جاذبه های دیدنی شهر کیوتو ژاپن

پنج‌شنبه 24 فروردین 1402 جاذبه های گردشگری
جاذبه های دیدنی کیوتو شهر شکوفه های گیلاس

جاذبه های دیدنی شهر کیوتو ژاپن

با شروع فصل بهار و با شکوفایی گل های درختان گیلاس در دامنه کوه زیبای فوجی، شهر کیوتو  تکه ای از بهشت می شود .کشور ژاپن به خاطر شکوفه‌های زیبای گیلاس به شهرت جهانی  رسیده است و  در زیبایی وشهرت شهر کیوتو به دلیل انبوه باغ های بسیار زیبا وشکوقه هایی درخت ها می باشد. یکی از زیباترین ومدرن ترین شهر های ژاپن شهر کیوتو (Kyoto) است از. زیبایی کیوتو به قدری است که ترویست ها آن را یکی از زیباترین شهر های جهان می نامند.

شهر کیوتو شکوفه های گیلاس در ژاپن

شهر کیوتو شکوفه های گیلاس در ژاپن

موقعیت جغرافیایی شهر کیوتو ژاپن

یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ژاپن شهر کیوتو است. این شهر زیبا در مرکز جزیره هانشو  ژاپن قرار گرفته است. در گذشته پایتخت ژاپن بود. ساکنین این شهر  چیزی حدود بریک و نیم میلیون نفر می باشد.رودخانه های زیبای کامو (Kamo) و کاتسورا (Katsura) از غرب و شرق شهر کیوتو ژاپن می گذرد .  اهمیت شهر کیوتو  به حدی بوده که قرن ها به عنوان پایتخت کشور ژاپن از طرق دربار امپراطوری انتخاب می شوده.

در این شهر بناهای تاریخی و فرهنگی فراوان با معماری خاص و منحصر به فرد ژاپنی وجود دارد که نمی توان در هیچ جای این کره ی خاکی دید  و در آن باغ های زیبا، کاخ ها، معابد، پرستشگاه ها، ، اماکن تفریحی و مراکز خرید زیادی وجود دارد.

این شهر  20 درصد گنجینه های طبیعی و 15 درصد سازه های فرهنگی ژاپن را به خود اختصاص داده  و همین امر باعث شده کیوتو در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود.۱۲ معبا بودایی، ۳ زیارتگاه آیین شینتو و یک قلعه تاریخی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های یونسکو از محوطه‌های میراث جهانی را در خود نگه می‌دارد

شهر کیوتو شکوفه های گیلاس در ژاپن

شهر کیوتو شکوفه های گیلاس در ژاپن

جذابیت شهر کیوتو برای ترویست ها

۱- فستیوال

فستیوال گیلاس نیز یکی از زیباترین رخدادهای ژاپن است که هر ساله در حدود اسفند ماه در کشور ژاپن برگزار می شود.فستیوال شکوفه های گیلاس هرساله از حدود 29 اسفند تا 21 فروردین در شهر توکیو در ژاپن برگزار می شود.
فستیوال های سنتی با نام هانامی در پارک مارویاما  یکی از شاخصه ها و نمادهای بارز کیوتو است که سابقه ای بیش از هزار ساله دارد.

۲- زیارتگاه ها

در شهر کیوتو زیارتگاه زیادی مربوط به مذهب کهن ژاپن را در خود جای داده یکی از معروف‌ترین زیارتگاه‌های این شهر شامل فوشیمی ایناری تایشا، می باشد.

۳-قلعه ها

قلعه‌های سامورایی تاریخی زیادی در این شهر می باشد . قلعه نیجو  یکی از بهترین قلعه‌های شناخته شده و اقامتگاه سابق شوگان‌های قدرتمند توکوگاوا  بوده است که بیش از ۲۵۰ سال در ژاپن حکمرانی کردندکیوتو مهد تولد فرهنگ گیشا و مایکو بوده و منطقه جیون خانه معنوی آن استشهر کیوتو به شهر ده هزار معبد معروف است.معابد بودایی با قدمتی بیش از هزار سال است که معروف‌ترین آن  منطقه معبدی، هیگاشیاما است .

قلعه ها

قلعه ها

4-معابد

۱-معبد دایگو جی

معبد دایگو جی در شرق کیوتو در منطقه‌ی فوشیمی است. این معبد به دلیل ساختمان پاگودای پنج طبقه‌اش، شکوفه‌های زیبای گیلاس در فصل بهار و رنگ‌های پاییزیِ درختانش شهرت زیادی دارد.

۲- معبد تو جی

معبد تو جی (To-ji) یک معبد بزرگ و باستانی است که در جنوب ایستگاه کیوتو قرار گرفته است

۳-معبد عمارت طلایی

معبد عمارت طلایی  شگفت انگیز ترین معبد در  شهر کیوتو است که از قرن چهاردهم به یادگار  مانده است.

معبد عمارت طلایی

معبد عمارت طلایی

۴-معبد کیومیزو دِرا (Kyomizu-dera)

معبد کیومیزو دِرا  یکی از معروف‌ترین معابد ژاپن است و این معبد بسیار زیبا جزو فهرست جدید عجایب هفتگانه‌ جهان قرار گرفته است.

۵-موزه ها

۱-موزه بین‌المللی مانگا

«موزه بین‌المللی مانگا» در کیوتو، بزرگ‌ترین موزه مانگای کشور بوده و تاریخ مانگا را به نمایش می‌گذارد.

۲- موزه ملی کیوتو

یکی از قدیمی ترین و مشهورترین موزه های ژاپن موزه ملی کیوتو (Kyoto National Museum) در سال ۱۸۹۷ افتتاح شد واست.موز ملی کیوتو در کنار موزه ملی توکیو، موزه ملی نارا و موزه ملی کیوشو از برترین موزه های کشور ژاپن است.

۳-موزه قطار کیوتو

موزه قطار کیوتو در محل سابق موزه لکوموتیو در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد. در این موزه انواع قطارهای قدیمی و از کار افتاده، لکوموتیوهای قدیمی و تجهیزات مدرن امروز در دید عموم قرار دارد.

موزه قطار کیوتو

موزه قطار کیوتو

۶- غذایی سنتی شهر کیوتو

۱- کایسکی ریوری:

کیوتو یک سنت غذایی تاریخی و غنی‌ به نام «کایسکی ریوری» دارد که سبک‌های آشپزی مختلفی را پوشش می‌دهد.این غذای سنتی که به شکل کاملا ماهرانه طبخ و سرو می‌شود، در گذشته برای اشراف‌زادگان و دربار امپراطوری کیوتو سرو می‌شد.

۲-بودیست شوجین:

بودیست شوجین ریوری یک غذای گیاهی است اما طعم بسیار خوبی دارد. این غذا توسط راهبان بودایی در معابد کیوتو ابداع شد.

۳-یودوفو (Yodofu)

یکی از غذاهای محلی کیوتو یودوفو است که با توفوی جوشانده در آبِ گوشت همراه با سبزیجات فصلی تهیه می‌شود. با خوردن این غذا می‌توانید شاهد کیفیت توفوی کیوتو باشید که به نرمی، بافت خامه‌ای و طعم عالی شهرت دارد.

یودوفو (Yodofu)

یودوفو (Yodofu)

۴-نامافو (Namafu) 

نامافو یکی دیگر از غذاهای سنتی کیوتو است .معمولا غذای راهبان بودایی در کیوتو و افرادی است که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می‌کنند این غذایی سنتی که با گلوتن گندم تصفیه‌ شده و آرد برنج موچی (Mochi) تهیه می‌شود.

 

جاذبه گردشگری کشور لبنان

جاذبه گردشگری کشور لبنان

 بنای تاریخی روم باستان

 روم باستان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا