخره‌های مشرف‌به اقیانوس و جنگل‌های سرسبز و پوشیده از انبوه درختان تجربه کنید.

ساحلی که در شمال شهر قرار دارد به نسبت آرام‌تر است. این ساحل به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت کردن و حمام آفتاب گرفتن شناخته می‌شود.

اگر در فصل‌های کم گردشگر لهستان به این کشور سفر کرده باشید، این شهر می‌تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی لهستان برایتان باشد.

جاهای دیدنی لهستان

گدنیا (Gdynia)؛ شهری با دو ساحل متفاوت

3. شهر ساحلی Miedzyzdroje؛ محلی برای  دیدار با ستاره‌های لهستان و هالیوود

شهر ساحلی Miedzyzdroje در ضلع غربی لهستان و در نزدیکی مرز آلمان واقع‌شده. این شهر ساحلی به‌عنوان محلی برای برگزاری فستیوال ستاره‌ها (Festiwal Gwiazd) به شهرت رسیده است.

اگر می‌خواهید بسیاری از افراد مشهور فیلم و تلویزیون لهستان و هالیوود را از نزدیک ببینید، حتما سفرتان به لهستان را برای تابستان برنامه‌ریزی کنید. چون این شهر ساحلی در روزهای گرم و سوزان تابستانی میزبان بسیاری از این افراد مشهور است.

البته این شهر ساحلی جذاب چیزهای دیگری هم برای گردشگران دارد. یک اسکله طولانی با طول 395 متر که راهش را دریای بالتیک باز کرده، موزه موم (wax museum)، پارک‌های سرگرم‌کننده برای بچه‌ها و پارک ملی وولین (Wolin National Park) ازجمله جاذبه‌های این شهر ساحلی لهستان هستند.

شهر ساحلی Miedzyzdroje؛ محلی برای  دیدار با ستاره‌های لهستان و هالیوود

شهر ساحلی Miedzyzdroje؛ محلی برای  دیدار با ستاره‌های لهستان و هالیوود

جاذبه های طبیعی لهستان

طبیعت هر کشوری جز بکرترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی آن به‌حساب می‌آید. در مورد لهستان هم همین‌طور است. در این قسمت قرار است به سراغ جاهای دیدنی لهستان برویم که طبیعت در آن­ها حکم‌فرمایی می‌کند.

1- جنگل کج در گریفینو (Crooked Forest, Gryfino)

بیرون از شهر کوچک گریفینو، یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز لهستان پنهان‌شده است. جنگلی که در این منطقه قرار دارد، با تمام جنگل‌هایی که تابه‌حال دیده‌اید، فرق می‌کند.

درخت‌های جنگل کج گریفینو کمی بالاتر از ریشه‌شان یک زاویه 90 درجه پیداکرده‌اند و بعدازآن تنه درخت است که به سمت آسمان بالا رفته است.

درختان این جنگل شگفت‌انگیز در سال 1930 کاشته شده‌اند، اما 10 سال طول کشیده تا این خم جذاب روی تنه آن‌ها نمایان شود.

حرف‌های زیادی درباره درختان کج گریفینو وجود دارد. عده‌ای معتقد هستند این پیچ‌وتاب ساخته دست بشر است، بعضی‌ها هم باور دارند که این انحنای روی بدنه درختان هنرنمایی طبیعت است. هر چه که هست، امروزه جنگل کج گریفینو یکی از جاهای دیدنی لهستان به شما می‌رود و گردشگران زیادی به آن سر می‌زنند.

جاهای دیدنی لهستان

جنگل کج در گریفینو (Crooked Forest, Gryfino)

2- پارک لازینکی در ورشو (Lazienki Park, Warsaw)

پارک لازینکی بزرگ‌ترین پارک لهستان است و حدود 76 هکتار از مرکز شهر ورشو را در برگرفته. جالب است بدانید که لازینکی در قرن هفدهم محل زندگی یک نجیب‌زاده لهستانی بوده و حتی قصری هم در آن دیده می‌شود؛ اما این روزها گشت‌وگذار در کل محوطه این پارک و حتی قصر نجیب‌زاده برای همگان آزاد است.

موقع بازدید از پارک یک جزیره به چشمتان می‌خورد. این جزیره در گذشته محلی برای برگزاری تئاترهای کلاسیک بوده و هنوز هم نمایش‌نامه‌هایی در اینجا اجرا می‌شود.

در گوشه‌وکنار پارک، کاخ‌های کوچک و ساختمان‌هایی هم دیده می‌شوند. این ساختمان‌ها امروزه جایی برای برگزاری موزه‌ها و گالری‌های مختلف هستند.

در محوطه پارک یک معبد با معماری کلاسیک هم وجود دارد که متعلق به الهه دایانا است. علاوه‌براین معبد، مجسمه آهنگساز بزرگ لهستانی فردریک شوپن هم در پارک قرار دارد. این مجسمه در جنگ جهانی دوم توسط آلمان‌ها نابود شد. اما در سال 1958 لهستانی‌ها آن را به شکل اولش بازسازی کردند.

بعدازظهر هر یکشنبه کنسرت رایگان پیانو در پای این مجسمه برگزار می‌شود. اگر به موسیقی و ساز پیانو علاقه دارید، و یکشنبه در لهستان هستید، حتما نام پارک لازینکی را در کنار سایر جاهای دیدنی لهستان که باید ببینید یادداشت کنید.

جاهای دیدنی لهستان

پارک لازینکی در ورشو (Lazienki Park, Warsaw)

3- دریاچه مورسکای اکو در پارک ملی تاترا (Morskie Oko Lake, Tatra National Park)

تصورتان از بهشت چیست؟ آیا بهشت همان‌جایی نیست که آب دریاچه‌هایش به شفافی آینه است و آسمان همیشه آبی‌اش سقف بالای سر کاج‌ها و درختان سر به فلک کشیده شده! اگر نمی‌توانید با این گفته‌ها بهشت را به‌خوبی تصور کنید، بهترین راهش این است که در سفر لهستان سری به دریاچه مورسکای اکو بزنید. این دریاچه در قلب پارک ملی تاترا واقع‌شده و کاج‌های سوئیسی آن را در بر گرفته‌اند.

مسیر رسیدن به دریاچه مورسکای اکو هموار است. شما فقط باید به دل جنگل‌های پارک بزنید و آهسته و پیوسته قدم بردارید. چند دقیقه بعد کنار این آبی روشن هستید. البته رنگ این دریاچه در طول سال تغییر می‌کند. در زمستان‌ها دریاچه مورسکای اکو به رنگ آبی تیره درمی‌آید، به‌مرور این آبی رو به‌روشنی می‌رود تا اینکه در بهار دریاچه به رنگ آبی فیروزه‌ای دیده می‌شود.

علاوه بر تماشای این دریاچه زیبا، می‌توانید در محوطه پارک ملی تاترا هم گشتی بزنید و از این جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز هم دیدن کنید.

دریاچه مورسکای اکو در پارک ملی تاترا

دریاچه مورسکای اکو در پارک ملی تاترا (Morskie Oko Lake, Tatra National Park)

این پارک بزرگ در مرز لهستان واقع‌شده و قلمروش را تا اسلواکی گسترش داده. پارک ملی تاترا خانه بیش از 600 غار است و چندین و چند قله پوشیده از برف دارد. البته آبشارهای خروشانی هم در این پارک پهناور دیده می‌شوند که ازجمله آن‌ها می‌توان به آبشار ویلکا سیکلوا با طول 70 متر اشاره کرد.

4- جنگل بیالوویزا (Bialowieza Forest)

جنگل بیالوویزا یکی از جاهای دیدنی لهستان است که گذشته‌های دور به یادگار مانده. صدها گونه از پرندگان، حشرات، حیوانات و همچنین گاومیش‌های اروپایی این جنگل را خانه خودشان می‌دانند.

با توجه به سن این جنگل، تنوع زیستی آن و مساحتی که دارد، نام جنگل بیالوویزا در بین فهرست میراث جهانی یونسکو قرارگرفته و همه‌ساله گردشگران زیادی از این جاذبه طبیعی دیدن می­کنند.

اگر به دنبال کشف جاهای دیدنی لهستان هستید که کمتر کسی به آن‌ها سرزده، پیشنهاد می‌کنیم سری به دهکده‌ها و شهرهای اطراف این جنگل سبز کهن‌سال بزنید. با گشت زنی در این مکان‌ها می‌توانید با فرهنگ مردم لهستان بیشتر آشنا شوید.

جنگل بیالوویزا

جنگل بیالوویزا (Bialowieza Forest)

5- دریاچه ماسوریان (Masurian Lakeland)

در نواحی پایین‌دست رودخانه ویستولا تا مرز لیتوانی، یکی از جاذبه‌ های لهستان به نام دریاچه ماسوریان دیده می‌شود. جالب است بدانید که این دریاچه میعادگاه بیشتر از 2000 رودخانه کوچک و بزرگ است.

اگر می‌خواهید چند روز را در کنار این دریاچه همیشه آبی سپری کنید، می‌توانید از مهمانخانه‌ها و کمپ‌هایی که در اطراف دریاچه ماسوریان قرار دارند استفاده کنید.

جاهای دیدنی لهستان

دریاچه ماسوریان (Masurian Lakeland)

و درنهایت…

در این مقاله به سراغ تک‌تک جاهای دیدنی لهستان رفتیم و آن‌ها را به شما معرفی کردیم. با خواندن این مقاله تا حدودی با شهرهای ساحلی لهستان، آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این کشور آشنا شدید. اما باور کنید هیچ‌وقت شنیدن درباره یک جاذبه دیدنی نمی‌تواند جای دیدن آن را از نزدیک بگیرد. بنابراین اگر می‌خواهید لهستان واقعی را با تمام شگفتی‌هایش تجربه کنید، بهترین راهش این است که بلیط سفر به لهستان را بخرید و عازم این سرزمین شوید.

جاذبه های گردشگری مکزیک

جاذبه های گردشگری مکزیک

جاذبه های گردشگری سنگاپور

جاذبه های گردشگری سنگاپور

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا